مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,093
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,272
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر عناصر مشارکت برند بر رضایت و وفاداری مشتریان رستوران های زنجیره ای شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 123

چکیده

 رستوران داری یکی از زیرمجموعه های مهم صنعت گردشگری است که تاثیر بسزایی در افزایش جذابیت مقصدهای مختلف گردشگری دارد. همچنین غذا می تواند به عنوان سفیر فرهنگی جوامع, نقش ایفا کرده و موجبات ترویج زوایای مختلف فرهنگی را فراهم سازد. از جمله عواملی که می تواند جایگاه رستوران داری را در ایران توسعه و بهبود بخشد, به کارگیری روش ها و مفاهیم نوینی همچون مشارکت برند است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر عناصر مشارکت برند بر رضایت و وفاداری مشتریان در رستوران های زنجیره ای سطح شهر تهران است. این پژوهش از لحاظ هدف, کاربردی, بر اساس ماهیت داده ها کیفی و از نظر روشِ گردآوری داده ها, اسنادی و پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق, رستوران های زنجیره ای شهر تهران است. از این رو, پیمایشی با استفاده از 268 پرسش نامه به روش نمونه گیری در دسترس, انجام شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کولموگروف - اسمیرنوف, ضریب همبستگی پیرسون, تحلیل عاملی تاییدی, مدل معادلات ساختاری و ارزیابی مدل مفهومی پژوهش از طریق تحلیل مسیر به روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم افزار پی ال اس انجام شده است. نتایج تحقیق حاکی از وجود تاثیر مثبت و معنادار مزیت قیمت, پاداش های تبلیغاتی و پشتیبانی خدمات به عنوان سه بخش اصلی از عناصر مشارکت برند بر رضایت و وفاداری مشتریان است, لذا مشارکت برند به عنوان یک استراتژی موثر بازاریابی می تواند مدیریت رستوران ها را قادر سازد علاوه بر جلب بیشتر رضایت مشتریان, سیاست گذاری بهتری را جهت تحقق اهداف به انجام رسانند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آهنگران، جعفر، و اصلانی، رضا. (1396). تاثیر عناصر مشارکت برند بر رضایت و وفاداری مشتریان رستوران های زنجیره ای شهر تهران. مطالعات اجتماعی گردشگری، 5(9 )، 97-123. SID. https://sid.ir/paper/259333/fa

    Vancouver: کپی

    آهنگران جعفر، اصلانی رضا. تاثیر عناصر مشارکت برند بر رضایت و وفاداری مشتریان رستوران های زنجیره ای شهر تهران. مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1396؛5(9 ):97-123. Available from: https://sid.ir/paper/259333/fa

    IEEE: کپی

    جعفر آهنگران، و رضا اصلانی، “تاثیر عناصر مشارکت برند بر رضایت و وفاداری مشتریان رستوران های زنجیره ای شهر تهران،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 5، no. 9 ، pp. 97–123، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/259333/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button