Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    15-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    246
  • دانلود: 

    205
چکیده: 

مقدمه و هدف: هدف اصلی این پژوهش شناسایی تاثیر سرمایه اجتماعی در فرهنگ سازمانی سازمان های ورزشی می باشد روش شناسی: جامعه اماری این پژوهش شامل، تمام کارکنان و مدیران وزارت ورزش و جوانان (890 نفر)، 278 نفر از کارکنان فدراسیو ن های ورزشی منتخب ( فدراسیون های که رشته های ورزشی ان ها جزء بازی های المپیک می باشد) و 100 نفر از اعضای کمیته ملی المپیک می باشند. نمونه ای به حجم 297 نفر به صورت طبقه ای تصادفی، بر اساس جدول کرجسی و مورگان انتخاب شدند. به منظور جمع اوری داده ها از پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی دنیسون و پرسشنامه محقق ساخته سرمایه اجتماعی استفاده شده است. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی برای سرمایه اجتماعی (813/0=KMO، 49/2= KB، 0001/0= P)، و تحلیل عاملی تأئیدی برای سرمایه اجتماعی (916/0 =AGFI، 0001/0=P) به دست آمد. پایایی پرسشنامه دنیسون و پرسشنامه سرمایه اجتماعی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 89/0= α و 83/0= α گزارش شده است. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات پرسشنامه ها، از آمار توصیفی برای محاسبه میانگین ها، فراوانی ها، درصدها و از آمار استنباطی برای محاسبه ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است. یافته ها و نتیجه گیری: نتایج بررسی ها نشان داد رابطه مثبت و معنی داری بین سرمایه اجتماعی با فرهنگ سازگاری، فرهنگ رسالتی، فرهنگ مشارکتی و فرهنگ تداوم وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 246

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 205 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    25-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    264
  • دانلود: 

    118
چکیده: 

لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 264

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 118 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    45-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    302
  • دانلود: 

    136
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر تعیین ارتباط بین ابعاد سرمایه اجتماعی با تعهد سازمانی کارکنان در اداره کل ورزش و جوانان استان فارس بود. روش تحقیق از نوع توصیفی همبستگی و جامعه آماری آن را کلیة کارشناسان این اداره، در سال 1392 تشکیل دادند (N=152). با توجه به جدول کوکران، 109 نفر، نمونة آماری این پژوهش را تشکیل می دهند(n=109). ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد سرمایه اجتماعی ناهایپت و گوشال (1998) وپرسش نامه تعهد سازمانی می یر و آلن(1997) بود که ضریب پایایی این پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ برای تعهد هنجاری 81/0، تعهد مستمر84/0، و تعهد عاطفی79/0 و ضریب پایایی برای سرمایه اجتماعی در بعد ساختاری 81/0، بعد شناختی 81/0، و بعد رابطه ای 70/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی در سطح معنی داری( 05/p≤ 0) انجام گرفت. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که سرمایه اجتماعی رابطه مثبت و معناداری با تعهد سازمانی دارد(001/0=p) و (r=0/52). همچنین بین ابعاد سرمایه اجتماعی با تمامی ابعاد تعهد سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود داشت. با توجه به وجود رابطه هم خطی بین متغیرها و فرض استقلال خطاها از یکدیگر، متغیرهای پیش بین (سرمایه اجتماعی)، 30% تغییر در میزان تهعد سازمانی را تبیین می نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 302

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 136 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

میرصفیان حمیدرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    59-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    416
  • دانلود: 

    148
چکیده: 

مقدمه و هدف: هدف این پژوهش تجزیه و تحلیل کمی و کیفی موانع مشارکت دانشجویان در فعالیت های ورزشی در دانشگاه های ایران و مجارستان بوده است. روش شناسی: در این پژوهش از مدل سلسله مراتبی موانع فراغت به عنوان چهارچوب نظری استفاده شده است. 1315 نفر از دانشجویان دانشگاه های دولتی ایران و 793 نفر از دانشجویان دانشگاه های دولتی مجارستان به پرسش نامه ای محقق ساخته که به زبان فارسی و مجاری ترجمه شده بود، پاسخ دادند. همچنین از 60 نفر از دانشجویان دو کشور مصاحبه نیمه سازمان یافته بعمل آمد. از روش های آماری آزمون t و MANOVA برای آنالیز داده های کمی و از روش تحلیل محتوایی به منظور تحلیل داده های کیفی پژوهش استفاده شده است. یافته ها: نتایج نشان می دهد که دانشجویان ایرانی و مجاری در درک موانع درون فردی و ساختاری با یکدیگر تفاوت دارند، اما تأثیر موانع بین فردی بر مشارکت آنها در فعالیت های ورزشی یکسان است. همچنین دختران دانشجو در دانشگاه های ایران هر سه گروه موانع را بیشتر از پسران دانشجو تجربه می کنند، در حالی که تفاوتی در بین دانشجویان دانشگاه های مجارستان با توجه به جنسیت وجود ندارد. نتیجه گیری: از نتایج این گونه برداشت می شود که صرف نظر از تفاوت های فرهنگی موجود در بین دانشجویان دانشگاه های ایران و مجارستان شرایط مختلف اجتماعی_ اقتصادی در دو کشور می تواند بر نگرش و گرایش دانشجویان در دو کشور برای شرکت در فعالیت های ورزشی مؤثر باشد. شاید نگرش نه چندان مثبت مردم به ورزش زنان در ایران از جمله بیشترین عوامل تأثیرگذار بر مشارکت دختران دانشجو در فعالیت های ورزشی باشد. از طرف دیگر، شاید بتوان رشد فناوری و تکنولوژی را از یک سو و شرایط اقتصادی نه چندان مناسب مجارستان و دانشگاه های آن کشور را از جمله عوامل مؤثر بر میزان مشارکت دانشجویان مجاری در فعالیت های ورزشی دانست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 416

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 148 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    73-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    309
  • دانلود: 

    179
چکیده: 

پوشاک ورزشی، بخشی از محصولات ورزشی است که با اقبال جهانی مواجه است. بنابراین، هدف از انجام این پژوهش، رابطه تمایلات ورزشکاران در استفاده از برندهای داخلی پوشاک ورزشی با وفاداری و تصویرسازی در ایجاد ارزش ویژه برند می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی و مبتنی بر روش همبستگی است. جامعه آماری، ورزشکاران پسر شهرستان مرند و دارای بیمه فعال ورزشی بودند که 341 نفر به صورت تصادفی بر اساس جدول مورگان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند که 320 پرسشنامه کامل مورد بررسی قرارگرفت. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته25 سئوالی 5گزینه ای بود که 10نفر از اساتید صاحب نظر دانشگاهی روایی صوری و محتوایی آن را تأیید کردند. پایایی ابزار نیز با روش آلفای کرونباخ تأیید شد (0. 89=α ). از روش کمترین مربعات جزیی و نرم-افزارPLS-Graph برای آزمون مدل تحقیق استفاده شد. نتایج نشان داد که عوامل (قیمت، کیفیت، طراحی و مدل-ملی گرایی) با تمایل به استفاده از برند و همچنین تمایل ورزشکاران نیز با وفاداری و تصویرسازی، رابطه مثبت و معنی داری داشت. بنابراین، وفاداری ورزشکاران در استفاده از برندهای داخلی پوشاک ورزشی، سبب ایجاد ارزش ویژه برند می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 309

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 179 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

عیدی حسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    85-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    411
  • دانلود: 

    147
چکیده: 

مقدمه و هدف: هدف پژوهش حاضر، ارتباط بین سرمایه اجتماعی با کیفیت زندگی در معلمان تربیت بدنی شهر کرمانشاه بود. روش شناسی: پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه ی آماری همه ی معلمان تربیت بدنی سه مقطع تحصیلی شهر کرمانشاه بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای250 نفر انتخاب شدند. از پرسشنامه ی سرمایه اجتماعی (اونیکس و بولن، 2000 ) و پرسشنامه ی کیفیت زندگی سازمان بهداشت جهانی نسخه فارسی استفاده شد که پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب 83/0 و 81/0 بود. از آمار توصیفی و استنباطی (آزمون های کولموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی اسپیرمن و تحلیل رگرسیون چندگانه) استفاده شد. یافته ها: یافته ها حاکی از آن بود که از ابعاد سرمایه اجتماعی بُعد ساختاری مهم ترین و کم اهمیت ترین آن بُعد ارتباطی بود. مهم ترین بُعد کیفیت زندگی معلمان تربیت بدنی سلامت جسمانی و کم اهمیت ترین آن سلامت محیطی بود. همچنین، ارتباط مثبت و معناداری بین سرمایه اجتماعی و کیفیت زندگی وجود داشت (514/0 r=). تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که 34 درصد از تغییرات کیفیت زندگی معلمان تربیت بدنی از طریق سرمایه اجتماعی تبیین شد. بحث: نتیجه گیری می شود که سرمایه اجتماعی به مثابه پیش بینی کننده مهم کیفیت زندگی معلمان است و تمرکز بر ابعاد ارتباطی می تواند به تقویت کیفیت زندگی معلمان کمک نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 411

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 147 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    99-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    503
  • دانلود: 

    140
چکیده: 

مقدمه و هدف: نگاه اجتماعی به وضعیت فعالیتی کارمندان سازمان ها امروزه اهمیت یافته و علت اصلی آن نیز سلامت جسمی و روحی و در نتیجه افزایش بهره وری سازمان است. هدف پژوهش حاضر، بررسی جامعه شناختی عوامل مؤثر بر تمایل به ورزش در بین کارمندان شرکت برق منطقه خراسان است. روش شناسی: روش پژوهش پیمایش بوده و از بین کارمندان رسمی این شرکت تعداد 175 نفر از آنان به روش تصادفی و با توجه به جدول نمونه گیری مورگان انتخاب شدند. داده ها پس از جمع آوری شده وارد نرم افزار SPSS و مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته های پژوهش نشان می دهد، بیشترین پاسخگویان مرد (5/88 درصد)، متأهل (96 درصد)، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بدون شغل دوم می باشند. پاسخگویان به طور متوسط سه ساعت اوقات فراغت داشته و در کل دوره شغلی حدود 9 بار در مسابقات شرکت کرده اند. از سوی دیگر آن ها به میزان 7 ساعت در هفته ورزش کرده و از اوقات فراغت، فعالیت ورزشی، امکانات ورزشی اداره، کارکنان بخش ورزش و دسترسی به خدمات و درنهایت هزینه های فراغتی خود رضایت دارند. بین میزان فعالیت ورزشی و متغیرهای میزان رضایت از سلامت جسمی، اوقات فراغت، فعالیت ورزشی، امکانات ورزشی اداره، دسترسی به امکانات ورزشی، میزان اطلاع رسانی و میزان استفاده از امکانات شرکت همبستگی معنادار وجود داشته و ابعاد رضایتی فعالیت ورزشی، اوقات فراغت و دسترسی به امکانات بر تمایل به ورزش در سازمان مؤثر می باشد. بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج این پژوهش میزان فعالیت ورزشی کارمندان مناسب نبوده و این مسئله در ابعاد انگیزه ای و حمایتی بیشتر احساس می گردد. لذاست که سازمان ها در راستای ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی کارمندان خود تلاش بیشتری نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 503

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 140 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کشاورز لقمان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    111-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    430
  • دانلود: 

    246
چکیده: 

مقدمه و هدف: سازمان های ورزشی به دلیل این که در محیط های پویا با فرهنگ های مختلف فعالیت می کنند ضرورت دارد به مفهوم هوش های فرهنگی و سازمانی که در توفیق آن ها نقش مهمی می توانند داشته باشند، ضروری است توجه نمایند. از اینرو هدف از پژوهش حاضر تبیین مدل ارتباطی هوش فرهنگی و هوش سازمانی هیئت های تکواندو استان تهران تهران بود. روش شناسی: جامعه آماری تحقیق شامل مدیران و کارکنان هیئت های تکواندو استان تهران مجموعا 217 نفر بود که همه آن ها به طور کل شمار برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای دست یابی به اهداف تحقیق از دو پرسشنامه هوش فرهنگی آنگ و همکاران (2004) و هوش سازمانی آلبرخت (2003) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی آن ها به تایید 15 تن از متخصصین مدیریت ورزشی رسید. پایایی پرسشنامه ها نیز در یک مطالعه مقدماتی با 30 آزمودنی و با آلفای کرونباخ برای پرسشنامه هوش فرهنگی 93/0 و پرسشنامه هوش سازمانی 94/0 محاسبه شد. برای تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی از جمله کلموگروف-اسمیرنوف، تی استودنت تک گروهی، و تحلیل عاملی تاییدی با استفاده از نرم افزارهای آموس و SPSS استفاده شد. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد در هیئت های تکواندو استان تهران هوش سازمانی در حد مطلوب و هوش فرهنگی در حد نامطلوب قرار دارد. بین هوش سازمان و هوش فرهنگی ارتباط معناداری وجود دارد و مدل ارتباطی آن ها از برازش مطلوب برخوردارد است. بحث و نتیجه گیری: با توجه به برازش مدل ارتباطی هوش فرهنکی و هوش سازمانی در هیئت های تکواندو استان تهران، توصیه می شود در برنامه ها و تصمیات این هیئت ها از مدل مزبور استفاده بهینه شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 430

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 246 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    125-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    579
  • دانلود: 

    269
چکیده: 

در طی فرایند اجتماعی شدن کودکان یاد می گیرند که ورزش ها به سه صورت مردانه، زنانه و خنثی طبقه بندی می شوند. هدف از انجام این تحقیق بررسی دیدگاه دبیران تربیت بدنی شهرستان ایذه درباره تقسیم بندی جنسیتی ورزش ها بود. روش تحقیق توصیفی پیمایشی و به شکل میدانی انجام شده است. نمونه گیری به روش سرشماری و کل جامعه به عنوان نمونه تحقیق در نظر گرفته شد (130=n=N). ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود که طبقه بندی جنسیتی 30 ورزش را به شکل 5 گزینه ای لیکرت مطرح می کرد. پایایی پرسشنامه به روش آلفاکرونباخ 71/0 و روایی پرسشنامه به تأیید 12 نفر از اساتید مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی رسید. از آمار توصیفی جهت بررسی ویژگی های فردی دبیران، از آزمون خی دو جهت مشخص نمودن جنسیت ورزش ها و از روش تحلیل محتوا برای تحلیل سئوالات باز استفاده شد. نتایج نشان داد ورزش های بوکس، کشتی و وزنه برداری کاملأ مردانه، فوتبال و پرتاب ها بیشتر مردانه و پاتیناز، باله، ایروبیک، شنای موزون و ژیمناستیک هنری بیشتر زنانه و سایر ورزش ها خنثی ارزیابی شده اند. همچنین مهمترین ویژگی های ورزش های زنانه، ظرافت و زیبایی و انعطاف پذیری بود، و مهمترین ویژگی ورزش های مردانه قدرت، خشونت و درگیری بود. با توجه به نتایج تحقیق می توان گفت در طبقه بندی جنسیتی ورزش ها، اکثر رشته ها در حال تغییر ماهیت به سمت ورزش های خنثی می باشند که علت این امر می تواند مشارکت روز افزون زنان و همچنین تأثیر رسانه های خبری باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 579

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 269 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

عبدوی فاطمه | رهبر مریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    137-154
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    361
  • دانلود: 

    167
چکیده: 

مقدمه و هدف: باشگاه های ورزشی به عنوان یکی از ارائه دهندگان خدمات در کشور بخصوص در بخش خصوصی در حال رقابت شدیدی برای دستیابی به مشتریان راضی می باشند. بحث در مورد زمان انتظار در این مجموعه های ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا هدف از انجام این تحقیق مطالعه تاثیر زمان انتظار ادراک شده بر ارزیابی کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریان در حیطه خدمات ورزشی(شامل استخر و سالن) به صورت مطالعه مورد در شرکت ملی گاز بوده است. روش شناسی: تحقیق به روش توصیفی-پیمایشی انجام شد. نمونه آماری تحقیق را 100 نفر از استفاده کنندگان خانم خدمات ارائه شده در مجموعه های ورزشی شرکت گاز در سال 91 تشکیل داده است. ابزار تحقیق بخشی از ابزار تحقیق هیگتوور و همکاران(2002) بود که روایی آن با استفاده از تکنیک تحلیل عاملی بررسی شد و پایایی آن معادل 95/. به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها در این بخش، از روش مدل سازی معادلات ساختاری و نوع خاص آن یعنی تکنیک تحلیل عاملی تأییدی با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS) از طریق نرم افزار SmartPls. 2 استفاده شد. یافته ها: همانطور که از مدل بر می آید زمان انتظار ادراک شده توانسته به طور مستقیم و با ضریب تاثیر نسبتا قوی ( 614/0) رضایت و با ضریب تاثیر(59/0) کیفیت خدمات را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این، کیفیت خدمات نیز توانسته بین زمان انتظار و رضایت به عنوان یک عامل میانجی ایفای نقش کند. نتیجه گیری: لذا با توجه به نتایج تحقیق حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که زمان انتظار و متغیر های تبیین کننده آن، به عنوان متغیر مستقل برای دستکاری و اثرگذاری بر دو عامل دیگر مدل (رضایت و کیفیت خدمات)، در اختیار مدیران ورزشی هست. بنابراین پیشنهاد می شود مدیران از این حوزه برای اعمال تغییر در سایر متغیر های مدل بهره ببرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 361

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 167 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    155-166
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    887
  • دانلود: 

    462
چکیده: 

مقدمه و هدف: دوران کودکی در میان دوران زندگی به عنوان مهمترین دوره رشد حرکتی بشمار می آید، از مهمترین مراحل رشد حرکتی در این دوران، رشد مناسب مهارت های حرکتی بنیادی می باشد. هدف از پژوهش حاضر، مقایسة مهارت های حرکتی بنیادی کودکان 7 سالة شهر و روستای کاشان بود. روش شناسی: در این مطالعه شرکت کنندگان، 53 کودک شهری و 49 کودک روستایی بودند. مهارت های حرکتی بنیادی کودکان با استفاده از "مجموعه آزمون های ارزیابی حرکت کودکان"(M-ABC) سنجیده شد. این آزمون دارای سه خرده آزمونِ چالاکی دستی، مهارت های توپی و مهارت های تعادلی است. برای مقایسة دو گروه در هر یک از این خرده آزمون ها و همین طور در نمرة کل آزمون از آزمون تی مستقل استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان می دهد که تفاوت بین کودکان شهری و روستایی در دو خرده آزمون چالاکی دستی و مهارت های توپی معنادار نبود. اما، کودکان روستایی در خرده آزمون مهارت های تعادلی و همین طور نمرة کل آزمون برتر بودند. بحث و نتیجه گیری: نتایج بدست آمده از این پژوهش مبین این است که عوامل فراهم ساز موجود در محیط روستا، تأثیر بسزایی در رشد مهارت های بنیادی کودکان داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 887

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 462 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    167-182
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    963
  • دانلود: 

    536
چکیده: 

با توجه به اهمیت ورزش تربیتی در مدارس مقاطع پایه ای کشور، لزوم توسعه ی ورزش برای این مدارس کاملا مشهود است که اولین گام برای رسیدن به توسعه ی پایدار، بررسی موانع و رفع آنان می باشد. لذا این تحقیق جهت بررسی موانع توسعه ی ورزش مدارس در سطح آموزش و پرورش استان مازندران می باشد. روش اجرای این تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشى است. نمونه ى آمارى پژوهش 50 نفر از متخصصین ورزش مدارس است که شامل، اعضای هیئت علمی که سابقه حضور در آموزش و پرورش را داشته اند، مدیران و کارشناسان تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش استان و معلمین تربیت بدنی دارای تحصیلات کارشناسی ارشد و یا دکتری می باشند. ابزار جمع آورى داده ها پرسشنامه ى محقق ساخته اى است که شامل گویه هاى مربوط به عوامل درونى و بیرونى است. تعدادى از اساتید و کارشناسان صاحب نظر، روایى این پرسشنامه را تأیید کردند. پایایى آن را نیز روش آلفاى کرونباخ تأیید نمود. براى تجزیه و تحلیل داده ها، از آزمون فریدمن استفاده شده است. یافته هاى پژوهش نشان داده است که در محیط درونی سازمان ابعاد مدیریتی، انسانی، مالی، امکانات و زیر ساخت ها و ساختار سیستم آموزش و پرورش به ترتیب در اولویت موانع اثرگذار بر توسعه ی ورزش مدارس ابتدایی می باشند. از طرف دیگر در محیط بیرونی سازمان ضعف در محیط فرهنگی، عدم استفاده از تکنولوژی، محیط اجتماعی ناسالم، عدم وجود قوانین و رکود محیط اقتصادی به ترتیب در اولویت اثرگذاری هستند. عدم توسعه ورزش مدارس ابتدایی راه را برای توسعه ی ورزش همگانی و قهرمانی بسته و با بررسی موانع، با هم اندیشی کلیه ی مسئولین و سیاستگذاران باید سعی در برطرف کردن آن ها داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 963

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 536 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    183-194
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1485
  • دانلود: 

    788
چکیده: 

مقدمه و هدف: این تحقیق با هدف بررسی اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت مجازی بر عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی استان اردبیل انجام شد. روش شناسی: روش تحقیق حاضر از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه معلمان تربیت بدنی استان اردبیل به تعداد 650 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران تعداد نمونه 242 نفر برآورد گردید. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته اثربخشی آموزش ضمن خدمت و پرسشنامه عملکرد شغلی بود که پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ برای پرسشنامه آموزش ضمن خدمت 95/0 و برای عملکرد شغلی 96/0 به دست آمد. از آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند گانه) جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد تمامی مؤلفه های آموزش ضمن خدمت مجازی (ارتقاء فرایند یاددهی-یادگیری، ارتقاء تعاملات انسانی، ارتقاء استفاده از اینترنت و آشنایی با رایانه، صرفه جویی از زمان، مهارت فنی و عملی، استفاده از روش ها و الگوهای جدید آموزشی، گرایش به تربیت بدنی)توانایی پیش بینی عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی را دارا می باشد. نتیجه گیری: در دسترس بودن اینترنت باعث دستیابی به اطلاعات جدید در زمان کمتر می شود و این در زمینه استفاده معلمان از روش ها و الگوهای جدید باعث افزایش عملکرد شغلی آنان می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1485

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 788 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    195-206
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    456
  • دانلود: 

    114
چکیده: 

مقدمه و هدف: روش نمایش ویدئویی، روش برتر نمایش الگو در یادگیری مشاهده ای می باشد. یکی از متغیرهای بینایی که متخصصین بر اثرات آن در یادگیری مشاهده ای، بیشتر تأکید دارند و بطور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است، زاویه نمایش ویدئویی است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر زاویه های متفاوت نمایش الگوی ویدئویی بر اکتساب و یادداری یک تکلیف بدیع می باشد. روش شناسی: این مطالعه، نیمه تجربی با طرح تحقیقپیش آزمون – پس آزمون است. تعداد 60 دانشجوی دختر به صورت داوطلبانه در این تحقیق شرکت کردند و با توجه به نمرات عملکردشان در پیش آزمون، در 6 گروه تقسیم و همگن سازی شدند. افراد در مرحله اکتساب 6 بلوک تمرینی با فاصله استراحت دو دقیقه داشتند و فیلم آماده شده الگو از زاویه مدنظر گروه خودشان را قبل از شروع هر بلوک 5 بار مشاهده کردند و پس از آن 10 کوشش تمرینی پرتاب را اجرا کردند. سپس آزمون یادداری تأخیری، 48 ساعت پس از جلسه اکتساب، انجام شد. داده ها با استفاده از تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر در سطح معنی داری 05/0 تحلیل گردید. یافته ها: یافته های تحقیق نشان دهنده اثر بلوک و زاویه بر اکتساب مهارت شرکت کنندگان بود ولی اثر زاویه معنی دار نبود در حالیکه در یادداری تفاوت معنی داری بین زاویه های مورد مطالعه مشاهده شد به نحوی که شرکت کنندگان زاویه 180 درجه عملکر بهتری را در آزمون یادداری داشتند. بحث و نتیجه گیری: تمرین یادگیری مشاهده ای علی الخصوص مشاهده حرکت الگوی ویدئویی از زاویه 0 و 180 درجه، به دلیل مشاهده بهتر الگوی حرکت و تقلید بهتر آزمودنی ها از الگو، باعث بهبود عملکرد می گردد در حالیکه برای یادگیری بیشتر، مشاهده حرکت از زاویه 180 درجه، به دلیل درگیر کردن یادگیرنده در فرایند های حافظه ای و شناختی بیشتر، می تواند با هدف بهبود یادگیری مورد توجه قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 456

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 114 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    207-218
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    947
  • دانلود: 

    373
چکیده: 

زمینه و هدف: نقص در ادراک دیداری حرکت از جمله موضوع هایی است که امروزه در رابطه با اختلالات عصب شناختی مانند نارسایی توجه/ بیش فعالی مطرح می شود. این سیستم ادراکی در استخراج اطلاعات کلی حرکت، اغلب به صورت تعیین نسبت اطلاعات اصلی و مفید حرکت (سیگنال) به اطلاعات غیر ضروری و مزاحم (نوفه) عمل می کند. این مطالعه به هدف مقایسه ادراک دیداری حرکت در حضور نوفه و نیز حافظه کاری در دو گروه کودکان با نقص توجه/ بیش فعالی و کودکان سالم انجام گردیده است. روش شناسی: تحقیق حاضر از جمله طرح های توصیفی از نوع علی-مقایسه ای می باشد. نمونه این تحقیق را 25 کودک با اختلال توجه/ بیش فعالی و 25 کودک سالم تشکیل دادند که به صورت در دسترس انتخاب شدند. آزمون های تحقیق شامل آزمون ادراک زیستی حرکت و آزمون ادراک نقاط نورانی از آزمون های ادراک بصری و آزمون هوش وکسلر به منظور شناسایی حافظه کاری می باشد. از شیوه آماری تحلیل واریانس چند متغیره و آزمون تی مستقل در بررسی تفاوت دو گروه استفاده شد. یافته ها: عملکرد دو گروه کودکان با و بدون نارسایی توجه در دو آزمون ادراکی نقاط نورانی و ادراک زیستی حرکت، تنها در شرایط نوفه ای در حد متوسط با انسجام 50% متفاوت است. همچنین، نتایج بررسی ادراکی در سه شرایط نوفه دار در هر گروه نشان داد که این تفاوت در دو آزمون نقاط نورانی و ادراک زیستی حرکت در گروه کودکان دارای اختلال بیش فعالی/ نقص توجه دیده نمی شود. وجود نقص در حافظه کاری در این گروه نیز مشخص گردید (05/0p نتیجه گیری: وجود تفاوت در کودکان با اختلال توجه/ بیش فعالی در زمینه ادراک دیداری حرکت در محیط نویزدار نسبتا پیجیده، نشان می-دهد که توانایی پردازشی این دسته از افراد دچار ضعف می باشد و به توجه بیشتری برای پیشگیری از آسیب های بعدی نیاز می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 947

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 373 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    219-232
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    454
  • دانلود: 

    129
چکیده: 

مقدمه: سیستم حرکتی فرد هنگام مشاهده و تصویر سازی عمل فرد دیگر فعال می شود. هدف: هدف این پژوهش بررسی شبیهسازی حرکتی در پیش بینی هماهنگی بین فردی پسران نخبه طناب زنی بود. روش شناسی: پژوهش کاربردی به صورت موردی یکمرحله ای و با حضور 14 پسر در دسترس نخبه طناب زنی (13 تا 18 سال) انجام شد. آزمودنی ها به مدت چهار ماه تکالیف مختلف طناب زنی (طنابزدن در مسافت های متفاوت با فرود همزمان) را تمرین کردند تا موفق شدند بطور صحیح و بدون حضور بازخورد، آن ها را اجرا کنند. از دستگاه تحلیل حرکتی وایکان، با شش دوربین مادون قرمز، با قابلیت 120 فریم در ثاینه برای ثبت سهبعدی حرکات پاها و چرخش طناب ها استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که با تمرین کافی، زمان آغاز حرکت، انحراف زمانی دست و پا، انحراف زمانی در چرخش طناب و زمان فرود گروه های دونفره به سطحی مساوی یکدیگر رسید، درحالی که در زمان حرکت و ارتفاع پرش بین افراد تفاوت معنی داری مشاهده شد(P≤ 0. 05). نتیجه گیری: وقتی افراد برای هماهنگ شدن با فردی، عمل او را شبیه سازی می کنند، ممکن است به مدل های درونی تکیه کنند که حاکم بر هماهنگی اندام های وی هستند. درواقع با سخت تر شدن و همچنین با افزایش تقاضای تکلیف مشترک، هماهنگی بین فردی افزایش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 454

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 129 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    233-246
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    396
  • دانلود: 

    614
چکیده: 

مقدمه: هدف از تحقیق حاضر مطالعه تداخل زمینه ای بر یادگیری تکالیفی است که از شاخص های دشواری مختلف برخوردارند و در دو سطح ساده و پیچیده قرار دارند. . روش: بدین منظور 56 آزمودنی دختر و پسر راست دست با میانگین سنی 3/1± 22 از جامعه آماری دانشگاه یزد به صورت در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در چهار گروه براساس آرایش تمرینی و نوع تکلیف قرار گرفتند. تکلیف مورد استفاده تکلیف ضربه زنی فیتز با شاخص های دشواری متفاوت که به صورت نرم افزاری طراحی شد. هدف از اجرای تکلیف، حداکثر سرعت و دقت حرکت بود. آزمودنی ها در مرحله اکتساب 8 بلوک 8 کوششی سپس در مرحله یادداری فوری یک بلوک 8 کوششی را تمرین کردند. در آزمون های انتقال یک بلوک 8 کوششی را اجرا کردند. به منظور تحلیل داده ها از آزمون تحلیل واریانس عاملی مرکب، تحلیل واریانس دو عاملی، و آزمون ناپارامتری کروسکال والیس در سطح معنی داری P یافته ها: نتایج تفاوت معنی داری را به لحاظ عملکرد بهتر بین گروه های تمرینی آرایش قالبی نسبت به آرایش تصادفی در تکلیف ساده نسبت به تکلیف پیچیده در مراحل مختلف آزمون در سرعت حرکت نشان داد، ولی به لحاظ دقت حرکت تفاوت معنی داری بین گروه های تمرینی مشاهده نشد. بحث: از نتایج این پژوهش چنین استنباط می شود اثر تداخل زمینه ای به مبادله دقت و سرعت نیز بستگی دارد. لذا به مربیان پیشنهاد می شود در تکالیفی که از اصل مبادله دقت و سرعت برخوردار است، از شیوه تمرینی با تداخل زمینه ای پایین بهره گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 396

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 614 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    247-258
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1018
  • دانلود: 

    413
چکیده: 

مقدمه و هدف: اختلال هماهنگی رشدی یکی از نارسایی های بارز در زمینه رشد مهارت های-حرکتی درکودکان سنین دبستان است. هدف تحقیق حاضر تبیین یکپارچه سازی حسی حرکتی بر متغیرهای شناختی توجه و حافظه کاری کودکان دارای اختلالات هماهنگی رشدی بود. روش شناسی: به همین منظور20 کودک دارای اختلال هماهنگی رشدی (با دامنه سنی 11-8) بصورت در دسترس از مراجعین مراکز توانبخشی شهر کرمانشاه انتخاب شده و به صورت تصادفی به دو گروه کنترل و تجربی تقسیم شدند. پیش آزمون و پس آزمون شامل عملکرد پیوسته و حافظه کاری وکسلر بود. گروه تجربی به مدت 8 هفته، هر هفته سه جلسه 120 دقیقه ای تمریناتی نظیر (تاب بازی، پریدن روی ترامپولین، چرخیدن به دور خود، چرخیدن کودک حول مربی و غیره) را انجام دادند. برای تجزیه تحلیل داده ها از آزمون های کلموگروف-اسمیرنوف، آزمون لون، آزمون باکس، تی مستقل و تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته ها: نتایج تحقیق نشان داد که در متغیر حافظه کاری هم در تمرین (001/0p=) و هم در گروه (001/0p=) اثرات معناداری وجود داشت (05/0p≤ ). در متغیر توجه تنها در تمرین (002/0p=) این اثرات معنادار بود اما در گروه (056/0p=) معنادار نبود. نتیجه گیری: بنابر الگوی یافته های حاضر فعالیت های حسی حرکتی باعث بهبود توجه و حافظه-کاری در کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1018

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 413 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    259-276
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    766
  • دانلود: 

    273
چکیده: 

مقدمه و هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر انواع خودگفتاری آموزشی و انگیزشی در سطوح آشکار و پنهان بر یادگیری شکل اجرا و دقت پرتاب از بالای شانه در کودکان بود. روش شناسی: شرکت کنندگان این پژوهش، 50 دانش آموز دختر پایه های اول و دوم ابتدایی بودند که در پنج گروه آزمایشی (خودگفتاری آموزشی آشکار، آموزشی پنهان، انگیزشی آشکار، انگیزشی پنهان و کنترل) به طور تصادفی تقسیم شدند و طی 6 جلسه اکتساب، تکلیف دقت پرتاب یکدستی کیسه لوبیا با دست راست به سمت هدف روی دیوار را انجام دادند. در مراحل پیش آزمون و آزمون یادداری دقت پرتاب یر اساس تکلیف لوسیانا و همکاران (2012) و شکل پرتاب آزمودنی ها براساس چک لیست پرتاب از بالای شانه اندرسون (1999) ارزیابی شد. آزمودنی ها 24 ساعت بعد از آخرین جلسه تمرین، در آزمون یادداری یک بلوک 10 کوششی از فاصله 3 متری مشابه با شرایط پیش آزمون پرتاب کردند. در مراحل پیش آزمون و یادداری از زاویه 45 درجه با دوربین فیلمبرداری از عملکرد هر یک از آزمودنی ها فیلم گرفته شد. یافته ها: نتایج تحلیل واریانس مرکب با اندازه های تکراری نشان داد بین میانگین دقت پرتاب در گروه های کنترل، خودگفتاری انگیزشی آشکار با گروه خودگفتاری انگیزشی پنهان و خودگفتاری آموزشی پنهان تفاوت از نظرآماری معنادار است. گروه خودگفتاری آموزشی آشکار دارای میانگین دقت بالاتری نسبت به گروه های خودگفتاری انگیزشی پنهان و خودگفتاری آموزشی پنهان بود. در مرحله یادداری برای شکل اجرا یافته ها نشان داد گروه های خودگفتاری آموزشی آشکار و پنهان به طور معنادار دارای میانگین شکل اجرای بالاتری نسبت به گروه های خودگفتاری انگیزشی آشکار، پنهان و کنترل بودند. نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش حاضر پیشنهاد می شود مربیان در آموزش مهارت های بنیادی مانند الگوی پرتاب، از خودگفتاری آموزشی آشکار استفاده نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 766

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 273 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    277-287
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    452
  • دانلود: 

    222
چکیده: 

مقدّمه و هدف: ارتباط بین آمادگی قلبی-عروقی با فرایندهای شناختی مورد توجه فروانی است و پژوهش حاضر به منظور بررسی ارتباط بین آمادگی قلبی-عروقی با توانایی بازداری پاسخ در دانشجویان انجام شد. روش شناسی: از بین دانشجویان تربیت بدنی پسر دانشگاه کردستان، 38 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند (سن: 60/1± 23/22 سال، وزن: 88/6± 82/70 کیلوگرم). برای برآورد آمادگی قلبی-عروقی، حداکثر اکسیژن مصرفی آزمودنی ها با استفاده از تست بروس اندازه گیری شد و برای ارزیابی توانایی بازداری پاسخ از آزمون رایانه ای استروپ استفاده شد. تجزیه و تحلیل آماری داده ها از طریق روش های آماری توصیفی و آزمون ضریب همبستگی پیرسون انجام شد (05/0>p). یافته ها: نتایج نشان داد که همبستگی معنی داری بین حداکثر اکسیژن مصرفی با تعداد نمره ی تداخل، تعداد خطا در شرایط همخوان و ناهمخوان و زمان واکنش در شرایط همخوان و ناهمخوان در آزمون استروپ وجود ندارد. نتیجه گیری: این یافته ها گویای آن است که بین آمادگی قلبی-عروقی و توانایی بازداری پاسخ در دانشجویان ارتباط معنی داری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 452

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 222 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button