مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

874
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

798
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت نوآوری مشتریان در استفاده از اپلیکیشن های پیشگیری و سلامت

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 45

چکیده

 هدف: توسعه دهندگان اپلیکیشن های تلفن همراه برای دسترسی آسان مشتریان به خدمات مرتبط با پیشگیری و سلامت, اقدام به راه اندازی اپلیکیشن هایی در این زمینه کرده اند. پذیرش این اپلیکیشن ها از سوی مشتریان تحت تأثیر ویژگی های نوآورانه آن ها می باشد. هدف از پژوهش حاضر, ارزیابی تأثیر نوآوری مشتریان بر استفاده از اپلیکیشن های پیشگیری و سلامت می باشد. روش ها: این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش, توصیفی است. داده ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته برگرفته از ادبیات تحقیق در قالب مقیاس لیکرت, در میان 324 نفر از دانشجویان دانشگاه های هرمزگان که کاربر یکی از انواع اپلیکیشن های پیشگیری و سلامت بوده اند به روش نمونه گیری در دسترس انخاب شدند. بازه زمانی پژوهش تیر الی مرداد 1397 بود. تجزیه وتحلیل داده ها از طریق نرم افزار SPSS و تحلیل معادلات ساختاری با نرم افزار AMOS صورت گرفته است. نتایج: نتایج پژوهش نشان داد که نوآوری مشتریان بر سهولت استفاده, سودمندی و لذت ادراک شده و قصد استفاده از اپلیکیشن های پیشگیری و سلامت تأثیر مثبت دارد. تأثیر مثبت سهولت استفاده, سودمندی و لذت ادراک شده بر قصد استفاده نیز تأیید گردید. همچنین تحلیل یافته ها نشان داد که قصد استفاده نیز بر استفاده عملی از اپلیکیشن ها تأثیر مثبت دارد. نتیجه گیری: یافته های پژوهش نشان داد که نوآوری مشتری تأثیر مثبتی بر قصد, سودمندی ادراک شده, سودمندی ادراک شده, لذت ادراک شده و استفاده از اپلیکیش های پیشگیری و سلامت دارد. پیشنهاد می شود که توسعه دهندگان اپلیکیشن های سلامت و پیشگیری با استفاده از روش های نظام مند و علمی نسبت به تجزیه وتحلیل ادراکات و تمرکز بر مشتریان نوآور اقدام نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مکی زاده، وحید، شراعی، فاطمه، آیین جمشید، سیاوش، و یونسی فر، زهرا. (1398). وضعیت نوآوری مشتریان در استفاده از اپلیکیشن های پیشگیری و سلامت. طب پیشگیری، 6(1 )، 36-45. SID. https://sid.ir/paper/261554/fa

    Vancouver: کپی

    مکی زاده وحید، شراعی فاطمه، آیین جمشید سیاوش، یونسی فر زهرا. وضعیت نوآوری مشتریان در استفاده از اپلیکیشن های پیشگیری و سلامت. طب پیشگیری[Internet]. 1398؛6(1 ):36-45. Available from: https://sid.ir/paper/261554/fa

    IEEE: کپی

    وحید مکی زاده، فاطمه شراعی، سیاوش آیین جمشید، و زهرا یونسی فر، “وضعیت نوآوری مشتریان در استفاده از اپلیکیشن های پیشگیری و سلامت،” طب پیشگیری، vol. 6، no. 1 ، pp. 36–45، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261554/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button