مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

851
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش پرستاری مبتنی بر شواهد بر میزان آگاهی پرستاران شاغل در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانهای نیروهای مسلح

صفحات

 صفحه شروع 120 | صفحه پایان 128

چکیده

 مقدمه: بکارگیری مراقبت مبتنی بر شواهد جهت ارتقاء مهارت های پرستاران شاغل در بخش ویژه, نیازی اساسی بوده و پرستاران باید ضمن کسب آگاهی از آخرین شواهد پژوهشی, دانش تولید شده را در بالین به کار بندند.هدف: هدف از این مطالعه بررسی تاثیر آموزش پرستاری مبتنی بر شواهد بر آگاهی پرستاران شاغل در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های منتخب نیروهای مسلح می باشد.مواد و روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی, در سال 1395 بین دو بیمارستان منتخب نیروهای مسلح به صورت مبتنی بر هدف در نظر گرفته شدند. 90 پرستار شاغل در بخش های مراقبت ویژه, از این دو بیمارستان به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و بطور مساوی در دو گروه آزمون و کنترل قرار گرفتند. در گروه آزمون مداخله در قالب کارگاه آموزشی دو روزه به صورت تئوری و عملی ارائه شد و در گروه کنترل مداخله ای انجام نشد. جمع آوری داده ها در هر دو گروه به صورت پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از پرسشنامه ای محقق ساخته که روایی و پایایی آن بررسی شده بود, انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 19 و آزمونهای کولموگروف – اسمیرونوف (Kolmogorov- Smirnov), تی مستقل, تی زوجی, آزمون دقیق فیشر استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد, میانگین نمره آگاهی پرستاران قبل از مداخله در گروه آزمون 11.2±3.6 و در گروه کنترل 11.3±5.1 بود. (P=0.943) که پس از مداخله, نمره گروه آزمون 21.02±2.3 و در گروه کنترل به 11.4±5.1 تغییر یافت. آزمون تی مستقل نشان داد این اختلاف در مرحله ی پس آزمون بین دو گروه به لحاظ آماری معنی دار بود (P=0.0001).بحث و نتیجه گیری: با توجه به تاثیر مثبت آموزش پرستاری مبتنی بر شواهد بر آگاهی پرستاران شاغل در بخش ویژه, آموزش پرستاران در خصوص مفاهیم عملکرد مبتنی بر شواهد به صورت نظری و عملی (آموزش کارگاهی) توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسفندانی، کبری، علیاری، شهلا، پیشگویی، سیدامیرحسین، و عبادی، عباس. (1396). بررسی تاثیر آموزش پرستاری مبتنی بر شواهد بر میزان آگاهی پرستاران شاغل در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانهای نیروهای مسلح. علوم مراقبتی نظامی، 4(2 (مسلسل 12) )، 120-128. SID. https://sid.ir/paper/258876/fa

    Vancouver: کپی

    اسفندانی کبری، علیاری شهلا، پیشگویی سیدامیرحسین، عبادی عباس. بررسی تاثیر آموزش پرستاری مبتنی بر شواهد بر میزان آگاهی پرستاران شاغل در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانهای نیروهای مسلح. علوم مراقبتی نظامی[Internet]. 1396؛4(2 (مسلسل 12) ):120-128. Available from: https://sid.ir/paper/258876/fa

    IEEE: کپی

    کبری اسفندانی، شهلا علیاری، سیدامیرحسین پیشگویی، و عباس عبادی، “بررسی تاثیر آموزش پرستاری مبتنی بر شواهد بر میزان آگاهی پرستاران شاغل در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانهای نیروهای مسلح،” علوم مراقبتی نظامی، vol. 4، no. 2 (مسلسل 12) ، pp. 120–128، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258876/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button