مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

402
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

553
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر کانون توجه دستورالعمل آموزشی و پیچیدگی مهارت بر اجرا و یادگیری ضربه بیلیارد

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 75

چکیده

 مقدمه و هدف: اثر کانون توجه بر اجرا و یادگیری به ویژگی های تکلیف بستگی دارد. بنابراین تحقیق حاضر با هدف بررسی اثر کانون توجه و پیچیدگی مهارت بر اجرا و یادگیری ضربه بیلیارد انجام شد. روش شناسی: شرکت کننده ها 48 دختر دانشجوی داوطلب در دامنه سنی 23-19 سال بودند که به طور تصادفی در دو گروه مهارت ساده و پیچیده جایگزین و هر گروه بر اساس پیش آزمون در دو زیر گروه کانون توجه درونی و بیرونی همسان سازی شدند. پس از 8 جلسه تمرین, آزمون های اکتساب, یادداری (بعد از 2 و 10 روز) و انتقال انجام شد. دقت ضربات بر اساس فاصله برخورد توپ از گودال امتیازگذاری شد. یافته ها: نتایج: آزمون فریدمن, اکتساب و یادداری کوتاه مدت معنی داری را برای تمام گروه ها, یادداری تاخیری معنی-داری را برای مهارت پیچیده و انتقال معنی داری را برای گروه توجه درونی تکلیف پیچیده نشان داد. 05/0p نتیجه گیری: نتایج: این تحقیق اثر متقابل توجه و پیچیدگی مهارت بر اجرا و یادگیری حرکتی را مورد تردید قرار داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قره لر، مهدیه، شجاعی، معصومه، و محمدزاده، حسن. (1398). اثر کانون توجه دستورالعمل آموزشی و پیچیدگی مهارت بر اجرا و یادگیری ضربه بیلیارد. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 15(29 )، 63-75. SID. https://sid.ir/paper/250856/fa

    Vancouver: کپی

    قره لر مهدیه، شجاعی معصومه، محمدزاده حسن. اثر کانون توجه دستورالعمل آموزشی و پیچیدگی مهارت بر اجرا و یادگیری ضربه بیلیارد. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی[Internet]. 1398؛15(29 ):63-75. Available from: https://sid.ir/paper/250856/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه قره لر، معصومه شجاعی، و حسن محمدزاده، “اثر کانون توجه دستورالعمل آموزشی و پیچیدگی مهارت بر اجرا و یادگیری ضربه بیلیارد،” پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، vol. 15، no. 29 ، pp. 63–75، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250856/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button