مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

781
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

807
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و اولویت بندی موانع و چالش های اجرای خط مشی های آموزش عالی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 203 | صفحه پایان 230

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف شناسایی و اولویت بندی موانع اجرای خط مشی های آموزش عالی ایران صورت گرفته است. پژوهش از نوع آمیخته بوده که در بخش کیفی داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته گردآوری شده و با کد گذاری باز, محوری و انتخابی موانع اجرای خط مشی های آموزش عالی شناسایی شد. در بخش کمی با استفاده از پرسشنامه ماحصل کار کیفی و بهره گیری از تحلیل سلسله مراتبی از نظر پنجاه نفر عضو هیئت علمی و متخصصان آموزش عالی به اولویت بندی موانع پرداخته شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد موانع اجرای خط مشی های آموزش عالی شامل ده مفهوم اصلی در قالب 53 مقوله است که مفاهیم اصلی به ترتیب براساس تحلیل سلسله مراتبی عبارتند از: موانع مدیریتی ساختاری, موانع درون سازمانی, موانع فردی, موانع کلان کشوری, موانع مربوط به تدوین خط مشی, موانع مربوط به نظام آموزشی, موانع مربوط به اسناد بالا دستی, موانع محیطی و ابزاری و موانع مربوط به اجتماع و فرهنگ.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ضابط پور کردی، حسین، امین بیدختی، علی اکبر، رضایی، علی محمد، و صالحی عمران، ابراهیم. (1398). شناسایی و اولویت بندی موانع و چالش های اجرای خط مشی های آموزش عالی در ایران. جامعه شناسی نهادهای اجتماعی، 6(13 )، 203-230. SID. https://sid.ir/paper/260876/fa

    Vancouver: کپی

    ضابط پور کردی حسین، امین بیدختی علی اکبر، رضایی علی محمد، صالحی عمران ابراهیم. شناسایی و اولویت بندی موانع و چالش های اجرای خط مشی های آموزش عالی در ایران. جامعه شناسی نهادهای اجتماعی[Internet]. 1398؛6(13 ):203-230. Available from: https://sid.ir/paper/260876/fa

    IEEE: کپی

    حسین ضابط پور کردی، علی اکبر امین بیدختی، علی محمد رضایی، و ابراهیم صالحی عمران، “شناسایی و اولویت بندی موانع و چالش های اجرای خط مشی های آموزش عالی در ایران،” جامعه شناسی نهادهای اجتماعی، vol. 6، no. 13 ، pp. 203–230، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260876/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button