مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

833
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,381
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی بر میزان یادگیری کارآموزان حرفه رایانه کار ICDL درجه دو آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان کردستان

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 41

چکیده

 پژوهش شبه آزمایشی حاضر با هدف بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی بر میزان یادگیری کارآموزان حرفه رایانه کار ICDL درجه دو آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان کردستان انجام شده است. 140 نفر از کارآموزان در دو گروه آزمایش و گواه مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به پاسخ دهی مربیان به یک پرسشنامه محقق ساخته مورد ارزیابی قرار گرفته اند. ابتدا پیش آزمون در هر دو گروه انجام گرفت و سپس طی جلساتی آزمون های تکوینی شامل پرسش های چند گزینه ای طی سه نوبت بر روی آزمودنی ها در گروه آزمایش اجرا شد. در این مدت گروه گواه هیچ گونه آزمونی دریافت نکرد. در نهایت, در هر دو گروه, پس آزمون اجرا شد. نتایج تجزیه و تحلیل نشان دهنده تاثیر مثبت ارزشیابی تکوینی بر میزان یادگیری کارآموزان در گروه آزمایش در مقایسه با گروه گواه بوده است. این پژوهش, بر اهمیت انجام ارزشیابی تکوینی تاکید دارد و راهکارهایی را پیشنهاد کرده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقرپور، حسین، محمودی سفیدکوهی، حسین، و سوری، علیرضا. (1392). بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی بر میزان یادگیری کارآموزان حرفه رایانه کار ICDL درجه دو آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان کردستان. مهارت آموزی، 2(6)، 25-41. SID. https://sid.ir/paper/255955/fa

    Vancouver: کپی

    باقرپور حسین، محمودی سفیدکوهی حسین، سوری علیرضا. بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی بر میزان یادگیری کارآموزان حرفه رایانه کار ICDL درجه دو آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان کردستان. مهارت آموزی[Internet]. 1392؛2(6):25-41. Available from: https://sid.ir/paper/255955/fa

    IEEE: کپی

    حسین باقرپور، حسین محمودی سفیدکوهی، و علیرضا سوری، “بررسی تاثیر ارزشیابی تکوینی بر میزان یادگیری کارآموزان حرفه رایانه کار ICDL درجه دو آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان کردستان،” مهارت آموزی، vol. 2، no. 6، pp. 25–41، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255955/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button