مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

897
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

803
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ابعاد فناوری برتر بر عملکرد بازار محصولات جدید

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 62

چکیده

 امروزه صنایع فناوری برتر عامل مزیت رقابتی میان کشورها محسوب می شوند و سهم عمده تولید ناخالص داخلی کشورها را تشکیل می دهند. هدف از این تحقیق شناخت عوامل تأثیرگذار بر موفقیت توسعه محصول و بررسی ارتباط ساختاری میان آن ها در صنایع فناوری برتر است. اگرچه حوزه ی نظری این تحقیق گسترده است, ما در این تحقیق به دنبال عوامل درون سازمانی هستیم که عملکرد بازار نوآوری های فناورانه ی سازمان ها را تحت تأثیر قرار می دهند و این سؤال را مطرح می کنیم که در صنعت فناوری برتر چه عواملی عملکرد بازار محصولات جدید سازمان ها را تحت تأثیر قرار می دهند؟ سؤال این تحقیق, برگرفته از مسئله صنعت است که در جلسات مشترک با مدیران پروژه شکل گرفته است. برای این کار, با بومی سازی آیتم ها و متغیرهای تحقیق به وسیله انجام مصاحبه با خبرگان صنعت و دسته بندی عوامل تأثیرگذار به سه متغیر ویژگی فناوری برتر, توانمندی های پویا و ریسک سرمایه گذاری, مدل تحقیق در 54 سازمان بررسی شده است, سازمان هایی که به نحوی با فناوری های برتر در توسعه محصولات خود سروکار دارند. گزارشات و نتایج بدست آمده از تحلیل های رگرسیون PLS نشان می دهد که نوع فناوری از نظر برتر بودن به شدت بر عملکرد بازار تأثیرگذار است. همچنین مشاهده شد که هر چه میزان پیشرفته بودن فناوری افزایش یابد, ریسک سرمایه گذاری, توانمندی های پویای سازمان نیز به شدت افزایش می یابند. یافته های تحقیق حاکی از آن است که با پیشرفته شدن فناوری, برای رسیدن به عملکرد بالای بازار در توسعه محصولات جدید, سازمان ها نیاز به اتخاذ رویکردهای پویا در مدیریت توانمندی های خود و ارزیابی ریسک سرمایه گذاری دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودزاده، ابراهیم، باقری، ابوالفضل، و دهقان پیر، علی. (1394). تاثیر ابعاد فناوری برتر بر عملکرد بازار محصولات جدید. مدیریت توسعه فناوری، 3(1 )، 31-62. SID. https://sid.ir/paper/260210/fa

    Vancouver: کپی

    محمودزاده ابراهیم، باقری ابوالفضل، دهقان پیر علی. تاثیر ابعاد فناوری برتر بر عملکرد بازار محصولات جدید. مدیریت توسعه فناوری[Internet]. 1394؛3(1 ):31-62. Available from: https://sid.ir/paper/260210/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم محمودزاده، ابوالفضل باقری، و علی دهقان پیر، “تاثیر ابعاد فناوری برتر بر عملکرد بازار محصولات جدید،” مدیریت توسعه فناوری، vol. 3، no. 1 ، pp. 31–62، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260210/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button