مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

842
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی و مقایسه وب سایت دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی همدان بر اساس شاخص های وب سنجی در سال 1393

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 39

چکیده

 مقدمه: وب سایت یک منبع اطلاعاتی منتخب در عصر دیجیتال است. وب سایت های دانشگاهی از مهم ترین ابزار ارتباطی جهت معرفی و برقراری ارتباط با دانشگاه ها در سطح ملی و بین المللی می باشند. بازبینی و ارزیابی منظم وب سایت ها از جنبه های ساختاری و محتوایی و به دنبال آن مشخص شدن نقاط ضعف و قوت آنها, راهبردی مناسب برای سیاست گذاری و تصمیم گیری به دست خواهد داد. هدف این پژوهش ارزیابی و مقایسه وب سایت دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی همدان بر اساس شاخص های وب سنجی در سال 1393 می باشد.روش کار: این پژوهش کاربردی به روش وب سنجی با استفاده از تحلیل پیوند و به صورت نوع توصیفی_مقطعی بود, که بر روی کلیه وب سایت دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 1393 انجام گرفت. در این پژوهش وب سایت دانشکده ها از نظر شاخص های مختلف وب سنجی با گرد آوری اطلاعات از موتور کاوش گوگل (Google) ارزیابی گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی با استفاده از نرم افزار Excel استفاده شد.یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد که از نظر رویت پذیری, دانشکده بهداشت با امتیاز (412) از نظر اندازه, دانشکده اسدآباد با امتیاز (27300) از نظر رتبه ترافیک, دانشکده پزشکی با امتیاز (108574), از نظر فایل های غنی شده دانشکده دندانپزشکی با تعداد (354), از نظر ضریب تاثیرگذاری وب دانشکده بهداشت با میزان (0.79) و از نظر رتبه بندی کلی وب سایت دانشکده اسدآباد با امتیاز (54823) حائز بالاترین رتبه گردیدند.نتیجه گیری: با توجه به اهمیت وب سایت ها در اطلا ع رسانی و حاکمیت فضای مجازی بر امور سازمان های آموزشی و پژوهشی, لازم است که مسئولان وب سایت ها, برنامه ریزی و اقدامات بیشتری در جهت ارتقاء کمی و کیفی وب سایت های واحد های خود نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرهادی، آرزو، امیری، محمدرضا، کرمی، سمیرا، و صفی پورافشار، عسکر. (1394). ارزیابی و مقایسه وب سایت دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی همدان بر اساس شاخص های وب سنجی در سال 1393. مجله علمی پژوهان، 13(3)، 31-39. SID. https://sid.ir/paper/252972/fa

    Vancouver: کپی

    فرهادی آرزو، امیری محمدرضا، کرمی سمیرا، صفی پورافشار عسکر. ارزیابی و مقایسه وب سایت دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی همدان بر اساس شاخص های وب سنجی در سال 1393. مجله علمی پژوهان[Internet]. 1394؛13(3):31-39. Available from: https://sid.ir/paper/252972/fa

    IEEE: کپی

    آرزو فرهادی، محمدرضا امیری، سمیرا کرمی، و عسکر صفی پورافشار، “ارزیابی و مقایسه وب سایت دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی همدان بر اساس شاخص های وب سنجی در سال 1393،” مجله علمی پژوهان، vol. 13، no. 3، pp. 31–39، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252972/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button