مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

903
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

401
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی موانع انجام پژوهش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1395

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 77

چکیده

 زمینه و هدف: فعالیت های پژوهشی زیر بنای توسعه کشور و ابزار پیشرفت علوم می باشند. پژوهش حاضر با هدف بررسی موانع انجام پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در دانشگاه در سال 1395 صورت گرفت تا با شناسایی موانع پژوهشی نقشی در پیشبرد اهداف توسعه ه ای داشته باشد. روش بررسی: این مطالعه توصیفی- مقطعی, با جامعه پژوهش شامل 108 نفر از دانشجویان دانشکده های پزشکی, دندانپزشکی, داروسازی و پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی زنجان انجام گرفت. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه ه ای حاوی 4 بخش, اطلاعات دموگرافیک, انگیزه ای, موانع شخصی و سازمانی بود. نظرات دانشجویان با استفاده از پرسش نامه جمع آوری گردید و با استفاده از نرم افزار 24 spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: دانشجویان مورد مطالعه با نسبت جنسی 54.6 (مرد/زن) و میانگین سنی 24.04±1.77 سال بودند. عدم آشنایی کافی با اصول و روش های آماری, ناتوانی در آنالیز داده ها, ناتوانی در تفسیر داده ها و کمبود وقت و مشغله زیاد به ترتیب جز چهار مانع اصلی در حیطه موانع شخصی و عدم ارتباط با افراد فعال در امر پژوهش, وجود مقررات دست و پا گیر اداری در انجام فعالیت های پژوهشی, طولانی بودن مراحل تصویب طرح های پژوهشی و عدم درآمد کافی از محل پژوهش (نسبت به سایر فعالیت ها) موانع اصلی در حیطه موانع سازمانی بودند. نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصله, آموزش های لازم در خصوص مدیریت زمان برای دانشجویان, ارتقا کیفیت کلاس های آمار و روش تحقیق در حیطه روش های آماری, تسهیل مراحل تصویب طرح های تحقیقاتی و بازنگری در روند تصویب و بودجه های پژوهشی در حیطه دانشجویی برای رفع موانع پژوهشی ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    طاهری، سیده سولماز، ناظمی، بهاره، فقیه زاده، سقراط، راهبر، جواد، و اصغرنژاد، بهسان. (1396). بررسی موانع انجام پژوهش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1395. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 10(28 )، 65-77. SID. https://sid.ir/paper/507516/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری سیده سولماز، ناظمی بهاره، فقیه زاده سقراط، راهبر جواد، اصغرنژاد بهسان. بررسی موانع انجام پژوهش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1395. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛10(28 ):65-77. Available from: https://sid.ir/paper/507516/fa

    IEEE: کپی

    سیده سولماز طاهری، بهاره ناظمی، سقراط فقیه زاده، جواد راهبر، و بهسان اصغرنژاد، “بررسی موانع انجام پژوهش از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال 1395،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 28 ، pp. 65–77، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/507516/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button