مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

539
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

538
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر برنامه های تلویزیونی کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه با میانجیگری حمایت خانواده

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 52

چکیده

 در اقتصاد پویای جهان امروز, رویکردهای سنتی کسب و کار دیگر پاسخگوی نیازهای رشد و بقا و رقابت در بازار نیستند و کارآفرینی به مثابه یک ضرورت, پیش روی خانواده ها, نهادها و افراد قرار می گیرد و یکی از دغدغه های اساسی, ایجاد اشتغال مولد برای جوانان کشورمان است. از این رو باید با برنامه ریزی, امکانات لازم برای کارآفرینی آنان فراهم شود. فضای مطلوب درون خانواده و همراهی رسانه ها به ویژه تلویزیون این امکان را به جوانان می دهد تا با گسست از عادتها و باورهای ناقص خود در پی تغییر اندیشه و عملکرد خود در روند کارآفرینی باشند. با توجه به فراگیری تلویزیون پس از خانواده و نهادهای حکومتی, این رسانه می تواند در تحقق بخشیدن به این رسالت خطیر نقشی انکارناپذیر داشته باشد. این مقاله, با رویکرد کمی به بررسی تاثیر برنامه های تلویزیونی کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه با میانجیگری حمایت خانواده پرداخته است. داده ها با استفاده از پرسشنامه و با رویکرد خوشه ای از چهار منطقه شهر تهران و از میان 346 نفراز افراد ساکن گردآوری شده است. تحلیل داده ها با رویکرد مدل یابی معادلات ساختاری و با نرم افزار لیزرل انجام یافته است. یافته های تحقیق بیانگر آن است که محتوای کارآفرینی برنامه تلویزیونی از طریق نگرش فردی, حمایت خانواده, هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شده, قصد کارآفرینانه را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین تاثیر محتوای اجتماعی برنامه تلویزیونی به طور میانجیگری شده و از طریق نگرش فردی, حمایت خانواده, هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شده بر قصد کارآفرینانه, مورد تایید قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی آبادی، خدیجه، معدندار، سیروس، محمدکاظمی، رضا، عباس پور، عباس، و میناوند، محمدقلی. (1398). بررسی تاثیر برنامه های تلویزیونی کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه با میانجیگری حمایت خانواده. خانواده و پژوهش، 16(3 (پیاپی 44) )، 29-52. SID. https://sid.ir/paper/250438/fa

    Vancouver: کپی

    علی آبادی خدیجه، معدندار سیروس، محمدکاظمی رضا، عباس پور عباس، میناوند محمدقلی. بررسی تاثیر برنامه های تلویزیونی کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه با میانجیگری حمایت خانواده. خانواده و پژوهش[Internet]. 1398؛16(3 (پیاپی 44) ):29-52. Available from: https://sid.ir/paper/250438/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه علی آبادی، سیروس معدندار، رضا محمدکاظمی، عباس عباس پور، و محمدقلی میناوند، “بررسی تاثیر برنامه های تلویزیونی کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه با میانجیگری حمایت خانواده،” خانواده و پژوهش، vol. 16، no. 3 (پیاپی 44) ، pp. 29–52، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250438/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button