مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,310
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

421
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر سبک های تدریس معلمان تربیت بدنی بر هدف مداری ورزشی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 72

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش سبک های تدریس معلم محور, بینابینی و دانش آموزمحور معلمان تربیت بدنی بر هدفمداری (تکلیف مداری و خودمداری) ورزشی دانش آموزان در کلاس تربیت بدنی طراحی شده است. در یک پژوهش نیمه تجربی با پیش آزمون, پس آزمون و پی گیری, 66 دانش آموز پسر پایه پنجم ابتدایی و سه معلم تربیت بدنی از مدارس شهرستان کلاله به صورت تصادفی انتخاب شدند و در سه گروه سبک تدریس معلم محور (21 نفر), بینابینی (23 نفر) و دانش آموزمحور (22 نفر) قرار گرفتند. دانش آموزان هر گروه در سه مرحله شروع, هفته پنجم و هفته دهم به پرسشنامه استاندارد هدفمداری (کامینگ و همکاران, 2008) پاسخ دادند. آزمون اندازه گیری مکرر نشان داد که تکلیف مداری و خودمداری در دانش آموزان آموزش دیده به سبک تدریس معلم محور کاهش معنی داری داشتند. در مقابل, دانش آموزانی که از معلم خود به سبک تدریس دانش آموزمحور آموزش دیده بودند, خودمداری آنها افزایش یافت در حالی که بعد از ده هفته تکلیف مداری رو به افول رفت. تغییرات در مکانیسم هدفمداری در هر یک از محیط های ورزشی (باشگاه در مقابل مدرسه), نوع افراد (حرفه ای در مقابل مبتدی) و سایر عوامل کلیدی متفاوت است. یافته های تحقیق به صراحت نشان داد که بهترین سبک تدریس برای هدفمداری دانش آموزان در کلاس تربیت بدنی مدارس, سبک بینابینی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لقمانی، محسن، قلی دهنه، مهدیقلی، و حسن نژاد، مجتبی. (1397). اثر سبک های تدریس معلمان تربیت بدنی بر هدف مداری ورزشی دانش آموزان. پژوهش در ورزش تربیتی، 6(15 )، 53-72. SID. https://sid.ir/paper/252088/fa

    Vancouver: کپی

    لقمانی محسن، قلی دهنه مهدیقلی، حسن نژاد مجتبی. اثر سبک های تدریس معلمان تربیت بدنی بر هدف مداری ورزشی دانش آموزان. پژوهش در ورزش تربیتی[Internet]. 1397؛6(15 ):53-72. Available from: https://sid.ir/paper/252088/fa

    IEEE: کپی

    محسن لقمانی، مهدیقلی قلی دهنه، و مجتبی حسن نژاد، “اثر سبک های تدریس معلمان تربیت بدنی بر هدف مداری ورزشی دانش آموزان،” پژوهش در ورزش تربیتی، vol. 6، no. 15 ، pp. 53–72، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252088/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button