مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,125
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,330
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش ترکیبی برنامه حضوری-مجازی درمان تعامل والد-کودک بر اساس رویکرد آیبرگ بر رابطه مادر و کودک مبتلا به اختلال های رفتاری

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, اثربخشی آموزش برنامه حضوری-مجازی درمان والد-کودک بر اساس رویکرد آیبرگ بر رابطه مادر و کودک مبتلا به اختلالات رفتاری مراکز پیش دبستانی در شهر تهران بود. جامعه آماری مطالعه حاضر, کلیه مادران کودکان شاغل به تحصیل در مراکز پیش دبستانی منطقه پنج آموزش و پرورش شهر تهران بودند. این پژوهش یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با 30 مادر کودکان با اختلالات رفتاری پیش دبستانی (15 مادر گروه آزمایشی و 15 مادر گروه گواه), بود که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده بودند. شرکت کنندگان به صورت تصادفی به دو گروه 15 نفری تقسیم شدند (یک گروه آزمایش و یک گروه گواه). گروه آزمایش, برنامه حضوری مجازی تعامل والد-کودک را در 14 جلسه دریافت کردند؛ در حالی که به گروه گواه این آموزش ارایه نشد. ابزارهای استفاده شده در این پژوهش, مقیاس رابطه والد-کودک پیانتا (CPRS) و سیاهه رفتاری کودکان (CBCL) آخن باخ و رسکولار بود. برای تجزیه و تحلیل از آزمون t مستقل و تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته ها نشان داد که برنامه حضوری-مجازی درمان تعامل والد-کودک بر اساس رویکرد آیبرگ به طور معناداری در مولفه های وابستگی, تعارض, نزدیکی و رابطه بین والد و کودک موثر بوده است. الگوی کلی نتایج حاکی از آن است که این برنامه بر رابطه مادر و کودک اثربخش بوده است؛ بنابراین می توان از آن به عنوان یک الگوی درمانی در مراکز پیش دبستانی استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری زاده، علی ، حسن زاده، سعید، کامکاری، کامبیز، و غلامعلی لواسانی، مسعود. (1399). اثربخشی آموزش ترکیبی برنامه حضوری-مجازی درمان تعامل والد-کودک بر اساس رویکرد آیبرگ بر رابطه مادر و کودک مبتلا به اختلال های رفتاری. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 11(1 )، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/250147/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری زاده علی ، حسن زاده سعید، کامکاری کامبیز، غلامعلی لواسانی مسعود. اثربخشی آموزش ترکیبی برنامه حضوری-مجازی درمان تعامل والد-کودک بر اساس رویکرد آیبرگ بر رابطه مادر و کودک مبتلا به اختلال های رفتاری. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1399؛11(1 ):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/250147/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبری زاده، سعید حسن زاده، کامبیز کامکاری، و مسعود غلامعلی لواسانی، “اثربخشی آموزش ترکیبی برنامه حضوری-مجازی درمان تعامل والد-کودک بر اساس رویکرد آیبرگ بر رابطه مادر و کودک مبتلا به اختلال های رفتاری،” پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 11، no. 1 ، pp. 1–14، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250147/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button