Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

782
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آسیب شناسی برنامه های بالندگی هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 53

چکیده

 یکی از راهبردهای ارتقای کیفی دانشگاه ها توجه به رشد و بالندگی اعضای هیئت علمی است. بر این اساس دانشگاه ها تلاش می کنند تا با ارائه برنامه هایی به منظور بالندگی اعضای هیئت علمی, گامی در جهت ارتقای کیفیت بردارند. علی رغم تاکید فوق, استقبال اساتید از برنامه های بالندگی هیئت علمی در حد انتظار نبوده است و این موضوع نیازمند مطالعه و رسیدگی است. از این رو پژوهش حاضر با هدف ارتقای برنامه های بالندگی هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی, درصدد شناسایی نقاط ضعف آن از دیدگاه اساتید است. در طرحی کیفی و پدیدارشناسانه, مصاحبه های نیمه ساختاریافته ای با 29 نفر از اساتید دانشگاه شهید بهشتی انجام و از آنان درباره نقاط ضعف برنامه های بالندگی هیئت علمی دانشگاه سوال شده است. مصاحبه های پیاده سازی شده با استفاده از روش اشتراوس-کوربین و در سه مرحله کدگذاری شدند. در نتیجه فرایند کدگذاری, چهارده نقطه ضعف برای برنامه های بالندگی شناسایی شدند که عبارتند از: «بی توجهی به ابعاد گوناگون بالندگی هیئت علمی», «بی نظمی در برنامه ها», «بی توجهی به انگیزاننده های درونی», «بی توجهی به تفاوت های فردی», «اجرا نشدن نیازسنجی», «تعداد و تکرار کم برنامه ها», «منعطف نبودن زمان برنامه ها», «اطلاع رسانی ضعیف», «موضوعات نامناسب», «محتوای نامناسب», «روش های یاددهی-یادگیری غیر اثربخش», «تعامل و مشارکت پایین», «نبود سازوکارهای کافی برای ارزیابی اثربخشی دوره» و «ضعف کانال های بازخورد». برای دستیابی به دیدگاهی جامع تر درباره برنامه های بالندگی هیئت علمی, نقاط ضعف شناسایی شده, در قالب عناصر برنامه درسی طبقه بندی شدند و مورد بحث قرار گرفتند. در مجموع بر اساس یافته های پژوهش می توان گفت برنامه های بالندگی هیئت علمی دانشگاه در هر چهار گروه هدف, محتوا, روش های یاددهی-یادگیری و روش های ارزیابی نیاز به یک بازنگری اساسی دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بندعلی، بهار، ابوالقاسمی، محمود، پرداخت چی، محمدحسن، و رضایی زاده، مرتضی. (1397). آسیب شناسی برنامه های بالندگی هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی. آموزش و توسعه منابع انسانی، 5()، 25-53. SID. https://sid.ir/paper/255552/fa

    Vancouver: کپی

    بندعلی بهار، ابوالقاسمی محمود، پرداخت چی محمدحسن، رضایی زاده مرتضی. آسیب شناسی برنامه های بالندگی هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی. آموزش و توسعه منابع انسانی[Internet]. 1397؛5():25-53. Available from: https://sid.ir/paper/255552/fa

    IEEE: کپی

    بهار بندعلی، محمود ابوالقاسمی، محمدحسن پرداخت چی، و مرتضی رضایی زاده، “آسیب شناسی برنامه های بالندگی هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی،” آموزش و توسعه منابع انسانی، vol. 5، no. ، pp. 25–53، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255552/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا