مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

487
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

588
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب اعضای هیئت علمی در مورد برنامه های توانمندسازی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز-یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 49

چکیده

 زمینه و هدف: اجرای برنامه های مربوط به توانمندسازی اعضا هیات علمی, یکی از ابزارهای مهم ایجاد تغییر و تحول در نظام آموزش عالی است؛ این مطالعه با هدف شناسایی و تبیین تجارب اعضای هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص کارگاه های آموزشی توانمند سازی اعضای هیات علمی انجام شد. روش بررسی: این مطالعه با رویکرد کیفی و با روش تحلیل محتوایی متعارف یا قراردادی (Conventional) معرفی شده توسط گرانهام و لاندمن انجام شد. جهت جمع آوری داده ها از مصاحبه ی عمیق نیمه ساختارمند استفاده شد. جامعه ی آماری مطالعه اعضای هییت علمی بالینی و علوم پایه دانشگاه بودند. داده ها طی 29 مصاحبه با 26 نفر از اعضاء هییت علمی شرکت کننده در دوره مهارت های دانشگاهی, که تمایل به ارایه تجارب خود در خصوص این دوره را داشتند جمع آوری شد و مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: مصاحبه ها در بیش از 276 کد باز, 55 زیر طبقه, 4 طبقه و 2 طبقه ی اصلی طبقه بندی شدند. طبقات اصلی با درونمایه های پدیدار شده شامل"عوامل فردی" و" عوامل سازمانی " بودند. درون مایه عوامل فردی به 2 طبقه, شامل عوامل انگیزشی و عوامل بازدارنده و درون مایه ی عوامل سازمانی به 2 طبقه, شامل عوامل ساختاری و عوامل فرایندی طبقه بندی شد. نتیجه گیری: مدیران و برنامه ریزان دوره مهارت های دانشگاهی با اصلاح عوامل بازدارنده (فردی, محیطی, فرایندی و سازمانی) ورفع موانع از طریق مشارکت دادن اعضای هیت علمی و بکارگیری راهکارهای ارایه شده از سوی ایشان می توانند باعث ارتقای این برنامه ها شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خدایی، لیلا، غفاری، رضا، برادران بی نظیر، مریم، بهشید، مژگان، و شریفی، زیبا. (1400). تجارب اعضای هیئت علمی در مورد برنامه های توانمندسازی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز-یک مطالعه کیفی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 14(42 )، 39-49. SID. https://sid.ir/paper/415794/fa

    Vancouver: کپی

    خدایی لیلا، غفاری رضا، برادران بی نظیر مریم، بهشید مژگان، شریفی زیبا. تجارب اعضای هیئت علمی در مورد برنامه های توانمندسازی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز-یک مطالعه کیفی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1400؛14(42 ):39-49. Available from: https://sid.ir/paper/415794/fa

    IEEE: کپی

    لیلا خدایی، رضا غفاری، مریم برادران بی نظیر، مژگان بهشید، و زیبا شریفی، “تجارب اعضای هیئت علمی در مورد برنامه های توانمندسازی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز-یک مطالعه کیفی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 42 ، pp. 39–49، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415794/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button