مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,399
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی عوامل موثر بر رضایت مشتریان مراکز تفریحی و گردشگری شهر تهران (مجتمع های گردشگری ارم سبز و توچال)

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 61

چکیده

 مهم ترین و جامع ترین مدل هایی که به منظور ارزیابی و سنجش رضایت مشتریان از کیفیت خدمات به طور وسیعی مورد استفاده قرار گرفته است, مدل سروکوال است. در این تحقیق به ارزیابی عوامل موثر بر رضایت مشتریان مراکز تفریحی و گردشگری شهر تهران به روش سروکوال می پردازیم. روش تحقیق پژوهش حاضر از حیث ماهیت, توصیفی از شاخه پیمایشی است و از حیث هدف, کاربردی است. جامعه آماری تحقیق حاضر مشتریان استفاده کننده از خدمات مراکز تفریحی و گردشگری شهر تهران اعم از ارم, توچال است همچنین حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران تعداد 384 نفر برآورد گردیده است. روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق, روش کتابخانه ای و میدانی و ابزار گردآوری اطلاعات, پرسش نامه است. در این تحیق پرسش نامه استاندارد بوده و ازآنجایی که مقدار آلفای کرونباخ محاسبه شده برای هر بخش پرسش نامه و همچنین برای کل داده ها از حد قابل قبول 0.7 بیشتر است لذا پایایی پرسش نامه تائید گردید. پرسش نامه شامل 21 سئوال درخصوص سنجش رضایت مشتری از حیث عوامل ملموس بودن, اطمینان, پاسخگویی, قابلیت اعتماد و همدلی است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها ابتدا پرسش نامه بین نمونه آماری پخش شد. سپس اطلاعات گردآوری شده از پرسش نامه وارد نرم افزار SPSS گردید و آزمون های آماری روی این داده ها انجام شد. نتایج این آزمون های آماری نشان داد میزان رضایت مشتریان از مراکز تفریحی و گردشگری شهر تهران از حیث عوامل ملموس بودن, اطمینان, پاسخگویی, قابلیت اعتماد و همدلی در سطح مطلوبی قرار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، اسوه، ملکمی، افسانه، مومنی، ماندان، و بابازاده، امیررضا. (1396). ارزیابی عوامل موثر بر رضایت مشتریان مراکز تفریحی و گردشگری شهر تهران (مجتمع های گردشگری ارم سبز و توچال). میراث و گردشگری، 2(5 )، 37-61. SID. https://sid.ir/paper/257201/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی اسوه، ملکمی افسانه، مومنی ماندان، بابازاده امیررضا. ارزیابی عوامل موثر بر رضایت مشتریان مراکز تفریحی و گردشگری شهر تهران (مجتمع های گردشگری ارم سبز و توچال). میراث و گردشگری[Internet]. 1396؛2(5 ):37-61. Available from: https://sid.ir/paper/257201/fa

    IEEE: کپی

    اسوه قاسمی، افسانه ملکمی، ماندان مومنی، و امیررضا بابازاده، “ارزیابی عوامل موثر بر رضایت مشتریان مراکز تفریحی و گردشگری شهر تهران (مجتمع های گردشگری ارم سبز و توچال)،” میراث و گردشگری، vol. 2، no. 5 ، pp. 37–61، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/257201/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button