مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

977
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

750
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش اثربخشی تبلیغات با تمرکز بر چهره انسانی

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 124

چکیده

 تبلیغات بعنوان اصلی ترین راه برقراری ارتباط با مخاطب و مشهورترین شکل بازاریابی تنها زمانی می تواند زنده بماند و رشد کند که متمرکز بر اثربخشی باشد. همچنین چهره انسانی در تبلیغات به عنوان رایج ترین ابزار ارتباطی کارا, بخش مهمی از سرمایه های کلان تبلیغات را به خود تخصیص داده و استفاده از آن همچنان در حال توسعه است. با توجه به اهمیت سنجش اثربخشی تبلیغات و ناکارآمدی رویکردهای ارتباطی ما در این پژوهش بر آنیم تا با استفاده از رویکردهای ارتباطی و مشاهده ای بصورت مکمل و مقایسه ای, در قالب طرح آزمایشی, تاثیر استفاده از چهره انسانی را بر اثربخشی تبلیغات بسنجیم. پژوهش در بازه زمانی شش ماهه در مکان آزمایشگاه ردیاب چشمی پژوهشکده علوم شناختی دانشگاه شهید بهشتی انجام گردید. نتایج نشان می دهد استفاده یا عدم استفاده از چهره انسانی, بر توجه بصری مخاطبان به ویژگی های تصویری و متنی تبلیغ تاثیرگذار است, به نحوی که چهره انسانی منجر به جلب توجه بیشتر مخاطب به تبلیغ و خصوصا بخش تصویری تبلیغ می گردد. در نهایت تاثیر گذاری استفاده یا عدم استفاده از چهره بر اثربخشی تبلیغات در تعداد محدود آزمودنی با استفاده از ابزار مشاهده ای ردیاب چشمی قابل بررسی بوده و ابزار ارتباطی پرسشنامه تفاوت معناداری را گزارش نمی نماید. به عبارتی رویکرد مشاهده ای به عنوان مکمل اطلاعات حاصل از رویکرد ارتباطی, اطلاعات شناختی و احساسی که از پرسشنامه بدست نمی آید را ارائه می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصیری، سپیده، کیماسی، مسعود، سماک نژاد، نگار، و حسن قلی پور، طهمورث. (1397). سنجش اثربخشی تبلیغات با تمرکز بر چهره انسانی. راهبردهای بازرگانی، 25 (دوره جدید)(12 )، 109-124. SID. https://sid.ir/paper/252998/fa

    Vancouver: کپی

    نصیری سپیده، کیماسی مسعود، سماک نژاد نگار، حسن قلی پور طهمورث. سنجش اثربخشی تبلیغات با تمرکز بر چهره انسانی. راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1397؛25 (دوره جدید)(12 ):109-124. Available from: https://sid.ir/paper/252998/fa

    IEEE: کپی

    سپیده نصیری، مسعود کیماسی، نگار سماک نژاد، و طهمورث حسن قلی پور، “سنجش اثربخشی تبلیغات با تمرکز بر چهره انسانی،” راهبردهای بازرگانی، vol. 25 (دوره جدید)، no. 12 ، pp. 109–124، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/252998/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button