Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

660
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

518
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی کارگاه های آموزشی مرکز پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان از دیدگاه دانشجویان شرکت کننده در سال 1394

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 مقدمه: مرکز پژوهش دانشجویان, نقش مهمی در جهت کارایی و بالندگی آموزشی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه دارد. جهت تضمین کیفیت و ارتقای این مرکز می توان از فرآیند ارزشیابی استفاده کرد. بنابراین این مطالعه با هدف ارزشیابی کارگاه های آموزشی مرکز پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان از دیدگاه دانشجویان شرکت کننده صورت گرفت.روش کار: مطالعه حاضر یک مطالعه مقطعی بر روی 284 دانشجوی شرکت کننده در کارگاه های مرکز پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 1394 که به روش سرشماری وارد مطالعه شدند انجام گرفت. بود. جمع آوری داده ها با استفاده از پرسشنامه خود ساخته که شامل مشخصات پاسخگویان و گویه های اصلی بود, صورت گرفت. تحلیل داده ها با استفاده آزمون های ANOVA, تی مستقل و با نرم افزار SPSS نسخه 21 انجام گرفت.یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد, تعداد دانشجویانی که وضعیت کارگاه ها را ضعیف گزارش داده اند, بسیار کم و اکثریت دانشجویان وضعیت برگزاری کارگاه ها را در گویه مدیریت گردانندگان, گویه ی مهارت مدرسین و گویه ی دانشجویان خوب ارزشیابی کرده اند. بین امتیازات گویه ها و تجربه قبلی شرکت و وضعیت اقامت دانشجویان در کارگاه ها ارتباط آماری معنادار مشاهده نگردید (P>0.05). اما بین امتیازات سه گویه از کارگاه ها و رشته تحصیلی, ترم تحصیلی و دانشکده دانشجویان ارتباط آماری معناداری وجود داشت (P<0.05).نتیجه گیری: نظر به اهمیت و نقش ارزشیابی های دانشجویی از کارگاه های آموزشی, پیشنهاد می گردد, مطالعه ای جامع در سطح دانشگاه های علوم پزشکی با هدف ارزشیابی کارگاه ها و ارتقاء کمی و کیفی آنان به صورت گسترده صورت گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افشاری، مریم، یزدی راوندی، سعید، زمانی، علیرضا، فدایی، فاطمه، رضایی، طاهره، و تسلیمی، زهرا. (1395). ارزشیابی کارگاه های آموزشی مرکز پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان از دیدگاه دانشجویان شرکت کننده در سال 1394. مجله علمی پژوهان، 14(3)، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/252917/fa

    Vancouver: کپی

    افشاری مریم، یزدی راوندی سعید، زمانی علیرضا، فدایی فاطمه، رضایی طاهره، تسلیمی زهرا. ارزشیابی کارگاه های آموزشی مرکز پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان از دیدگاه دانشجویان شرکت کننده در سال 1394. مجله علمی پژوهان[Internet]. 1395؛14(3):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/252917/fa

    IEEE: کپی

    مریم افشاری، سعید یزدی راوندی، علیرضا زمانی، فاطمه فدایی، طاهره رضایی، و زهرا تسلیمی، “ارزشیابی کارگاه های آموزشی مرکز پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان از دیدگاه دانشجویان شرکت کننده در سال 1394،” مجله علمی پژوهان، vol. 14، no. 3، pp. 1–10، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252917/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا