Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,328
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

674
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر کاهش رفتارهای خطرساز دانش آموزان پسر دوره متوسطه در معرض خطر

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 52

چکیده

 مقدمه: هدف اصلی این پژوهش اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر کاهش عوامل خطرساز در دانش آموزان پسر در معرض خطر شهر کبودراهنگ بوده است که در وضعیت نگرش به مصرف مواد, احساس افسردگی, جرات مندی, خودکنترلی و هیجان خواهی مورد مقایسه قرار گرفته اند.روش کار: روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی است.جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان پسر در معرض خطر هستند که در دبیرستان های حاشیه شهر کبودرآهنگ در سال 1394 تحصیل می کردند. نمونه پژوهش شامل 50 نفر (در هر گروه آزمایش و گروه کنترل 25 نفر) می باشد, که به منظور انتخاب نمونه با روش خوشه ای چند مرحله ای, از بین کلاس های موجود در هر دبیرستان با توجه به وضعیت خانوادگی و تحصیلی, تربیتی آنها بطور تصادفی انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل با استفاده از پرسشنامه تشخیص رفتارهای پرخطر همتا سازی شده اند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه ای بر گرفته از پرسشنامه عوامل خطرساز و حفاظت کننده مصرف مواد (RAPI) بوده است.یافته ها: نتایج مطالعه نشان داد, آموزش مهارت های زندگی موجب شده است تا نوع نگرش دانش آموزان در معرض خطر نسبت به مصرف مواد مخدر و میزان احساس افسردگی در آن ها و همچنین مشکلات دانش آموزان پسر در زمینه جرات مندی و خودکنترلی و میزان هیجان خواهی طور معناداری کاسته شود.نتیجه گیری: بطور کلی, این نتیجه به دست آمد که آموزش مهارت های زندگی موجب کاهش اثرات عوامل خطرساز در دانش آموزان پسر در معرض خطر در شهر کبودراهنگ گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، علیرضا، خرم آبادی، یداله، نوابی، یاور، و معین، راهله. (1395). بررسی میزان تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر کاهش رفتارهای خطرساز دانش آموزان پسر دوره متوسطه در معرض خطر. مجله علمی پژوهان، 15(1)، 44-52. SID. https://sid.ir/paper/252924/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی علیرضا، خرم آبادی یداله، نوابی یاور، معین راهله. بررسی میزان تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر کاهش رفتارهای خطرساز دانش آموزان پسر دوره متوسطه در معرض خطر. مجله علمی پژوهان[Internet]. 1395؛15(1):44-52. Available from: https://sid.ir/paper/252924/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا رحیمی، یداله خرم آبادی، یاور نوابی، و راهله معین، “بررسی میزان تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر کاهش رفتارهای خطرساز دانش آموزان پسر دوره متوسطه در معرض خطر،” مجله علمی پژوهان، vol. 15، no. 1، pp. 44–52، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252924/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button