مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

468
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

582
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر کمک طلبی و تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان مشروطی

صفحات

 صفحه شروع 193 | صفحه پایان 214

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر کمک طلبی و تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان مشروطی دانشگاه یاسوج انجام شد. روش: طرح پژوهش آزمایشی با پیش آزمون-پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. در راستای هدف پژوهش از جامعه دانشجویان مشروطی دانشگاه یاسوج, 40 دانشجو با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و در مرحله بعد به طور تصادفی به دو گروه متشکل از گروه آزمایش (20 نفر) و گروه کنترل (20 نفر) اختصاص یافتند. گروه آزمایش تحت 8 جلسه آموزش راهبردهای فراشناختی قرار گرفت. فرایند جمع آوری داده ها در مرحله پیش آزمون و پس آزمون با مقیاس کمک طلبی ریان و پینتریچ (1997) و مقیاس تعلل ورزی تحصیلی سواری (1390) برای همه شرکت کنندگان در دو گروه انجام گرفت. داده های جمع آوری شده با تحلیل کوواریانس توسط نرم افزار SPSS-21 انجام گرفت. یافته ها: یافته ها نشان داد که بین کمک طلبی و تعلل ورزی تحصیلی گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه تفاوت معناداری وجود دارد (001/0>P). نتیجه گیری: نتایج نشان داد که راهبردهای فراشناختی یک برنامه آموزش مؤثر برای افزایش کمک طلبی و کاهش تعلل ورزی تحصیلی میان دانشجویان مشروطی است و این مداخله آموزشی با اصلاح عقاید زیربنایی دانشجویان نقش مؤثری در بهبود کمک طلبی و کاهش تعلل ورزی تحصیلی آن ها دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تقوائی نیا، علی. (1397). تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر کمک طلبی و تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان مشروطی. راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(11 )، 193-214. SID. https://sid.ir/paper/255119/fa

    Vancouver: کپی

    تقوائی نیا علی. تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر کمک طلبی و تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان مشروطی. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1397؛6(11 ):193-214. Available from: https://sid.ir/paper/255119/fa

    IEEE: کپی

    علی تقوائی نیا، “تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر کمک طلبی و تعلل ورزی تحصیلی دانشجویان مشروطی،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 6، no. 11 ، pp. 193–214، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255119/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button