مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

467
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

928
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین روابط ساختاری بین توانایی حل مسئله، تاب آوری و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 163

چکیده

 هدف این پژوهش تبیین روابط ساختاری بین توانایی حل مسئله, تاب آوری و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه بوده است. روش این پژوهش توصیفی-همبستگی و جامعه ی آماری شامل تمام دختران دانش آموز پایه اول متوسطه دوره ی دوم شهر تهران است. 461 دانش آموز برای نمونه با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزار به کار رفته عبارتند از: پرسشنامه ی فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران(2007), مقیاس تاب آوری کانر و دیویدسون(2003) و پرسشنامه ی توانایی حل مسئله هپنر و پترسون(1982). شاخص های به دست آمده از شیوه ی مدل یابی معادلات ساختاری نشان دهنده برازش مناسب مدل با داده های جمع آوری شده بود(مجذور کای= 255/114 با df= 36, CFI= 0. 962, GFI= 0. 957, AGFI= 0. 920, RMSEA= 0. 069). نتایج گویای تأثیر مستقیم توانایی حل مسئله و تأثیر غیرمستقیم آن با میانجی گری تاب آوری بر کاهش فرسودگی تحصیلی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اعربیان، اقدس، و ابوالمعالی، خدیجه. (1397). تبیین روابط ساختاری بین توانایی حل مسئله, تاب آوری و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 7(18 )، 141-163. SID. https://sid.ir/paper/261717/fa

    Vancouver: کپی

    اعربیان اقدس، ابوالمعالی خدیجه. تبیین روابط ساختاری بین توانایی حل مسئله, تاب آوری و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه. مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1397؛7(18 ):141-163. Available from: https://sid.ir/paper/261717/fa

    IEEE: کپی

    اقدس اعربیان، و خدیجه ابوالمعالی، “تبیین روابط ساختاری بین توانایی حل مسئله, تاب آوری و فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 7، no. 18 ، pp. 141–163، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261717/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button