مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه راهبردهای تغییر فرهنگ سازمانی بر اساس چهارچوب ارزش های رقابتی و پویایی های فرهنگی در سازمان صدا و سیما

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 146

چکیده

 فرهنگ سازمانی یکی از ابزارهای سنجش کارکرد سازمان ها به شمار می رود. ضمن آنکه تغییر فرهنگ سازمانی و اعمال تصمیمات سازمانی در بستر آن تاثیر بسیار زیادی درکارکردهای سازمان و افزایش اثربخشی دارد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی فرهنگ مطلوب سازمانی صدا و سیما و ارائه راهبردهایی برای تغییر فرهنگ انجام شده است. روش پژوهش ترکیبی است. از طریق مصاحبه با خبرگان رسانه شاخص های ارزیابی و شناخت مولفه ها و ابعاد فرهنگ سازمانی و همچنین فرصت ها و تهدیدهای محیطی استحصال شده است. سپس از طریق تلفیق این شاخص ها در ابزار ارزیابی فرهنگ سازمانی, وضعیت فرهنگ سازمانی صدا و سیما در چارچوب ارزش های رقابتی, سطوح پویایی های فرهنگی و ویژگی های شش گانه سازمانی در دو وضع موجود و مطلوب شناسایی و از شکاف بین دو وضع موجود و مطلوب نقاط قوت و ضعف استخراج شده است. جامعه آماری این پژوهش سه حوزه خبر, سیما و برنامه ریزی بوده است. نتایج پژوهش نشان می دهد گفتمان حاکم بر وضع موجود فرهنگ سازمانی صدا و سیما, سلسله مراتبی است و تجانس فرهنگی در سطوح پویایی های فرهنگی و ویژگی های شش گانه سازمانی مشاهده نمی شود. درحالی که در وضع مطلوب باید به ویژگی های دو فرهنگ توسعه گرا و بازار تاکید بیشتر شود. همچنین از طریق تکنیک سوات راهبردهایی در حوزه های ساختار و برنامه ریزی, محتوا و پیام, زیرساخت و فنی, فضای مجازی و سرمایه انسانی طراحی و پیشنهاد شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مظفری، کیوان، کاوسی، اسماعیل، و اعتباریان خوراسگانی، اکبر. (1397). ارائه راهبردهای تغییر فرهنگ سازمانی بر اساس چهارچوب ارزش های رقابتی و پویایی های فرهنگی در سازمان صدا و سیما. پژوهش های مدیریت راهبردی، 24(71 )، 119-146. SID. https://sid.ir/paper/255291/fa

    Vancouver: کپی

    مظفری کیوان، کاوسی اسماعیل، اعتباریان خوراسگانی اکبر. ارائه راهبردهای تغییر فرهنگ سازمانی بر اساس چهارچوب ارزش های رقابتی و پویایی های فرهنگی در سازمان صدا و سیما. پژوهش های مدیریت راهبردی[Internet]. 1397؛24(71 ):119-146. Available from: https://sid.ir/paper/255291/fa

    IEEE: کپی

    کیوان مظفری، اسماعیل کاوسی، و اکبر اعتباریان خوراسگانی، “ارائه راهبردهای تغییر فرهنگ سازمانی بر اساس چهارچوب ارزش های رقابتی و پویایی های فرهنگی در سازمان صدا و سیما،” پژوهش های مدیریت راهبردی، vol. 24، no. 71 ، pp. 119–146، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255291/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button