مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,732
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,788
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت آموزش چند فرهنگی در مدارس ایران: فراتحلیلی کیفی

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 107

چکیده

 امروزه نظریه پردازان و محققان, یادگیری و تربیت را مقوله ای فرهنگی می دانند و باور بر این است که یادگیرنده, محتوای آموزشی را در بافت فرهنگی خویش دریافت و تفسیر می کند. از آنجا که یادگیرنده ممکن است به گروه های فرهنگی مختلفی تعلق داشته باشد, بافت فرهنگی یکپارچه و یکدست نیست و بدین ترتیب, آموزش چندفرهنگی ضرورت پیدا می کند. پژوهش های مختلفی در ایران به بررسی کم و کیف آموزش چندفرهنگی در مدارس پرداخته اند و پژوهش حاضر به بررسی روش شناختی و محتوایی این پژوهش ها پرداخت تا نظریه زیربنایی آن ها را مشخص کند. این مقاله با استفاده از روش تحقیق فراتحلیل کیفی, 26 پژوهش انجام شده در ایران را بررسی توصیفی و ارزیابی کرد. یافته های این پژوهش نشان داد که نه تنها پژوهش درباره آموزش چندفرهنگی برای بسیاری از پژوهشگران ایرانی مقوله ای نسبتا جدید است, بلکه پژوهش های انجام گرفته دچار نارسایی های کمی و کیفی متعددی هستند که لازم است در تحقیقات آتی جبران شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، شیرکوه، کمال خرازی، سیدعلی نقی، کاظمی فرد، محمد، و پورکریمی، جواد. (1395). مدیریت آموزش چند فرهنگی در مدارس ایران: فراتحلیلی کیفی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 4(2)، 87-107. SID. https://sid.ir/paper/260518/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی شیرکوه، کمال خرازی سیدعلی نقی، کاظمی فرد محمد، پورکریمی جواد. مدیریت آموزش چند فرهنگی در مدارس ایران: فراتحلیلی کیفی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1395؛4(2):87-107. Available from: https://sid.ir/paper/260518/fa

    IEEE: کپی

    شیرکوه محمدی، سیدعلی نقی کمال خرازی، محمد کاظمی فرد، و جواد پورکریمی، “مدیریت آموزش چند فرهنگی در مدارس ایران: فراتحلیلی کیفی،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 4، no. 2، pp. 87–107، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260518/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا