مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

366
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیرمدل معنایی-نمادی بر افزایش قدرت تجسم و هوش شناختی دانشجویان معماری

صفحات

 صفحه شروع 233 | صفحه پایان 252

چکیده

 هدف بسیاری از شکست های یادگیری به علت نداشتن توانایی های هوشی, خلاقیت و قدرت تجسم در یادگیرندگان است. آموزش معنایی-نمادی یکی از راهبردهای شناختی است که می تواند بر توانایی های شناختی تاثیر داشته باشد. هدف از این پژوهش, بررسی میزان تاثیر آموزش معنایی-نمادی بر قدرت تجسمی و هوش شناختی دانشجویان بود. روش این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون, پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد همدان بود. دانشجویانی که در دروس ترسیمی نمرات کمی داشتند به طور تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل (هر گروه 15 نفر) تقسیم شدند. گروه آزمایشی به مدت 8 جلسه مورد آموزش معنایی-نمادی قرار گرفت. ابزارهای اصلی جهت جمع آوری اطلاعات در این پژوهش شامل پرسشنامه های قدرت تجسم و خلاقیت عابدی بود. یافته ها: جهت تحلیل داده ها از آزمون کلموگراف اسمیرونف و آزمون لون برای محاسبه پیش فرض ها و از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیره و دو متغیره MANCOVA استفاده شد, نتایج نشان داد که آموزش مدل معنایی-نمادی بر قدرت تجسم دانشجویان موثر بوده است ولی بر هوش شناختی دانشجویان تاثیری نداشته است. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش مدل معنایی-نمادی در افزایش قدرت تجسم دانشجویان معماری تاثیر دارد و در نتیجه به ارتقای سطح کیفی دانشجویان معماری در قدرت ترسیم و طراحی کمک می کند. ولی بر میزان هوش دانشجویان موثر نبوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاروان، فرهاد، طلیسچی، غلامرضا، و حق طلب، طاهره. (1398). بررسی تاثیرمدل معنایی-نمادی بر افزایش قدرت تجسم و هوش شناختی دانشجویان معماری. راهبردهای شناختی در یادگیری، 7(13 )، 233-252. SID. https://sid.ir/paper/255178/fa

    Vancouver: کپی

    کاروان فرهاد، طلیسچی غلامرضا، حق طلب طاهره. بررسی تاثیرمدل معنایی-نمادی بر افزایش قدرت تجسم و هوش شناختی دانشجویان معماری. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1398؛7(13 ):233-252. Available from: https://sid.ir/paper/255178/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد کاروان، غلامرضا طلیسچی، و طاهره حق طلب، “بررسی تاثیرمدل معنایی-نمادی بر افزایش قدرت تجسم و هوش شناختی دانشجویان معماری،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 7، no. 13 ، pp. 233–252، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255178/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button