Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,220
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

651
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

غنی سازی "محیط یادگیری خانه " دانش آموزان با جهش تحصیلی: مقایسه گروه جهش کرده با گروههای همتای غیر جهشی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 30

چکیده

 این مطالعه, "محیط یادگیری خانه" دانش آموزان جهشی و همتایان غیر جهشی آنها را با در نظر گرفتن دو مؤلفه میزان مشارکت والدین در فعالیتهای یادگیری کودک در خانه و همچنین مشارکت والدین در اجتماعات محلی به همراه دانش آموزان مقایسه کرده است. محیط یادگیری خانه یکی از عناصر مهم در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و رشد اجتماعی عاطفی آنهاست. فرضیه این است که دانش آموزان جهشی نسبت به گروههای همتا, دارای محیط یادگیری غنی تر در خانه باشند. در این مطالعه طولی, یک گروه آزمایشی (آنهایی که از پایه دوم به چهارم جهش کرده اند) و دو گروه همتا (الف: همکلاسیهای قدیم گروه آزمایشی که جهش نکرده و به صورت عادی به پایه سوم رفته اند؛ ب: همکلاسیهای جدید گروه آزمایشی که در پایه چهارم اند, اما یک سال از نظر سنی بزرگترند) در نظر گرفته شده اند. نتایج حاصل از مقایسه سه گروه حاکی از این است که مشارکت و درگیری والدین در هر سه گروه تقریباً یکسان بوده و در این زمینه تفاوتی معنادار میان سه گروه دیده نشده است. همچنین میزان همکاری با اجتماعات محلی در هر سه گروه مشابه گزارش شده و تفاوت در سه گروه آزمودنی معنادار نبوده است. این یافته با فرضیه مقاله مغایرت دارد و تبیین آن گرچه نیازمند داده های بیشتری است اما می تواند نشان دهد یا همه والدین (اعم از والدین دانش آموزان جهش کرده و جهش نکرده) به غنی سازی محیط یادگیری خانه به یک اندازه همت می گمارند یا اینکه والدین جهشی زیر حد انتظار, در این زمینه اقدام می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طلایی، ابراهیم، حسن آبادی، حمیدرضا، برارپور، گلرخ، سیدمیرزایی جهقی، آزاده، و بانشی، علیرضا. (1397). غنی سازی "محیط یادگیری خانه " دانش آموزان با جهش تحصیلی: مقایسه گروه جهش کرده با گروههای همتای غیر جهشی. خانواده و پژوهش، 15(2 (پیاپی 39) )، 7-30. SID. https://sid.ir/paper/250349/fa

    Vancouver: کپی

    طلایی ابراهیم، حسن آبادی حمیدرضا، برارپور گلرخ، سیدمیرزایی جهقی آزاده، بانشی علیرضا. غنی سازی "محیط یادگیری خانه " دانش آموزان با جهش تحصیلی: مقایسه گروه جهش کرده با گروههای همتای غیر جهشی. خانواده و پژوهش[Internet]. 1397؛15(2 (پیاپی 39) ):7-30. Available from: https://sid.ir/paper/250349/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم طلایی، حمیدرضا حسن آبادی، گلرخ برارپور، آزاده سیدمیرزایی جهقی، و علیرضا بانشی، “غنی سازی "محیط یادگیری خانه " دانش آموزان با جهش تحصیلی: مقایسه گروه جهش کرده با گروههای همتای غیر جهشی،” خانواده و پژوهش، vol. 15، no. 2 (پیاپی 39) ، pp. 7–30، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250349/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا