مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

964
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

افزایش مزایای رقابتی با برنامه ریزی استراتژیک در شرکت های آب و فاضلاب (مطالعه موردی شرکت آبفای آذربایجان غربی)

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 87

چکیده

 امروزه با توجه به محدودیت ها و بحران های پیشروی شرکت های آب و فاضلاب در تامین و بهره برداری بهینه از منابع آب و دفع فاضلاب, نیازمند مدیریت و برنامه ریزی های استراتژیک می باشند که موجب افزایش مزیت های رقابتی جوامع انسانی است. هدف تحقیق, بررسی مزیت ها و محدودیت های شرکت های آبفا و انتخاب استراتژی های مناسب در جهت توسعه به منظور دستیابی مقاصد آرمانی و اهداف استراتژیک آنان جهت ارائه خدمات و رضایت مندی بیشتر مشترکین از جمله در شرکت آبفای استان آذربایجان غربی می باشد. این تحقیق براساس فرایند تدوین برنامه ریزی راهبردی مدل دیوید انجام شده, که داده ها از مطالعه پیمایشی-توصیفی از طریق مصاحبه, پرسشنامه و اسناد و مدارک موجود گردآوری شده است. پس از شناسایی عوامل محیط داخلی و خارجی شرکت آبفای و قرار دادن در ماتریس سوات و ماتریس عوامل داخلی, برحسب امتیازات به دست آمده در حوزه موقعیت استراتژی رشد و تهاجمی نزدیک به حوزه رقابتی قرار گرفت و سپس راهبردهای اصلی در این حوزه ها با ماتریس برنامه ریزی ارزیابی کمی اولویت بندی شده اند. بهبود روش های ارائه خدمات به مشترکین با به کارگیری تکنولوژی های نوین, بهبود مدیریت ارتباط با مشتریان, ارتقای کیفیت آب شرب, اجرای پروژه های توسعه جهت افزایش سطح برخورداری جمعیت و جداسازی آب شرب از غیرشرب به عنوان موثرترین استراتژی های اصلی انتخاب شدند. اجرای استراتژی های حوزه های رشد و تهاجمی و حوزه رقابتی براساس بالاترین میانگین امتیازها پیشنهاد شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دباغ، رحیم، و علی نژاد، خسرو. (1397). افزایش مزایای رقابتی با برنامه ریزی استراتژیک در شرکت های آب و فاضلاب (مطالعه موردی شرکت آبفای آذربایجان غربی). پژوهش های مدیریت راهبردی، 24(71 )، 65-87. SID. https://sid.ir/paper/255294/fa

    Vancouver: کپی

    دباغ رحیم، علی نژاد خسرو. افزایش مزایای رقابتی با برنامه ریزی استراتژیک در شرکت های آب و فاضلاب (مطالعه موردی شرکت آبفای آذربایجان غربی). پژوهش های مدیریت راهبردی[Internet]. 1397؛24(71 ):65-87. Available from: https://sid.ir/paper/255294/fa

    IEEE: کپی

    رحیم دباغ، و خسرو علی نژاد، “افزایش مزایای رقابتی با برنامه ریزی استراتژیک در شرکت های آب و فاضلاب (مطالعه موردی شرکت آبفای آذربایجان غربی)،” پژوهش های مدیریت راهبردی، vol. 24، no. 71 ، pp. 65–87، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255294/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button