Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,936
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,009
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر میزان وابستگی به اینترنت بر مهارتهای اجتماعی در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 25

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسه تاثیر وابستگی به اینترنت بر مهارتهای اجتماعی دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی انجام گرفته است.جامعه آماری شامل دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی شهر تهران است که تعداد آنها در سال تحصیلی 94-93, 599659 نفر بوده است. تعداد نمونه پژوهش طبق فرمول کوکران 384 نفر محاسبه شد که به 400 نفر افزایش داده شد و به شیوه خوشه ای چند مرحله ای انتخاب گردید. نخست شهر تهران به پنج ناحیه شمال, جنوب, شرق, غرب و مرکز تقسیم شد و از هر منطقه یک مدرسه هوشمند و یک مدرسه عادی به صورت تصادفی انتخاب شد. سپس از هر مدرسه به صورت تصادفی کلاسها و دانش آموزانی انتخاب شدند و پرسشنامه ها میان آنان توزیع شد. یافته ها بااستفاده از آزمون آنالیز واریانس چند سویه تحلیل شدند. نتایج حاصل از تحلیل یافته های پژوهش نشان داد که میزان مهارتهای اجتماعی دانش آموزان در مدارس هوشمند و عادی تفاوت قابل ملاحظه ای ندارد, در حالی که میزان مهارتهای اجتماعی دختران از پسران مورد مطالعه بیشتر است. این موضوع در هردوگروه دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی صدق می کند.همچنین یافته ها موید آن است که دانش آموزان وابسته و غیروابسته به اینترنت ازلحاظ مهارتهای اجتماعی تفاوت معنادار دارند, یعنی مهارتهای اجتماعی دانش آموزان وابسته بیشتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تاجیک اسماعیلی، سمیه، و اردکانیان، رضا. (1394). بررسی تاثیر میزان وابستگی به اینترنت بر مهارتهای اجتماعی در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی. خانواده و پژوهش، 12(27)، 7-25. SID. https://sid.ir/paper/250401/fa

    Vancouver: کپی

    تاجیک اسماعیلی سمیه، اردکانیان رضا. بررسی تاثیر میزان وابستگی به اینترنت بر مهارتهای اجتماعی در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی. خانواده و پژوهش[Internet]. 1394؛12(27):7-25. Available from: https://sid.ir/paper/250401/fa

    IEEE: کپی

    سمیه تاجیک اسماعیلی، و رضا اردکانیان، “بررسی تاثیر میزان وابستگی به اینترنت بر مهارتهای اجتماعی در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی،” خانواده و پژوهش، vol. 12، no. 27، pp. 7–25، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250401/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا