مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

391
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر تداخل زمینه ای و شاخص های دشواری بر یادگیری تکالیف ساده و پیچیده

صفحات

 صفحه شروع 233 | صفحه پایان 246

چکیده

 مقدمه: هدف از تحقیق حاضر مطالعه تداخل زمینه ای بر یادگیری تکالیفی است که از شاخص های دشواری مختلف برخوردارند و در دو سطح ساده و پیچیده قرار دارند. . روش: بدین منظور 56 آزمودنی دختر و پسر راست دست با میانگین سنی 3/1± 22 از جامعه آماری دانشگاه یزد به صورت در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در چهار گروه براساس آرایش تمرینی و نوع تکلیف قرار گرفتند. تکلیف مورد استفاده تکلیف ضربه زنی فیتز با شاخص های دشواری متفاوت که به صورت نرم افزاری طراحی شد. هدف از اجرای تکلیف, حداکثر سرعت و دقت حرکت بود. آزمودنی ها در مرحله اکتساب 8 بلوک 8 کوششی سپس در مرحله یادداری فوری یک بلوک 8 کوششی را تمرین کردند. در آزمون های انتقال یک بلوک 8 کوششی را اجرا کردند. به منظور تحلیل داده ها از آزمون تحلیل واریانس عاملی مرکب, تحلیل واریانس دو عاملی, و آزمون ناپارامتری کروسکال والیس در سطح معنی داری P یافته ها: نتایج تفاوت معنی داری را به لحاظ عملکرد بهتر بین گروه های تمرینی آرایش قالبی نسبت به آرایش تصادفی در تکلیف ساده نسبت به تکلیف پیچیده در مراحل مختلف آزمون در سرعت حرکت نشان داد, ولی به لحاظ دقت حرکت تفاوت معنی داری بین گروه های تمرینی مشاهده نشد. بحث: از نتایج این پژوهش چنین استنباط می شود اثر تداخل زمینه ای به مبادله دقت و سرعت نیز بستگی دارد. لذا به مربیان پیشنهاد می شود در تکالیفی که از اصل مبادله دقت و سرعت برخوردار است, از شیوه تمرینی با تداخل زمینه ای پایین بهره گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رهاوی عزآبادی، رزا، استیری، زهرا، و رضایی، مهدیه. (1397). تأثیر تداخل زمینه ای و شاخص های دشواری بر یادگیری تکالیف ساده و پیچیده. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 14(28 )، 233-246. SID. https://sid.ir/paper/250872/fa

    Vancouver: کپی

    رهاوی عزآبادی رزا، استیری زهرا، رضایی مهدیه. تأثیر تداخل زمینه ای و شاخص های دشواری بر یادگیری تکالیف ساده و پیچیده. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی[Internet]. 1397؛14(28 ):233-246. Available from: https://sid.ir/paper/250872/fa

    IEEE: کپی

    رزا رهاوی عزآبادی، زهرا استیری، و مهدیه رضایی، “تأثیر تداخل زمینه ای و شاخص های دشواری بر یادگیری تکالیف ساده و پیچیده،” پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، vol. 14، no. 28 ، pp. 233–246، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250872/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button