مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,035
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

978
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی صلاحیت پرستاران بخش اورژانس و فوریت های بیمارستان های آموزشی اصفهان جهت حضور در موقعیت های بحرانی با استفاده از ابزار طراحی شده بومی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 زمینه و هدف: پرستاران موثرترین نیروهایی هستند که پس از بروز حادثه در محل حاضر می شوند, بنابراین باید بتوانند با استفاده از مهارت و سرعت عمل خود مراقبت های مورد نیاز را برای افراد حادثه دیده فراهم کنند. ارزیابی سطح صلاحیت آن ها قبل از حضور در موقعیت های بحرانی می تواند موجب بالا بردن سطح آمادگی آن ها گردد. این مقاله به ارزیابی صلاحیت پرستاران بیمارستان های آموزشی اصفهان پرداخته است. روش بررسی: در این مطالعه مقطعی 400 پرستار در سال 1393 با روش نمونه گیری سرشماری وارد مطالعه شدند. جمع آوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه دارای 50 سوال بود که صلاحیت پرستاران را در چهار حیطه مختلف در قالب طیف لیکرت مورد ارزیابی قرار می داد. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS و آزمون های آماری توصیفی و تحلیلی استفاده گردید. یافته ها: یافته های مطالعه نشان داد که میانگین نمرات نمونه های پژوهش در حیطه مدیریتی (42.53±8.87), حیطه اخلاقی و قانونی (19.77±3.19), حیطه توانایی های خاص فردی (32.73±6.11), حیطه صلاحیت های تخصصی و تکنیکی (77.92±16.64) و نمره کلی صلاحیت آن ها (172.96±3032) می باشد. نتیجه گیری: یافته های مطالعه حاضر نشان داد که صلاحیت پرستاران جهت ارائه مراقبت در موقعیت های بحرانی در سطح مطلوبی قرار ندارد, لذا لازم است کلیه پرستاران یکسری مهارت های تکنیکی و تخصصی علاوه بر مهارت های پایه که معمولا در دوره آموزشی خود دریافت می کنند, کسب کنند تا بتوانند در حین ارائه مراقبت در بحران به طور موثر عمل کنند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

علی اکبری، فاطمه، و آئین، فرشته. (1396). ارزیابی صلاحیت پرستاران بخش اورژانس و فوریت های بیمارستان های آموزشی اصفهان جهت حضور در موقعیت های بحرانی با استفاده از ابزار طراحی شده بومی. بالینی پرستاری و مامایی، 6(3)، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/247029/fa

Vancouver: کپی

علی اکبری فاطمه، آئین فرشته. ارزیابی صلاحیت پرستاران بخش اورژانس و فوریت های بیمارستان های آموزشی اصفهان جهت حضور در موقعیت های بحرانی با استفاده از ابزار طراحی شده بومی. بالینی پرستاری و مامایی[Internet]. 1396؛6(3):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/247029/fa

IEEE: کپی

فاطمه علی اکبری، و فرشته آئین، “ارزیابی صلاحیت پرستاران بخش اورژانس و فوریت های بیمارستان های آموزشی اصفهان جهت حضور در موقعیت های بحرانی با استفاده از ابزار طراحی شده بومی،” بالینی پرستاری و مامایی، vol. 6، no. 3، pp. 1–10، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/247029/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button