مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

983
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

666
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل انتقادی سیاست آموزشی، بازخوانش ارزش های گم شده

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 160

چکیده

 سیاست آموزشی موضوعی پیچیده, ذاتا سیاسی و درآمیخته با ارزش های متعدد است. مسائل قابل طرح در سیاست آموزشی, برساخته هایی اجتماعی هستند که درک هر کدام از این مسائل علاوه بر قابلیت تخصصی رشته ای, مستلزم بهره مندی از ظرفیت زبان شناختی و جامعه شناختی مبتنی بر شرایط بومی, منطقه ای و جهانی است. زبان, نقش محوری در ایجاد و انتشار این برساخته ها ایفا می کند. لذا, تحلیل عمیق این نوع مسائل و تلاش در جهت حل موضوعات و مناقشات سیاستی مستلزم اتخاذ رویکردی است که بتواند ساخت اجتماعی سیاست آموزشی را در ابعاد و زوایای چندگانه آن مدنظر قرار دهد. تحلیل انتقادی سیاست آموزشی از جمله سنت های نظری-روش شناسی است که بر اهمیت بررسی سیاست آموزشی درون بافت تاریخی, اجتماعی, اقتصادی, فرهنگی و سیاسی تاکید دارد. تحلیل انتقادی سیاست آموزشی توانایی آشکار کردن ارزش های مفقوده و صداهای شنیده نشده را دارد. تحلیل انتقادی سیاست آموزشی, ریشه در آن سنت های نظری دارد که اپل, ژیرو, ازگا و بال شاخص ترین چهره های آن هستند. بسط تحلیل انتقادی سیاست در آموزش پاسخی به شرایط گذشته و نشانه ای از تغییری بنیادین در این حوزه است. با این وجود, هنوز توجه کمی به سرمایه گذاری برای درک ماهیت این تغییر و مهم تر از آن, مفصل بندی تحلیل انتقادی سیاست آموزشی شده است. لذا, هدف اصلی این نوشتار پرکردن شکاف مورد نظر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباس پور، عباس، و مرادی، کیوان. (1396). تحلیل انتقادی سیاست آموزشی, بازخوانش ارزش های گم شده. سیاستگذاری عمومی، 3(3 )، 137-160. SID. https://sid.ir/paper/257410/fa

    Vancouver: کپی

    عباس پور عباس، مرادی کیوان. تحلیل انتقادی سیاست آموزشی, بازخوانش ارزش های گم شده. سیاستگذاری عمومی[Internet]. 1396؛3(3 ):137-160. Available from: https://sid.ir/paper/257410/fa

    IEEE: کپی

    عباس عباس پور، و کیوان مرادی، “تحلیل انتقادی سیاست آموزشی, بازخوانش ارزش های گم شده،” سیاستگذاری عمومی، vol. 3، no. 3 ، pp. 137–160، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/257410/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button