مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

918
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

874
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان تاثیرگذاری خط کشی عرضی روسازی بر آرام سازی ترافیک با استفاده از آزمون t (مطالعه موردی: ورودی شهر ایزدشهر)

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 91

چکیده

 کنترل سرعت وسایل نقلیه یکی از عوامل مهم در تامین ایمنی در مسیرها, مخصوصا در مقاطع ورودی شهرهایی که در امتداد راه های اصلی به وجود آمده اند, می باشد. یکی از روش های کنترل و کاهش سرعت, آرام سازی ترافیک به صورت ادراکی است. خط کشی های عرضی حاشیه ای با فواصل کوتاه شونده نوع خاصی از این تمهیدات می باشد که در این تحقیق در ورودی شهر ایزدشهر اجرا شده است. بررسی میزان تاثیرگذاری این خط کشی بر کاهش سرعت, به وسیله مقایسه آماری میانگین سرعت های وسایل نقلیه در مراحل قبل و بعد از اجرای خط کشی توسط آزمون t در سطح اطمینان 95 درصد صورت گرفته است. سرعت وسایل نقلیه عبوری از این مقطع در یک مرحله قبل (مطالعه قبل) و دو مرحله بعد از اجرای خط کشی (مطالعه زودهنگام- بعد و مطالعه طولانی مدت- بعد) توسط دستگاه راداری ثبت سرعت, جمع آوری شد و سرعت ها در سه حالت کل وسایل نقلیه, به تفکیک وسایل نقلیه در روز و در شب و به تفکیک وسایل نقلیه سبک و سنگین دسته بندی شد و مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که بیشترین کاهش, به میزان 5.49 کیلومتر بر ساعت, در میانگین سرعت مربوط به وسایل نقلیه در حالت شب در مطالعه زودهنگام- بعد نسبت به همین حالت در مطالعه قبل بوده است. در حالت کلی, با گذشت زمان و در مطالعه طولانی مدت- بعد, تاثیر تمهیدات اجرا شده در کاهش میانگین سرعت وسایل نقلیه وجود داشت, اما نسبت به تاثیر این تمهیدات در مطالعات زودهنگام- بعد تقلیل یافته بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حقیقی، فرشیدرضا، یوسفی، حامد، و یوسفی، فاطمه. (1394). بررسی میزان تاثیرگذاری خط کشی عرضی روسازی بر آرام سازی ترافیک با استفاده از آزمون t (مطالعه موردی: ورودی شهر ایزدشهر). مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، 1(4)، 79-91. SID. https://sid.ir/paper/251507/fa

    Vancouver: کپی

    حقیقی فرشیدرضا، یوسفی حامد، یوسفی فاطمه. بررسی میزان تاثیرگذاری خط کشی عرضی روسازی بر آرام سازی ترافیک با استفاده از آزمون t (مطالعه موردی: ورودی شهر ایزدشهر). مهندسی زیرساخت های حمل و نقل[Internet]. 1394؛1(4):79-91. Available from: https://sid.ir/paper/251507/fa

    IEEE: کپی

    فرشیدرضا حقیقی، حامد یوسفی، و فاطمه یوسفی، “بررسی میزان تاثیرگذاری خط کشی عرضی روسازی بر آرام سازی ترافیک با استفاده از آزمون t (مطالعه موردی: ورودی شهر ایزدشهر)،” مهندسی زیرساخت های حمل و نقل، vol. 1، no. 4، pp. 79–91، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/251507/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button