مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

586
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

746
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد آموزش سیار در یادگیری ترکیبی محیط زیست از منظر اعضای هیئت علمی (مطالعه موردی: دانشگاه علوم دریایی چابهار)

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 96

چکیده

 این پژوهش کاربرد آموزش سیار را در یادگیری ترکیبی محیط زیست در آموزش عالی از دیدگاه اعضای هییت علمی دانشگاه علوم دریایی شهرستان چابهار مورد بررسی قرار داد. جامعه ی آماری شامل کلیه ی اعضای هییت علمی دانشگاه علوم دریایی شهرستان چابهار تشکیل داد و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی و جدول مورگان, تعداد 86 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها, از پرسشنامه ی «پولارا» استفاده شد. در پژوهش حاضر, «دانش, نگرش و مهارت اعضای هییت علمی در کاربرد آموزش سیار», «زمینه های به کارگیری آموزش سیار توسط دانشجویان در یادگیری ترکیبی محیط زیست», «رابطه ی آموزش سیار با میزان ارتباطات محیط زیستی دانشجویان» و «زیرساخت های ضروری جهت آموزش سیار در نظام آموزش عالی» بررسی شد. روایی صوری و محتوایی توسط پنج نفر از اعضای هییت علمی تایید شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ, 86/0 به دست آمد. طبق نتایج حاصل, دانش, نگرش و خودکارآمدی اعضای هییت علمی جهت استفاده از آموزش سیار در یادگیری ترکیبی محیط زیست در خارج از کلاس درس معنادار بود. اما در زمینه «افزودن آموزش سیار در داخل کلاس درس» تاثیر معناداری مشاهده نشد. همچنین طبق دیدگاه اعضای هییت علمی, در راستای بهبود ارتباطات محیط زیستی دانشجویان, کاربردهای مختلفی از تلفن همراه, در آموزش محیط زیست خارج از کلاس درس موثرتر است. البته جهت گسترش آن در فرایند یادگیری ترکیبی محیط زیست, باید زیرساخت های لازم فراهم شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعیدی پور، بهمن، و دلیربوستانسرایی، سمانه. (1399). کاربرد آموزش سیار در یادگیری ترکیبی محیط زیست از منظر اعضای هیئت علمی (مطالعه موردی: دانشگاه علوم دریایی چابهار). آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، 8(3 (پیاپی 31) )، 83-96. SID. https://sid.ir/paper/260987/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدی پور بهمن، دلیربوستانسرایی سمانه. کاربرد آموزش سیار در یادگیری ترکیبی محیط زیست از منظر اعضای هیئت علمی (مطالعه موردی: دانشگاه علوم دریایی چابهار). آموزش محیط زیست و توسعه پایدار[Internet]. 1399؛8(3 (پیاپی 31) ):83-96. Available from: https://sid.ir/paper/260987/fa

    IEEE: کپی

    بهمن سعیدی پور، و سمانه دلیربوستانسرایی، “کاربرد آموزش سیار در یادگیری ترکیبی محیط زیست از منظر اعضای هیئت علمی (مطالعه موردی: دانشگاه علوم دریایی چابهار)،” آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، vol. 8، no. 3 (پیاپی 31) ، pp. 83–96، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260987/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button