مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,861
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,232
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

صفحات

 صفحه شروع 319 | صفحه پایان 325

چکیده

 اهداف: این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام شد.مواد و روش ها: این پژوهش از نوع کاربردی است. از نظر ماهیت گردآوری داده ها, روش تحقیق تمام آزمایشی طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش است. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بود که در کارگاه آموزش کارآفرینی ثبت نام کرده بودند. با استفاده از جدول کوهن و منابع موجود حجم هر گروه بیست نفر در نظر گرفته شد. روش نمونه گیری روش تصادفی طبقه ای بود. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد قصد کارآفرینانه لینان و چن (2009) بود که قبلا روا و پایا شده بود. در روز برگزاری کارگاه, قبل از شروع پیش آزمون و پس از برگزاری کارگاه پس آزمون, از هر دو گروه کنترل و آزمایش گرفته شد. پس از جمع آوری اطلاعات, داده های تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 تحلیل شد.یافته ها: بر اساس نتایج آزمون تی مستقل برای نمرات تفاوت پس آزمون و پیش آزمون متغیرهای قصد کارآفرینانه, نگرش به کارآفرینی, هنجارهای ذهنی و تلقی از کنترل رفتاری, تنها متغیر تلقی از کنترل رفتاری بین دو گروه آزمایش و کنترل معنادار بود, یعنی, میانگین تلقی از کنترل رفتاری گروه آموزش دیده به طور معناداری بالاتر از میانگین تلقی از کنترل رفتاری گروه آموزش ندیده بود.نتیجه گیری: آموزش کارآفرینی در افزایش باور دانشجویان به کارآمدی خود در تبدیل شدن به کارآفرین تاثیر مثبتی داشته است. با درنظرگرفتن تاثیرات مثبت آموزش کارآفرینی و اهمیت این مقوله پیشنهاد می شود واحد درسی کارآفرینی در برنامه درسی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گنجانده شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قناعتی، مهدی، نودهی، حسن، قدرتی، اکرم، و جلالی فر، علی. (1396). تاثیر آموزش کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 24(5)، 319-325. SID. https://sid.ir/paper/82330/fa

Vancouver: کپی

قناعتی مهدی، نودهی حسن، قدرتی اکرم، جلالی فر علی. تاثیر آموزش کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1396؛24(5):319-325. Available from: https://sid.ir/paper/82330/fa

IEEE: کپی

مهدی قناعتی، حسن نودهی، اکرم قدرتی، و علی جلالی فر، “تاثیر آموزش کارآفرینی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 24، no. 5، pp. 319–325، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82330/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا