مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,221
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,040
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نمونه سازی و ارزیابی یک داشبورد بیمارستانی بر اساس مدل رضایت مندی کاربر نهایی

صفحات

 صفحه شروع 174 | صفحه پایان 185

چکیده

 مقدمه: یکی از ابزارهای نوین در عرصه فناوری اطلاعات به عنوان پشتیبان و همراه در فرآیند مدیریت استراتژیک سازمان ها, داشبورد های سازمانی می باشد. هدف از این پژوهش, ساخت نمونه ای از یک داشبورد بیمارستانی بر اساس اصول و خطوط راهنمای طراحی و معماری فنی داشبوردهای سازمانی و ارزیابی آن بر اساس مدل رضایت مندی کاربر نهایی می باشد.روش: با روش تحقیق آزمایشی, مدل نمونه یک داشبورد آماده گردید. سپس با روش پیمایشی, پرسشنامه ای شامل 16 سوال که زیرمجموعه پنج متغیر مستقل مدل رضایتمندی کاربر نهایی یعنی محتوا, دقت, فرمت, سهولت استفاده و به هنگام بودن می باشند طراحی و مورد بررسی قرار گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از 0.7 محاسبه گردید. داشبورد برای ارزیابی در اختیار حجم نمونه 36 نفر که با توجه به جدول مورگان و با شیوه نمونه گیری مبتنی بر هدف از میان جامعه آماری 40 نفری انتخاب شدند قرار گرفت و با تکمیل پرسشنامه ها اطلاعات آماری جمع آوری شده مورد مقایسه و تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: مقایسه میانگین متغیرهای پژوهش شامل رضایت از فرمت, به هنگام بودن, سهولت استفاده, محتوا و دقت داشبورد با وضعیت متوسط نشان داد که تفاوت معناداری بین میانگین تمامی متغیر ها و مقدار متوسط آن ها وجود دارد. نتیجه گیری: متغیر فرمت بیشترین میزان رضایت و متغیر دقت کمترین میزان رضایت را در بین کاربران داشته است. همچنین سطح رضایت کاربران از همه فاکتورهای داشبورد ساخته شده به یک اندازه می باشد. این نشان دهنده آن است که کاربران از داشبورد ساخته شده بر اساس اصول و خطوط راهنمای به دست آمده رضایت مناسبی داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روحانی، سعید، و ضامنیان، شوکا. (1395). نمونه سازی و ارزیابی یک داشبورد بیمارستانی بر اساس مدل رضایت مندی کاربر نهایی. انفورماتیک سلامت و زیست پزشکی، 3(3)، 174-185. SID. https://sid.ir/paper/258899/fa

    Vancouver: کپی

    روحانی سعید، ضامنیان شوکا. نمونه سازی و ارزیابی یک داشبورد بیمارستانی بر اساس مدل رضایت مندی کاربر نهایی. انفورماتیک سلامت و زیست پزشکی[Internet]. 1395؛3(3):174-185. Available from: https://sid.ir/paper/258899/fa

    IEEE: کپی

    سعید روحانی، و شوکا ضامنیان، “نمونه سازی و ارزیابی یک داشبورد بیمارستانی بر اساس مدل رضایت مندی کاربر نهایی،” انفورماتیک سلامت و زیست پزشکی، vol. 3، no. 3، pp. 174–185، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258899/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button