مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,047
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

843
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

قابلیت های بازی وارسازی در افزایش درگیری مخاطبان با رسانه های نوین: مطالعه موردی آی پی تی وی صداوسیما

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 33

چکیده

 تلویزیون جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها رسانه فراگیر داخلی در چند سال اخیر با ورود فناوری های نوین رسانه ای و تغییر در مدل های ارتباطی در صدد راه اندازی رسانه تعاملی آی پی تی وی بوده است. اما این کار هزینه های زیادی به همراه خواهد داشت لذا این امر نیازمند روشی برای تضمین موفقیت آن است. این پژوهش درصدد شناسایی قابلیت های بازی وارسازی برای افزایش درگیری مخاطبان با آی پی تی وی است. پژوهش حاضر ابتدا با استفاده از روش فراترکیب و دلفی (در3 دور متوالی) سعی در شناسایی سرویس هایی که بیشترین قابلیت بازی وارسازی را دارند و همچنین شناسایی قابلیت های بازی وارسازی برای افزایش درگیری مخاطبان به آی پی تی وی داشته است. در ادامه پژوهش برای قابل لمس کردن قابلیت های احصا شده سعی شده است با استفاده از روش مصاحبه عمیق, نمونه های کارآمدی از بکارگیری این قابلیت ها را بیان دارد.برای دست یابی به هدف اصلی در این پژوهش سه هدف فرعی نشانه گذاری شد. در طی روند پژوهش در گام نخست لازم بود سرویس های که بیشترین قابلیت بازی وارسازی را دارند مشخص شوند بدین منظور, در دور دوم دلفی و بر اساس نظر کارشناسان از میان بیش از 35 سرویس اصلی آی پی تی وی 12 سرویس انتخاب شدند. در دور سوم و نهایی دلفی پژوهشگر درصدد دست یابی به هدف فرعی دوم یعنی شناسایی قابلیت هایی از بازی وارسازی که توانایی درگیر ساختن مخاطبان به رسانه آی پی تی وی را دارند برآمد. که از میان 24 قابلیت بازی وارسازی 13 قابلیت با نظر کارشناسان انتخاب شدند.مانند امتیاز, مدال, مرحله و... در انتهای پژوهش سعی شد به هدف فرعی سوم دست یافته شود. لذا با استفاده از روش مصاحبه با کارشناسان حوزه بازی وارسازی نمونه های کارآمد استفاده از قابلیت های بازی وارسازی جهت درگیری مخاطبان با رسانه آی پی تی وی شناسایی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صلواتیان، سیاوش، و کریمی، کیانوش. (1396). قابلیت های بازی وارسازی در افزایش درگیری مخاطبان با رسانه های نوین: مطالعه موردی آی پی تی وی صداوسیما. تعامل انسان و اطلاعات، 4(3 )، 17-33. SID. https://sid.ir/paper/260347/fa

    Vancouver: کپی

    صلواتیان سیاوش، کریمی کیانوش. قابلیت های بازی وارسازی در افزایش درگیری مخاطبان با رسانه های نوین: مطالعه موردی آی پی تی وی صداوسیما. تعامل انسان و اطلاعات[Internet]. 1396؛4(3 ):17-33. Available from: https://sid.ir/paper/260347/fa

    IEEE: کپی

    سیاوش صلواتیان، و کیانوش کریمی، “قابلیت های بازی وارسازی در افزایش درگیری مخاطبان با رسانه های نوین: مطالعه موردی آی پی تی وی صداوسیما،” تعامل انسان و اطلاعات، vol. 4، no. 3 ، pp. 17–33، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260347/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button