مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

545
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه باورها و حالت های فراشناخت با حافظه کاری دانش آموزان دوره متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 236

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه باورها و حالت های فراشناختی با حافظه کاری دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر بیرجند انجام گرفت. روش: این پژوهش از نظر روش گردآوری داده ها جزء پژوهش های توصیفی و از نوع همبستگی است و براساس ماهیت, جزء پژوهش های بنیادی محسوب می شود. جامعه ی این پژوهش کلیه دانش آموزان متوسطه دوره دوم شهر بیرجند در سال تحصیلی 95-94 است. با توجه به این که حجم کل جامعه موردنظر 2000 نفر است با استفاده از فرمول کوکران تعداد 300 نفر دانش آموز دختر (53 درصد) و پسر (47 درصد) انتخاب شدند. از شیوه نمونه گیری طبقه ای نسبتی بر حسب جنسیت استفاده شده است. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه های حالت های فراشناخت اونیل و جمال عابدی؛ پرسشنامه باورهای فراشناخت ولز و کاترایت و حافظه کاری دن می شد. یافته ها: نتایج نشان داد دانش آموزان با نمره ی بالاتر در باورهای فراشناخت, نمره بالاتری در حافظه کاری کسب می کنند. دانش آموزان با نمره ی بالاتر در حالت های فراشناخت, نمره پایین تری در حافظه کاری کسب می کنند. دانش آموزان با نمره ی بالاتر در "کنترل ناپذیری و خطرپذیری" و "کفایت شناختی", نمره بالاتری در حافظه کاری کسب می کنند. هیچ یک از مؤلفه های حالت های فراشناخت قادر به پیش بینی حافظه کاری نیستند. نتیجه گیری: به طورکلی می توان نتیجه گرفت که حافظه کاری را از طرفی فراشناخت می توان توسعه داد و عملکرد تحصیلی را بهبود بخشید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسگری، علی، کیانی، سحر، و سالاری فر، محمدحسین. (1398). رابطه باورها و حالت های فراشناخت با حافظه کاری دانش آموزان دوره متوسطه. راهبردهای شناختی در یادگیری، 7(12 )، 213-236. SID. https://sid.ir/paper/255123/fa

    Vancouver: کپی

    عسگری علی، کیانی سحر، سالاری فر محمدحسین. رابطه باورها و حالت های فراشناخت با حافظه کاری دانش آموزان دوره متوسطه. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1398؛7(12 ):213-236. Available from: https://sid.ir/paper/255123/fa

    IEEE: کپی

    علی عسگری، سحر کیانی، و محمدحسین سالاری فر، “رابطه باورها و حالت های فراشناخت با حافظه کاری دانش آموزان دوره متوسطه،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 7، no. 12 ، pp. 213–236، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255123/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button