مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,223
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه هوش هیجانی، میزان سازگاری و انگیزه پیشرفت دانش آموزان دبیرستانهای شهر کرج

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 48

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر مقایسه هوش هیجانی, میزان سازگاری و انگیزه پیشرفت دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهرستان کرج بود. پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی با روش پس رویدادی (علی- مقایسه ای) است. جامعه آماری همه دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانهای دولتی شهرستان کرج را در برمی گرفت که در سال تحصیلی 95-1394 مشغول به تحصیل بودند. برای نمونه گیری با بهره گیری از جدول مورگان از میان 24000 دانش آموز دبیرستانی 378 نفر به روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. داده ها با پرسشنامه های هوش هیجانی بار- آن, سازگاری AISS و انگیزه پیشرفت هرمنس گردآوری شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها آزمون T مستقل و تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) به کار گرفته شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد میان دختران و پسران در برخی از ابعاد هوش هیجانی مانند کنترل تکانه, استقلال, همدلی و روابط میان- فردی تفاوتی معنادار وجود دارد, به طوری که پسران در کنترل تکانه و دختران در استقلال, همدلی و روابط میان-فردی میانگین بالاتری را به دست آورده اند. در مقایسه میزان سازگاری و انگیزه پیشرفت یافته ها بیانگر وجود تفاوت معنادار میان دو گروه است, به گونه ای که میزان سازگاری و انگیزه پیشرفت دختران از پسران بالاتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدداوود، و باقری، نسرین. (1396). مقایسه هوش هیجانی, میزان سازگاری و انگیزه پیشرفت دانش آموزان دبیرستانهای شهر کرج. خانواده و پژوهش، 14(36)، 29-48. SID. https://sid.ir/paper/250370/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدداوود، باقری نسرین. مقایسه هوش هیجانی, میزان سازگاری و انگیزه پیشرفت دانش آموزان دبیرستانهای شهر کرج. خانواده و پژوهش[Internet]. 1396؛14(36):29-48. Available from: https://sid.ir/paper/250370/fa

    IEEE: کپی

    سیدداوود حسینی، و نسرین باقری، “مقایسه هوش هیجانی, میزان سازگاری و انگیزه پیشرفت دانش آموزان دبیرستانهای شهر کرج،” خانواده و پژوهش، vol. 14، no. 36، pp. 29–48، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250370/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button