مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,195
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

308
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش از طریق نرم افزار چند رسانه ای و آموزش چهره به چهره برمیزان آگاهی مادران باردار از علائم خطردوران بارداری و پس از زایمان

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 57

چکیده

 سابقه و هدف: افزایش آگاهی مادران باردار در مورد علائم خطر دوران بارداری و پس از زایمان یکی از عوامل مهم در کاهش مرگ ومیر مادران می باشد. همچنین بکارگیری روش آموزش مناسب می تواند روندآموزش را تحت تاثیر قرار دهد. هدف از این مطالعه تعیین تاثیر آموزش از طریق نرم افزار چند رسانه ای و آموزش چهره به چهره بر میزان آگاهی مادران باردار از علائم خطر دوران بارداری و پس از زایمان بوده است.مواد و روش ها: این مطالعه مداخله ای و از نوع تجربی می باشد. در این پژوهش 120 زن نخست زای مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهرستان کرج به روش نمونه گیری آسان انتخاب و با تخصیص تصادفی در دو گروه قرار گرفتند. گروه اول به صورت چهره به چهره و گروه دوم از طریق دیسک فشرده- CD -آموزش علائم خطر را دریافت نمودند. ده هفته پس از مداخله پس آزمون انجام گرفت و در نهایت اطلاعات به دست آمده با استفاده از آزمون های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: 10 هفته پس از مداخله میانگین امتیاز آگاهی بین دو گروه آموزشی اختلاف آماری معناداری نداشت, گرچه مقایسه امتیاز آگاهی در هر یک از گروه ها قبل و پس از مداخله تفاوت آماری معنی داری را نشان می دهد (P<0.001).نتیجه گیری: آموزش از طریق نرم افزار چند رسانه ای و آموزش چهره به چهره هر دو به یک میزان درارتقاء آگاهی مادران بارداردر مورد علائم خطر موثر بوده است. با در نظر گرفتن این موضوع و نیز با توجه به محدودیت زمانی پرسنل مراکز بهداشتی درمانی برای آموزش چهره به چهره, به نظر می رسد استفاده از نرم افزار جایگزین خوبی برای آموزش چهره به چهره خواهد بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجبی نائینی، معصومه، فرید، ملیحه، و تیزویر، افسون. (1394). بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش از طریق نرم افزار چند رسانه ای و آموزش چهره به چهره برمیزان آگاهی مادران باردار از علائم خطردوران بارداری و پس از زایمان. آموزش و سلامت جامعه، 2(1)، 50-57. SID. https://sid.ir/paper/253532/fa

    Vancouver: کپی

    رجبی نائینی معصومه، فرید ملیحه، تیزویر افسون. بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش از طریق نرم افزار چند رسانه ای و آموزش چهره به چهره برمیزان آگاهی مادران باردار از علائم خطردوران بارداری و پس از زایمان. آموزش و سلامت جامعه[Internet]. 1394؛2(1):50-57. Available from: https://sid.ir/paper/253532/fa

    IEEE: کپی

    معصومه رجبی نائینی، ملیحه فرید، و افسون تیزویر، “بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش از طریق نرم افزار چند رسانه ای و آموزش چهره به چهره برمیزان آگاهی مادران باردار از علائم خطردوران بارداری و پس از زایمان،” آموزش و سلامت جامعه، vol. 2، no. 1، pp. 50–57، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253532/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button