مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

631
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر عمق بر اندرکنش تونل های تکی و دوقلو در محیط های شهری با استفاده از مدل سازی عددی سه بعدی

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 78

چکیده

 ارزیابی برهمکنش بین فضای زیرزمینی جدید و فضاهای زیرزمینی موجود و ارائه راهکارهای مناسب یکی از مهم ترین موضوعات تونل سازی در محیط شهری است که توجه به آن از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. در این مقاله, مدل عددی سه بعدی تفاضل محدود تونل های دوقلو و تکی در محیط شهری ارائه شده است. هدف از این تحقیق, ارزیابی تاثیر افزایش عمق تونل تکی, در فاصله افقی یکسان, بر اندرکنش بین تونل ها با معیار قرار دادن پارامترهایی شامل نیروها و ممان های اعمال شده روی پوشش بتنی تونل های دوقلو و ضریب ایمنی آن ها, نشست سطح زمین و ساختمان های مجاور, پایداری حفاری تونل تکی و پایداری ستون قرار گرفته بین تونل های دوقلو و تونل تکی می باشد. مطالعه موردی مربوط به تونل های دوقلوی خط 1 و تونل تکی خط 2 قطار شهری تبریز می باشد. نتایج نشان می دهد که ضریب ایمنی متوسط برای پوشش بتنی تونل سهند از 6.52 در حالت هم عمق به 6.35 با افزایش عمق تونل تکی کاهش و برای تونل سبلان از 6.78 در حالت هم عمق به 7.02 با افزایش عمق تونل تکی افزایش می یابد. با افزایش عمق تونل تکی, پایداری در حین حفاری تونل تکی افزایش یافته و نشست کلی سطح زمین کاهش می یابد. همچنین, پایداری ستون قرار گرفته بین تونل های دوقلو و تکی نیز با افزایش عمق تونل تکی افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، صابر، زارع، شکراله، و میرزایی، حسین. (1394). ارزیابی تاثیر عمق بر اندرکنش تونل های تکی و دوقلو در محیط های شهری با استفاده از مدل سازی عددی سه بعدی. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، 1(4)، 59-78. SID. https://sid.ir/paper/251505/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری صابر، زارع شکراله، میرزایی حسین. ارزیابی تاثیر عمق بر اندرکنش تونل های تکی و دوقلو در محیط های شهری با استفاده از مدل سازی عددی سه بعدی. مهندسی زیرساخت های حمل و نقل[Internet]. 1394؛1(4):59-78. Available from: https://sid.ir/paper/251505/fa

    IEEE: کپی

    صابر اکبری، شکراله زارع، و حسین میرزایی، “ارزیابی تاثیر عمق بر اندرکنش تونل های تکی و دوقلو در محیط های شهری با استفاده از مدل سازی عددی سه بعدی،” مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، vol. 1، no. 4، pp. 59–78، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/251505/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button