مقدمه و هدف: هدف از پژوهش حاضر تعیین روایی و پایایی نسخه فارسی مقیاس هدف پیشرفت ورزش های نوجوانان بود. روش شناسی: : 262 کودک و نوجوان 9 تا 14 ساله در رشته های مختلف ورزشی بطور تصادفی انتخاب شده و نسخه فارسی مقیاس هدف پیشرفت ورزش های نوجوانان را تکمیل کردند. ابتدا با استفاده از روش ترجمه باز ترجمه، روایی صوری و صحت ترجمه نسخه فارسی پرسش نامه تایید شد. سپس جهت تعیین روایی سازه پرسش نامه از تحلیل عامل تاییدی، برای تعیین همسانی درونی از ضریب آلفای کرونباخ و برای پایایی زمانی سوالات از همبستگی درون طبقه ای استفاده شد. یافته ها: مدل مقیاس هدف پیشرفت ورزش های نوجوانان از برازش مطلوبی برخوردار بود و یافته ها از ساختار دو عاملی (تکلیف گرایی و خودگرایی) و 12 سوالی مقیاس حمایت نمود. همسانی درونی کل مقیاس و خرده مقیاس های تکلیف گرایی و خودگرایی به ترتیب 81/0، 79/0 و 77/0 صدم بود و پایایی زمانی کل مقیاس و خرده مقیاس های تکلیف گرایی و خودگرایی به ترتیب 75/0، 65 /0و 70/ 0 صدم بدست آمد. نتیجه گیری: بنابراین از نسخه فارسی مقیاس هدف پیشرفت ورزش های نوجوانان می توان به عنوان ابزاری روا و پایا جهت ارزیابی هدف پیشرفت نوجوانان 9 تا 14 ساله در محیط های ورزشی استفاده کرد.