مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

501
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر ویژگی های روانشناختی مشتریان بر دسته بندی و انتخاب برند به کمک رویکرد بیزین

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 35

چکیده

 تحقیق حاضر, به تبیین تأثیر ویژگی های روانشناختی مشتریان بر انتخاب برند با تأکید بر ویژگی های محصول می پردازد. جامعه آماری این تحقیق مصرف کنندگان مواد و فرآورده های لبنی در سطح شهر تهران می باشند. با توجه به اینکه حجم جامعه نامحدود و واریانس جامعه هم نامشخص می باشد, از فرمول نمونه گیری برای جامعه نامحدود استفاده شده و حجم نمونه 171 نفر تعیین و با توجه به شیوه نمونه گیری تصادفی بین آن ها توزیع گردید. در این تحقیق از دو پرسشنامه محقق ساخته, اولی برای تعیین ویژگی های محصول و پرسشنامه نهایی برای تبیین تأثیر ویژگی های روانشناختی بر انتخاب برند با تأکید بر ویژگی های محصول می باشد, مقدار آلفای کرونباخ برای پرسشنامه اصلی( پرسشنامه دوم) 8/0بود که نشان از پایایی بالای پرسشنامه دارد. برای بررسی فرضیه ها از مدل رگرسیون پروبیت چند متغیره بیزی, آزمون فریدمن و رگرسیون خطی چندگانه بهره برداری شد. یافته های تحقیق نشان داد که ویژگی های روانشناختی مشتریان شامل شناخت برند, اعتماد به برند, قصد خرید و رضایت از برند بر انتخاب برند موثر بوده همچنین ویژگی های محصول شامل دارا بودن نشان استاندارد, تازه بودن مواد اولیه, عدم استفاده از مواد نگهدارنده و کیفیت محصول در تأثیر ویژگی های روانشناختی مشتریان بر انتخاب برند, مؤثر می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاکی، مریم، و کرم پور، عبدالحسین. (1397). تأثیر ویژگی های روانشناختی مشتریان بر دسته بندی و انتخاب برند به کمک رویکرد بیزین. راهبردهای بازرگانی، 25 (دوره جدید)(11 )، 20-35. SID. https://sid.ir/paper/253006/fa

    Vancouver: کپی

    خاکی مریم، کرم پور عبدالحسین. تأثیر ویژگی های روانشناختی مشتریان بر دسته بندی و انتخاب برند به کمک رویکرد بیزین. راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1397؛25 (دوره جدید)(11 ):20-35. Available from: https://sid.ir/paper/253006/fa

    IEEE: کپی

    مریم خاکی، و عبدالحسین کرم پور، “تأثیر ویژگی های روانشناختی مشتریان بر دسته بندی و انتخاب برند به کمک رویکرد بیزین،” راهبردهای بازرگانی، vol. 25 (دوره جدید)، no. 11 ، pp. 20–35، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253006/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button