مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,488
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و پیاده سازی چک لیست ارزشیابی فعالیت های آموزشی فراگیران

صفحات

 صفحه شروع 192 | صفحه پایان 203

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهمیت کلیدی آزمون ها در دستیابی به کیفیت بهینه فرآیندهای آموزشی و نقش اساسی آن ها در ایجاد تغییرات مطلوب در سطح دانش, نگرش و عملکرد فراگیران نسبت به فرایندهای آموزشی از جمله آموزش به بیمار سبب شد تا تدوین و پیاده سازی ابزاری که دید جامعی در خصوص ارزیابی فراگیران داشته باشد و نهایتا منجر به بهبود عملکرد آنان در عرصه های مختلف شود, امری ضروری به نظر رسد.هدف: هدف از این مطالعه طراحی و پیاده سازی چک لیست ارزشیابی فعالیت های آموزشی دانشجویان در درس آموزش به بیمار بود.مواد و روش ها: این مطالعه با رویکرد روش شناسی در سال های 94-1391 صورت پذیرفت. چک لیستی مشتمل بر 6 بعد جهت ارزشیابی فعالیت های آموزشی فراگیران در درس آموزش به بیمار طراحی شد. روایی صوری و محتوای چک لیست مورد تایید قرار گرفت. جهت تایید پایایی ابزار از ضریب توافق بین ارزیابان استفاده شد. با استفاده از فرمول کاپا درجه توافق سوالات بررسی شد, که بین 0.7-1 متغیر بود که حاکی از توافق بالای بین دو ارزیاب بود. جهت تائید ثبات درونی ابزار از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که برای هر حیطه و کل چک لیست بالاتر از 0.8 بود.یافته ها: ابعاد اصلی چک لیست شامل بررسی کیفیت طرح درس جهت آموزش به فراگیران (دانشجویان, بیماران و مددجویان) (15 گویه), کیفیت ارائه سخنرانی (17 گویه), کیفیت روش های نوین تدریس یا ایفای نقش (10 گویه), کیفیت سناریوی آموزشی (6 گویه), کیفیت کار گروهی فراگیران (8 گویه), کیفیت وسایل کمک آموزشی (اسلایدهای تهیه شده در نرم افزار پاورپوینت (12 گویه), پوستر, پمفیلت, بوکلت (16 گویه) و کیفیت شبکه های اجتماعی مجازی (وبلاگ, تلگرام, اینستاگرام) (16 گویه)) مورد استفاده در روند آموزش توسط فراگیران بود.بحث و نتیجه گیری: داشتن دیدی کل نگر و جامع جهت تدوین ابزارهای ارزشیابی فعالیت های آموزشی فراگیران می تواند گامی موثر در راستای رسیدن به اهداف آموزشی باشد. انجام مطالعات بیشتر با استفاده از ابزار طراحی شده در سایر محیط های آموزشی و بررسی تعمیم پذیری آن پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فارسی، زهرا. (1395). طراحی و پیاده سازی چک لیست ارزشیابی فعالیت های آموزشی فراگیران. علوم مراقبتی نظامی، 3(3 (مسلسل 9))، 192-203. SID. https://sid.ir/paper/258755/fa

    Vancouver: کپی

    فارسی زهرا. طراحی و پیاده سازی چک لیست ارزشیابی فعالیت های آموزشی فراگیران. علوم مراقبتی نظامی[Internet]. 1395؛3(3 (مسلسل 9)):192-203. Available from: https://sid.ir/paper/258755/fa

    IEEE: کپی

    زهرا فارسی، “طراحی و پیاده سازی چک لیست ارزشیابی فعالیت های آموزشی فراگیران،” علوم مراقبتی نظامی، vol. 3، no. 3 (مسلسل 9)، pp. 192–203، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258755/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button