مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,342
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین روایی و پایایی آزمون رشد حرکتی درشت در کودکان 7 تا 10 ساله کم توان ذهنی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 140

چکیده

 مقدمه و هدف: مهم ترین دوره رشد حرکتی, کودکی است و از مهمترین مراحل رشد حرکتی, رشد موثر مهارت های حرکتی بنیادی می باشد. هدف تعیین روایی سازه و سه جنبه از پایایی آزمون رشد حرکتی درشت2- در کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر 10-7 ساله شهر تهران است.روش شناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است. تعداد 205 کودک از بین کلیه کودکان 10-7 ساله کم توان ذهنی دبستان های شهر تهران متناسب با سن و جنس انتخاب شدند. ابزار تحقیق, آزمون اولریخ-2 بود. پایایی به صورت پایایی همسانی درونی, آزمون مجدد و پایایی درون نمره گذار ارزیابی شد. ضرایب پایایی بر اساس ضریب همبستگی درون طبقه ای و به شیوه آلفای کرونباخ محاسبه شدند. روایی سازه به صورت تحلیل عاملی تاییدی و قابلیت تمایز سنی با محاسبه ضریب گشتاوری پیرسون ارزیابی شد.یافته ها: ضریب پایایی همسانی درونی برای نمره جابه جایی, کنترل شی و نمره مرکب کل, به طور میانگین, به ترتیب0.77 , 0.80 و 0.83 بدست آمد. پایایی همسانی درونی برای دختران در خرده آزمون جابه جایی 0.93 و کنترل شی 0.96 و همچنین برای نمره مرکب کل 0.89 و در پسران به ترتیب 0.91, 0.89 و 0.90 بود. دامنه ضریب پایایی بازآزمایی از 0.80 تا 0.88 و پایایی درون نمره گذار 0.95 و بالاتر حاصل شد. برای ارزیابی روایی سازه همان طرح دو عاملی اولریخ-2 فرض و مورد تائید قرار گرفت و نیز ضرایب همبستگی قابلیت تمایز سنی از دیگر جنبه روایی سازه حمایت کرد.نتیجه گیری: درنتیجه, این مطالعه نشان داد که می توان آزمون را جهت سنجش رشد حرکتی درشت جامعه تحقیق با اطمینان بکار گرفت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لطفی، مریم، فرخی، احمد، و فقیه زاده، سقراط. (1393). تعیین روایی و پایایی آزمون رشد حرکتی درشت در کودکان 7 تا 10 ساله کم توان ذهنی شهر تهران. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 10(19)، 125-140. SID. https://sid.ir/paper/250814/fa

    Vancouver: کپی

    لطفی مریم، فرخی احمد، فقیه زاده سقراط. تعیین روایی و پایایی آزمون رشد حرکتی درشت در کودکان 7 تا 10 ساله کم توان ذهنی شهر تهران. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی[Internet]. 1393؛10(19):125-140. Available from: https://sid.ir/paper/250814/fa

    IEEE: کپی

    مریم لطفی، احمد فرخی، و سقراط فقیه زاده، “تعیین روایی و پایایی آزمون رشد حرکتی درشت در کودکان 7 تا 10 ساله کم توان ذهنی شهر تهران،” پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، vol. 10، no. 19، pp. 125–140، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250814/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button