مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,353
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

952
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر سن و شاخص توده بدنی بر کیفیت اجرای مهارت های حرکتی کودکان 5-3 سال

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 12

چکیده

 زمینه و هدف: هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر سن و شاخص توده بدنی بر کیفیت اجرای مهارت های حرکتی کودکان 3 تا 5 سال شهر تهران بود.روش بررسی: بدین منظور تعداد 400 کودک 3 تا 5 سال به صورت نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای از شهر تهران انتخاب شدند. مهارت های حرکتی با استفاده از مقیاس کیفی ارزیابی درونی حرکات درشت دانشگاه ایالتی اوهایو (OSU-SIGMA) مورد ارزیابی قرار گرفتند. قد بدون کفش در حالت ایستاده و وزن با استفاده از قدسنج و ترازوی دیجیتال سکا اندازه گیری و شاخص توده بدنی از تقسیم وزن بر مجذور قد, محاسبه شد.یافته ها: نتایج نشان داد متغیر سن تاثیر معنی داری بر کیفیت اجرای مهارت های راه رفتن, دویدن, بالارفتن از پله, دریافت کردن و پرتاب کردن دارد, اما شاخص توده بدنی تاثیر معنی داری بر آن ها نداشت. متغیرهای سن و شاخص توده بدنی تاثیر معنی داری بر کیفیت اجرای مهارت های بنیادی پریدن, سکسکه دویدن, لی لی رفتن, ضربه زدن با دست, ضربه زدن با پا و صعود از نرده بان داشتند (p<0.05)؛ همچنین, پسران در هردو گروه سنی عملکرد بهتری در تمامی مهارت های حرکتی بنیادی (به جز لی لی رفتن و سکسکه دویدن) نسبت به دختران داشتند (P<0.05). علاوه براین, کودکان دارای اضافه وزن و چاق دارای عملکرد ضعیف تری نسبت به کودکان دارای شاخص توده بدنی نرمال داشتند.نتیجه گیری: براساس نتایج تحقیق حاضر لزوم وجود برنامه های آموزشی در زمینه ی انجام فعالیت بدنی و کاهش شیوع چاقی و اضافه وزن در کودکان پیشنهاد می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شمس، امیر، و وامقی، روشنک. (1396). تاثیر سن و شاخص توده بدنی بر کیفیت اجرای مهارت های حرکتی کودکان 5-3 سال. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)، 19(5)، 1-12. SID. https://sid.ir/paper/58934/fa

Vancouver: کپی

شمس امیر، وامقی روشنک. تاثیر سن و شاخص توده بدنی بر کیفیت اجرای مهارت های حرکتی کودکان 5-3 سال. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)[Internet]. 1396؛19(5):1-12. Available from: https://sid.ir/paper/58934/fa

IEEE: کپی

امیر شمس، و روشنک وامقی، “تاثیر سن و شاخص توده بدنی بر کیفیت اجرای مهارت های حرکتی کودکان 5-3 سال،” مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)، vol. 19، no. 5، pp. 1–12، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/58934/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button