Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    1-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    495
  • دانلود: 

    448
چکیده: 

مقدمه و هدف: هدف از پژوهش حاضر تعیین روایی و پایایی نسخه فارسی مقیاس هدف پیشرفت ورزش های نوجوانان بود. روش شناسی: : 262 کودک و نوجوان 9 تا 14 ساله در رشته های مختلف ورزشی بطور تصادفی انتخاب شده و نسخه فارسی مقیاس هدف پیشرفت ورزش های نوجوانان را تکمیل کردند. ابتدا با استفاده از روش ترجمه باز ترجمه، روایی صوری و صحت ترجمه نسخه فارسی پرسش نامه تایید شد. سپس جهت تعیین روایی سازه پرسش نامه از تحلیل عامل تاییدی، برای تعیین همسانی درونی از ضریب آلفای کرونباخ و برای پایایی زمانی سوالات از همبستگی درون طبقه ای استفاده شد. یافته ها: مدل مقیاس هدف پیشرفت ورزش های نوجوانان از برازش مطلوبی برخوردار بود و یافته ها از ساختار دو عاملی (تکلیف گرایی و خودگرایی) و 12 سوالی مقیاس حمایت نمود. همسانی درونی کل مقیاس و خرده مقیاس های تکلیف گرایی و خودگرایی به ترتیب 81/0، 79/0 و 77/0 صدم بود و پایایی زمانی کل مقیاس و خرده مقیاس های تکلیف گرایی و خودگرایی به ترتیب 75/0، 65 /0و 70/ 0 صدم بدست آمد. نتیجه گیری: بنابراین از نسخه فارسی مقیاس هدف پیشرفت ورزش های نوجوانان می توان به عنوان ابزاری روا و پایا جهت ارزیابی هدف پیشرفت نوجوانان 9 تا 14 ساله در محیط های ورزشی استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 495

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 448 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    17-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    503
  • دانلود: 

    652
چکیده: 

مقدمه و هدف: مفهوم بازاریابی درونی یک رویکرد نسبتا تازه ای است که توسط محققان مورد تحقیق قرار می گیرد و سازمان ها خود را با آن مطابقت می دهند تا کیفیت محصولات و خدمات خود را افزایش دهند و عملکرد بهتری داشته باشند. هدف از تحقیق حاضر آزمون تاثیر بازاریابی درونی بر کیفیت خدمات ارایه شده در اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان بود. روش شناسی: تحقیق حاضر از نوع همبستگی و از حیث هدف، کاربردی بود که با رویکردی کمی انجام شد. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان بودند (110 نفر). از آنجا که تعداد کارکنان محدود می باشد، جامعه برابر نمونه در نظر گرفته شد. جهت گردآوری اطلاعات از دو پرسشنامه سرو کوال توسط پاراسورامان و همکاران (1985) و پرسشنامه بازاریابی درونی برگرفته از مطالعه مونی و فورمن (1995) استفاده شد. سطح معنی داری برای آزمون ها (05/0≤ p) در نظر گرفته شد. نتایج: نتایج: آزمون مدل مفهومی تحقیق نشان داد که بازاریابی درونی بر کیفیت خدمات در اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان تاثیر دارد (05/0≤ p). مدیران بایستی از کارکنان در تدوین چشم انداز یاری بگیرند و چشم اندازی را ترسیم کنند که در خور سازمان و مورد توافق اکثریت باشد. همچنین با توسعه آموزش و مهارت کارکنان و سیستم پاداش دهی مبتنی بر شایستگی، کارکنان را در جهت بهبود عملکردشان حمایت نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 503

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 652 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    29-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    514
  • دانلود: 

    440
چکیده: 

میزبانی یا بازی در خانه یک مزیت بوده و امتیازات دیگری از جمله برتری تیم های میزبان را می تواند به همراه آورد. هدف از اجرای پژوهش حاضر تعیین تاثیر امتیاز میزبانی بر عمل کرد تیم های حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران طی دوره ی ده ساله بود. به این منظور اطلاعات مربوط به تعداد برد، مساوی، باخت، گل های زده و خورده، کارت های زرد دریافتی 33 تیم در بازی های خانگی و خارج خانه جمع آوری و با استفاده از روش پولارد امتیاز میزبانی محاسبه شد. با توجه به یکسان نبودن میزان حضور تیم ها، در لیگ برتر، ملاک شرکت تیم ها در این پژوهش، حضور حداقل چهار دوره در لیگ بود. نتایج: نشان دهنده تاثیر امتیاز میزبانی بر عمل کرد تیم ها در مسابقات خانگی بود (00/0=p، 1=fd، 1/83=κ 2). از طرف دیگر تعداد گل های زده در بازی های خانگی به طور معنا داری بیشتر از بازی های خارج خانه بود (31/10t، 3880df=، 000/0=p). این موضوع در مورد گل های خورده نیز صادق بود (59/11=، 3864d=f، 000/0p=t). هم چنین طی دوره ده ساله تیم ها در شرایط میزبانی تعداد کارت های زرد کمتری را نسبت به تیم های میهمان کسب کردند (1/4t=، 3627df=، 000/0p=).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 514

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 440 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    39-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    491
  • دانلود: 

    614
چکیده: 

مقدمه و هدف: تحلیل رفتگی بعنوان عاملی دخیل در افت عملکرد و سلامت روانشناختی ورزشکاران محسوب می شود که در شکل گیری آن ممکن است ویژگی های روان شناختی متعددی نقش داشته باشند. برای شناخت سازوکارهای شکل گیری تحلیل رفتگی، پژوهش حاضر ارتباط کمال گرایی مثبت و منفی با تحلیل رفتگی ورزشکاران هنرهای رزمی را بررسی کرده است. روش شناسی: در این مطالعه مقطعی-همبستگی، 107 رزمی کار (58 مرد و 49 زن، میانگین سن 24 سال)، مقیاس کمال گرایی مثبت و منفی و پرسشنامه تحلیل رفتگی ورزشکار را تکمیل کردند و داده های حاصله با بکارگیری ضریب همبستگی پیرسون و مدل رگرسیون چندمتغیره در سطح اطمینان 95 درصد تحلیل شدند. یافته ها: سطوح کمال گرایی مثبت و منفی شرکت کنندگان به ترتیب در حد بالا و متوسط و سطوح تحلیل رفتگی در حد متوسط به پایین قرار داشت. ابعاد و سطح کلی تحلیل رفتگی با کمال گرایی مثبت به صورت منفی و با کمال گرایی منفی به صورت مثبت در ارتباط معنادار بودند. کمال گرایی مثبت و منفی به ترتیب 27/6، 16/4، 11/4 و 23/5 درصد از تغییرات کاهش احساس پیشرفت، واماندگی جسمی/هیجانی، ناارزنده سازی و سطح کلی تحلیل رفتگی را بطور معنادار تبیین کردند. نتیجه گیری: کمال گرایی مثبت و منفی با قابلیت همسان و بطور متمایز، اثرات کاهنده و افزاینده ای بر تحلیل رفتگی ورزشکاران هنرهای رزمی دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 491

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 614 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    63-75
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    398
  • دانلود: 

    155
چکیده: 

مقدمه و هدف: اثر کانون توجه بر اجرا و یادگیری به ویژگی های تکلیف بستگی دارد. بنابراین تحقیق حاضر با هدف بررسی اثر کانون توجه و پیچیدگی مهارت بر اجرا و یادگیری ضربه بیلیارد انجام شد. روش شناسی: شرکت کننده ها 48 دختر دانشجوی داوطلب در دامنه سنی 23-19 سال بودند که به طور تصادفی در دو گروه مهارت ساده و پیچیده جایگزین و هر گروه بر اساس پیش آزمون در دو زیر گروه کانون توجه درونی و بیرونی همسان سازی شدند. پس از 8 جلسه تمرین، آزمون های اکتساب، یادداری (بعد از 2 و 10 روز) و انتقال انجام شد. دقت ضربات بر اساس فاصله برخورد توپ از گودال امتیازگذاری شد. یافته ها: نتایج: آزمون فریدمن، اکتساب و یادداری کوتاه مدت معنی داری را برای تمام گروه ها، یادداری تاخیری معنی-داری را برای مهارت پیچیده و انتقال معنی داری را برای گروه توجه درونی تکلیف پیچیده نشان داد. 05/0p نتیجه گیری: نتایج: این تحقیق اثر متقابل توجه و پیچیدگی مهارت بر اجرا و یادگیری حرکتی را مورد تردید قرار داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 398

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 155 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    77-95
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    623
  • دانلود: 

    609
چکیده: 

امروزه سازمان ها برای موفقیت خود ناگزیر به پیاده سازی اصول ساختاری منسجم و توسعه سلامت و دانش می باشند. ازاین رو پژوهش حاضر باهدف بررسی تدوین مدل سیستم مدیریت سایبرنتیک، سلامت سازمانی و یادگیری در فدراسیون های ورزشی ایران تدوین گردیده است. روش تحقیق همبستگی بوده و به شکل میدانی صورت گرفته است. جامعه پژوهش کلیه کارکنان فدراسیون های ورزشی ایران می باشند. روش نمونه گیری در این تحقیق با توجه به حجم جامعه طبقه ای تصادفی انتخاب گردید (234 =N). بر این اساس 15 فدراسیون به طور تصادفی انتخاب گردید. در ادامه با توجه به ابزار تحقیق از روش نمونه گیری کل شمار برای یافتن حجم نمونه در فدراسیون های مذبور استفاده گردید که 192 پرسشنامه درنهایت دریافت گردید. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه مدیریت سایبرنتیک(89/0 =a) و فرایند و فرهنگ یادگیری قربانی زاده (1389) (92/0 =a) و پرسشنامه سلامت سازمانی لایدن و کلینگل (91/0 =a) استفاده گردید. نتایج: نشان داد که مدیریت سایبرنتیک دارای اثر مستقیم بر سلامت سازمانی و فرایند یادگیری و اثر غیر مستقیم بر فرهنگ سازمانی دارد. با توجه به نتایج: به دست آمده لزوم توجه ویژه به اخلاقیات، توسعه و آموزش فناوری های نوین، ایجاد جریان اطلاعات و رهبری راهگشا در جهت ارتقاء بهره وری مضاعف سازمان های ورزشی امری مهم در رسیدن به اهداف و استراتژی های سازمان می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 623

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 609 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    97-112
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    574
  • دانلود: 

    641
چکیده: 

وجود تعارض در سازمان های امروزی امری شایع است که نیازمند برخورداری از مهارت انسانی بهینه جهت مدیریت کارای تعارض می باشد. هدف از تحقیق حاضر ارتباط بین ویژگی های شخصیتی دبیران تربیت بدنی و سبک های مدیریت حل تعارض می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دبیران تربیت بدنی منطقه سه شیراز می باشد (225=N) که از بین آنها تعداد 138 n=نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه ویژگی های فردی و پرسشنامه ویژگی های شخصیتی نیو (1992) و پرسشنامه مدیریت تعارض پوتنام و ویلسون (1987) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها پس از اطمینان از توزیع طبیعی داده ها (K-S)، 05/0

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 574

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 641 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    113-125
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    694
  • دانلود: 

    597
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر مطالعه اثر پنج عامل بزرگ شخصیت بر انگیزه مشارکت ورزشی، در دانشجویان دانشگاه شیرازبود. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه شیراز بودکه 377 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. بمنظور گرد آوری داده های تحقیق از پرسشنامه های پنج عامل بزرگ شخصیت نیو (1994) در قالب 46 گویه؛ وانگیزه مشارکت در ورزش لانسدال و همکاران (2008) در قالب 36 گویه؛ استفاده شد. با توجه به نتایج: حاصل از مدل یابی معادلات ساختاری، ابزارهای تحقیق از پایایی و روایی تشخیصی قابل قبولی برخوردار بودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها و شناسایی اثرات متغیرهای تحقیق از مدل یابی معادلات ساختاری ونرم افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج: حاصل از آزمون مدل تحقیق نشان داد که اثر پنج عامل بزرگ شخصیت شامل برونگرایی (29/0=β ، 50/7=t)؛ گشودگی در تجربه (16/0=β ، 04/5=t)؛ روانژندی (33/0=β ، 76/2=t)؛ توافق پذیری (42/0=β ، 56/8=t)؛ و وظیفه مداری (26/0=β ، 70/3=t) بر انگیزه مشارکت در ورزش دانشجویان، اثری معنی دار و مثبت است. همچنین نتایج: نشان داد که پنج عامل بزرگ شخصیت در مجموع 87 درصد از تغییرات متغیر انگیزه مشارکت در ورزش را تبیین می کنند. با توجه به اثر ویژگی های شخصیتی بر انگیزه مشارکت ورزشی می توان گفت که توجه به ویژگیهای شخصیتی دانشجویان در فرآیند برنامه ریزی ورزشی می تواند مشارکت در ورزش دانشجویان را افزایش دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 694

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 597 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    127-139
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    384
  • دانلود: 

    219
چکیده: 

مقدمه و هدف: مهارت های ارتباطی و مذاکره اثربخش مدیران سازمان های مختلف خصوصا سازمان های ورزشی نقش مهمی در کارایی ارتباط و در نتیجه تسهیل دستیابی به اهداف سازمان می گردد. هدف تحقیق تحلیل رابطه بین کاربست مهارت های ارتباطی و سبک های مذاکره در بین کارشناسان تربیت بدنی آموزشگاه های ادارات آموزش و پرورش ایران است. روش شناسی تحقیق: این پژوهش از نوع کاربردی و به روش تحلیلی-همبستگی انجام شد. نمونه تحقیق 217 نفر از کارشناسان تربیت بدنی بود. جهت جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه مهارتهای ارتباطی بارتون (1993) و پرسشنامه سبک های مذاکره پیر (1989) استفاده شد. یافته ها ی تحقیق: نتایج: نشان داد بین مهارت های ارتباطی و مذاکره رابطه معنی داری وجود دارد. بین سبک های تحلیلی و شهودی با مهارت شنودی رابطه معنی داری دیده نشد. سبک واقع گرایی الویت اول کارشناسان تحت بررسی در بین سبک های مذاکره بود و بالاترین رتبه بین مهارت های ارتباطی به مهارت بازخورد تعلق داشت. نتیجه گیری: اکثر منابع مربوط به حوزه بحث رفتار سازمانی، مهارت ارتباطی به عنوان یکی از مهارت های مورد نیاز و ضروری مدیران در سازمان مطرح شده و با توجه به نتایج: بدست آمده، جهت دستیابی به سطح مطلوب و سبک مناسب مذاکره، بهبود وضعیت مهارت های ارتباطی کارشناسان باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 384

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 219 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    141-155
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    577
  • دانلود: 

    588
چکیده: 

مقدمه و هدف: پژوهش ها در مورد فراگیری مهارت ورزشی، نقش حیاتی تمرین را در حرفه ای شدن پررنگ کرده است. هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاریخچه تمرینی ووشو کاران سطوح مختلف رقابتی بوده است. روش شناسی: در این تحقیق 50 مدال آور ووشو (30مدال آور در سطح کشوری و 20 مدال آور در سطح استانی) به صورت دردسترس و هدفمند انتخاب شدند. با استفاده از پرسشنامه پیشینه تکامل ورزشی ورزشکاران هوپ وود (2013)، سن شروع و میزان تمرینات ووشو، تمرینات سایر ورزشها، تمرینات آمادگی جسمانی و آمادگی ذهنی و روانی ووشوکاران و میزان حمایت اجتماعی ثبت شد. داده های بدست آمده با آزمون تی مستقل، آزمون کوواریانس و ضریب فی تحلیل شد. یافته ها: یافته ها: ی این مطالعه نشان داد که تنها تفاوت مدال آوران استانی و کشوری در میزان تمرین سنجیده، میزان بازی سنجیده، تمرین بدنسازی و تمرین مهارتهای روانی از سن 16 سال به بالا بوده است. بحث و نتیجه گیری: بر اساس نتایج: این تحقیق به نظر می رسد که لازم نیست در سنین کودکی به بازی و تمرین سنجیده ورزش-هایی (ورزش ووشو) که در آنها اوج عملکرد ورزشی دیر است پرداخت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 577

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 588 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    155-172
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    621
  • دانلود: 

    355
چکیده: 

امروزه فواید روانشناختی مرتبط با شرکت در فعالیتهای بدنی منظم شامل بهبود عمومی عزتنفس، خلق و خوی و بهزیستی روانشناختی کودکان و نوجوانان به خوبی آشکار شده است. هدف از پژوهش حاضر، بررسی ارتباط بین رضایتمندی و ناکامی از نیازهای روانشناختی اساسی، انگیزش خودمختار و پیامدهای خلقی(خلق مثبت و منفی) و تمایلات رفتاری (کاهش ارزشمندی ورزش، میل به ادامه ورزش) در محیط آموزشی ورزش نوجوانان، بر اساس نظریه ی نیازهای روانشناختی اساسی بود. پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی می باشد. شرکت کنندگان شامل 500 12 سال، شرکتکننده در کلاسهای آموزشی ورزشی تابستانی-نوجوانان ( 250 پسر و 250 دختر) با دامنه سنی 17 در شهر تبریز بودند که به صورت نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند و پرسشنامه های رضایتمندی و ناکامی از نیازهای روانشناختی اساسی، تنظیمهای رفتاری در ورزش، خلق مثبت و منفی، تحلیل رفتگی ورزشی و میل به ادامه ی ورزش را تکمیل کردند. نتایج ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر نشانداد رضایتمندی از نیازها به طور مثبت و ناکامی از نیازها به طور منفی، انگیزش خودمختاری را پیش بینی میکنند و انگیزش خودمختاری نیز به نوبه ی خود، به طور مثبت پیشبین کنندة پیامدهای مثبت (خلق مثبت و میل به ادامه ی ورزش) و به طور منفی پیشبین کنندة پیامدهای منفی (خلق منفی و کاهش ارزشمندی ورزش) می باشد. علاوه بر این، ناکامی از نیازها پیشبین کنندة قویتر پیامدهای منفی و رضایتمندی از نیازها پیشبین کنندة قویتر پیامدهای مثبت میباشد. یافتهها با تأیید کاربرد نظریه ی نیازهای روانشناختی در محیط آموزشی ورزش نوجوانان، بیانگر آن است که نیازهای روانشناختی اساسی متغیرهای تأثیرگذار در انگیزش، حالات خلقی و تمایلات رفتاری نوجوانان در محیط آموزشی ورزش میباشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 621

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 355 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    173-194
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    717
  • دانلود: 

    590
چکیده: 

با توجه به سهم روز افزون گردشگری ساحلی در اوقات فراغت افراد جامعه، برنامه ریزی در جهت تقویت زیر ساخت های گردشگری ساحلی و ارتقای کیفیت خدمات تفریحی-ورزشی در اینگونه فضاها بیش از پیش ضروری می نماید. در همین راستا هدف از پژوهش حاضر، بررسی میزان رضایتمندی گردشگران ساحلی از کیفیت خدمات تفریحی-ورزشی در نوار ساحلی دریای مازندران می باشد. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش توصیفی و از نوع زمینه یابی بود که در نحوه جمعآوری اطلاعات آن از روش میدانی استفاده شد. جامعه آماری مورد نظر را کلیه گردشگران محدوده ساحلی دریای خزر در استان مازندران تشکیل می دادند که تعداد نمونه بر اساس جدول تعیین حجم نمونه تعیین گردید که این تعداد با استفاده از نموته گیری خوشه ای-تصادفی (n= مورگان و همکاران حداقل ( 384 انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که پایایی درونی آن از طریق ضریب 0 محاسبه و تایید گردید. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه های تحقیق / آلفای کرونباخ به میزان 84 استفاده p≤ 0/ تک نمونه و آزمون ناپارامتریک توزیع دو جمله ای در سطح معناداری 05 t نیز از آزمون پارامتریک کیفیت خدمات، (t=-9/ تک نمونه برای متغیرهای کیفیت خدمات رفاهی ( 52 t شد. نتایج آزمون پارامتریک و نتایج p≤ 0/ همگی در سطح معنی داری 05 (t=-10/ و کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی( 83 (t=-8/ تفریحی( 36 آزمون ناپارامتریک توزیع دو جمله ای برای متغیرهای کیفیت خدمات ورزشی، کیفیت خدمات امنیتی و کیفیت نشان می دهد که گردشگران p≤ 0/ خدمات نیروهای انسانی متخصص و آموزش دیده همگی در سطح معنی داری 05 نوار ساحلی دریای مازندران، کیفیت خدمات ارائه شده در تمامی مولفه های مذکور را در سطح پایین تر از متوسط ارزیابی نموده و از وضعیت موجود اظهار نارضایتی داشته اند. کمبود در کمیت و کیفیت خدمات رسانی به گردشگران ساحلی، موجب کاهش مراجعات گردشگران به اینگونه فضاها خواهد شد. بنابراین ایجاد امکانات و تسهیلات متنوع در سواحل با هدف بهبود کیفیت خدمات می تواند منجر به بهبود زیر ساخت های شهری، بهبود تصویر ذهنی گردشگران ساحلی و در نهایت سبب ارتقاء سطح رضایتمندی گردشگران گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 717

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 590 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    195-212
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1043
  • دانلود: 

    1179
چکیده: 

پایه و اساس برنامهریزی و طراحی آموزشی، نیازسنجی است. پژوهش حاضر نیز با هدف نیازسنجی آموزشی معلمان تربیتبدنی استان مازندران انجام شد. در این پژوهش از روش آمیخته کیفی و کمّی استفاده شد. در بخش کیفی نمونهای هدفمند متشکل از 16 نفر متخصصان به عنوان مطلعین کلیدی انتخاب شدند. بر مبنای یافتههای حاصل از مرحلة کیفی، پرسشنامه 71 گویه ای طراحی شد و بعد از بررسی روایی و، )6/ پایایی آن )آلفای کرونباخ 983 نهایتاً بر روی نمونهای متشکل از 118 نفر از معلمان تربیتبدنی مدارس استان مازندران اجرا شد. یافتهها در بخش. کیفی پژوهش نشان میدهد معلمان تربیتبدنی استان مازندران در حیطههای مرتبط با 2. مدیریت و رهبری؛ 1 یاددهی و یادگیری؛ 3. شایستگیهای تخصصی 7. اخلاق و حقوق و 1. فناوری و پژوهش، نیاز به آموزش دارند. همچنین از نظر معلمان شرکت کننده در تحقیق وجود نیاز آموزشی در تمامی حیطه ها و اولویت نیازها نیز به ترتیب =6/ فوق در سطح ) 61 p ( معنادار بود. معلمان تربیتبدنی استان مازندران، در حیطههای مورد بررسی نیاز آموزشی دارند و می توان گفت معلمان آموزش متناسب دریافت نمیکنند و یا آموزش دریافت شده آنان، کافی نیست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1043

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1179 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رحیمی طاهره | ارشم سعید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    213-224
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    361
  • دانلود: 

    324
چکیده: 

هدف از این تحقیق، تعیین اثر یک برنامه ی منتخب حرکتی بر مهارتهای بینایی-حرکتی کودکان 3-6 سال کم شنوای عمیق با کاشت حلزون بود. شرکتکنندگان به صورت هدفمند از مرکز توانبخشی پژواک در تهران انتخاب و با توجه به نمرات آزمون بینایی-حرکتی گاردنر به دو گروه آزمایش (ده نفر) و کنترل (دوازده نفر) تقسیم شدند. از به عمل آمد. در گروه آزمایش برنامه اسپارک به (TVMSR) دو گروه پیش آزمون مهارتهای بینایی-حرکتی مدت هشت هفته، هفتهای سه جلسه به مدت 45 دقیقه اجرا شد. بعد از اتمام زمان مداخله از هر دو گروه پس آزمون تفاوت. (α =0/ گرفته شد. از آزمون آماری تحلیل کوواریانس(آنکووا) برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد ( 05 بین گروه های کنترل و آزمایش در نمرات مهارت های بینایی-حرکتی پیش از برنامه مداخله معنی دار نبود اما، ، (p=0/ اینتفاوت بعد از اجرای برنامه معنی دار شد. همچنین تأثیر برنامه اسپارک بر مهارت بینایی – فضایی ( 002 معنی دار بود. به طور کلی میتوان (p=0/ و یکپارچگی بینایی – حرکتی ( 002 (p=0/ تجزیه و تحلیل بینایی ( 010 نتیجهگیری کرد که برنامه ی منتخب حرکتی اسپارک به دلیل فرصت تمرینی مناسب ممکن است منجر به بهبود مهارتهای بینایی-حرکتی کودکان کم شنوای عمیق با کاشت حلزون شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 361

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 324 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    225-239
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    395
  • دانلود: 

    493
چکیده: 

هدف این تحقیق، مقایسه تاثیر بازخورد پس از کوشش های موفق و ناموفق بر یادگیری مهارت پرتاب از بالای شانه درکودکان پسر کم توان دهنی شهر اهواز بود. روش این پژوهش، نیمه تجربی بوده و جامعة آماری آن را 1393 ) مشغول-تمامی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی مدارس استثنائی ناحیة دو شهر اهواز که در سال( 94 تحصیل بودند به تعداد 220 نفر تشکیل دادند که از میان آنها، 45 دانش آموز 9 تا 12 سال به روش دردسترس و هدفمند به عنوان نمونة آماری انتخاب شدند و به صورت تصادفی در سه گروه(پس از کوشش های موفق، ناموفق و گروه کنترل) قرار گرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده ها در مرحله پیش آزمون برای مقایسه ی بین گروه کنترل و گروه های تمرین از روش تحلیل واریانس یکراهه استفاده شد و در مرحله ی اکتساب از تحلیل واریانس یکراهه با اندازه گیری تکراری روی عامل بلوک ها برای تعیین تفاوت های درون گروهی و بین گروهی استفاده شد. در مراحل یادداری از آزمون تحلیل واریانس یک راهه استفاده شد. از آزمون تعقیبی توکی برای شناسایی جایگاه تفاوت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد، بین شرکت SPSS ها استفاده شد و با استفاده از نرم افزار 16 همچنین نتایج در مرحلة. (P=0/ کنندگان در هر سه گروه در مرحله پیش آزمون، تفاوت معناداری مشاهده نشد ( 35 نشان داد. در مرحله اکتساب و یادداری گروه بازخوردی (P<0/ اکتساب و یادداری بین سه گروه تفاوت معناداری ( 05 پس از کوشش های موفق عملکرد بهتری نسبت به دو گروه دیگر نشان داد. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که تواتر بالای بازخورد به کوشش های موفق در مرحله اکتساب و مرحله یادداری تاثیر بیشتری را بر بهبود مهارت کودکان کم توان ذهنی داشته است و همچنین می توان نتیجه گرفت که بازخورد بیرونی نقش بهتر و بنیادی تری را نسبت به بازخورد درونی ایفا می کند. با توجه به نتایج بدست آمده از این تحقیق، بازخورد در یادگیری نقش اساسی دارد و باعث پیشرفت هرچه بیشتر یادگیرنده می شود. با توجه به نتایج بدست آمده از این تحقیق، بازخورد در یادگیری نقش اساسی دارد و باعث پیشرفت هر چه بیشتر یادگیرنده می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 395

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 493 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0