مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,835
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,114
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهکارهای ارتقای ایمنی و پیشگیری از تصادفات عابران پیاده در شهرستان قزوین

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 149

چکیده

 سابقه و هدف:ازآنجاکه نقش صنعت حمل ونقل, جابه جایی مسافر و کالا به صورت ایمن, راحت, ارزان و سریع می باشد, بحث ایمنی رانندگی همیشه به طور نسبی مطرح بوده ولی در دو دهه اخیر به دلیل افزایش تصادفات و تلفات ناشی از آن, این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. هدف از انجام مطالعه حاضر به حداقل رساندن خطراتی است که عابران پیاده را تهدید می کند که این کار از طریق شناسایی نقاط حادثه خیز در شهر قزوین برای عابران و نیز ارائه راه حل هایی زودبازده و کم هزینه جهت بهبود ایمنی عابران پیاده می باشد.روش بررسی: جهت رسیدن به اهداف در ابتدا معضلات و تلفات عابرین پیاده در تصادفات مطرح گردید و در مرحله بعدی نقاط حادثه خیز در دونقطه از شهر شناسایی شد و از طریق روش «تحلیل سلسله مراتبی» برای 5 پارامتر (سرعت وسیله نقلیه, هندسه راه ایمن, حجم ترافیک ایمن, رفتار ایمن عابر, شرایط محیطی) مورد ارزیابی قرارگرفته است.یافته ها: اطلاعات تصادفات در شهرستان قزوین نشان می دهد که 38 درصد از تصادفات مربوط به سنین 19 تا 27 سال بوده و عمدتا هنگام عبور از عرض تقاطع و میدان های شهر بوده است. یافته ها نشان می دهد در تقاطع طالقانی رفتار ایمن عابران بالاترین امتیاز را گرفته و این بدان معنی است که در این خیابان احتیاجی به تمهیداتی جهت تصحیح رفتار عابران پیاده نیست. بعلاوه عدم وجود تمهیداتی همانند: چراغ راهنمایی و عدم زمان بندی مناسب آن باعث بروز تصادفات شده است. در تقاطع سپه نیز حجم ترافیک و سرعت وسایل نقلیه بالاترین امتیازها را به خود اختصاص داده اند ولی هندسه راه و نیز رفتار عابران امتیاز کم تری کسب کرده اند.نتیجه گیری: نتایج نشان دهنده این است که وقتی هندسه مسیر مناسب نباشد عابر پیاده نیز نمی تواند رفتار مناسب و ایمنی را به کار گیرد؛ بنابراین در تقاطع خیابان سپه علاوه بر اصلاح هندسی به هدایت مسیر عابرین پیاده مبادرت ورزیده شود. تنظیم زمان بندی چراغ های راهنمایی و رانندگی و ایجاد جزایر ایمنی ترافیکی به عنوان دیگر راه حل های پیشنهادی در دو تقاطع طالقانی و سپه در شهر قزوین مناسب است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احدی، محمدرضا، حسن پور، محمدزمان، بشیری، پریسا، و بشیری، پوریا. (1395). راهکارهای ارتقای ایمنی و پیشگیری از تصادفات عابران پیاده در شهرستان قزوین. ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها، 4(3)، 143-149. SID. https://sid.ir/paper/248160/fa

    Vancouver: کپی

    احدی محمدرضا، حسن پور محمدزمان، بشیری پریسا، بشیری پوریا. راهکارهای ارتقای ایمنی و پیشگیری از تصادفات عابران پیاده در شهرستان قزوین. ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها[Internet]. 1395؛4(3):143-149. Available from: https://sid.ir/paper/248160/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا احدی، محمدزمان حسن پور، پریسا بشیری، و پوریا بشیری، “راهکارهای ارتقای ایمنی و پیشگیری از تصادفات عابران پیاده در شهرستان قزوین،” ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها، vol. 4، no. 3، pp. 143–149، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/248160/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button