مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

454
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

592
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل عوامل موثر در شکل گیری دانش دبیران در تلفیق فناوری (مورد مطالعه: دبیران شهر شیراز)

صفحات

 صفحه شروع 233 | صفحه پایان 252

چکیده

 هدف پژوهش حاضر ارایه مدل عوامل موثر در شکل گیری دانش ضروری برای دبیران در تلفیق فناوری است. پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش دبیران مقطع متوسطه شهر شیراز در سال تحصیلی 93-94 است که تعداد آن ها 5824 نفر (زن و مرد) بود. براساس فرمول کوکران, 255 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه های ساهین (2011), چای و همکاران (2011), نیدرهاوزر و پرکمن (2008), و چنن-موران و ولفولک هوی (2001) بود. برای آزمون فرضیه های پژوهش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده گردید. یافته ها نشان داد بین همه حوزه های دانش محتوایی تربیتی فناوری همبستگی مثبت و معنادار وجود دارد و دانش محتوا, دانش تربیتی, دانش محتوای فناوری, دانش تربیتی فناوری, دانش محتوای تربیتی بر دانش محتوایی تربیتی فناوری (دانش ضروری معلم) اثر مستقیم دارند. علاوه بر این, دانش فناوری, دانش محتوا و دانش تربیتی به طریق غیرمستقیم بر دانش محتوایی تربیتی فناوری تاثیر دارند و بیشترین اثر کل مربوط به دانش محتواست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صیف، محمدحسن، رستگار، احمد، و ظهیری، اعظم. (1398). طراحی مدل عوامل موثر در شکل گیری دانش دبیران در تلفیق فناوری (مورد مطالعه: دبیران شهر شیراز). مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 8(21 )، 233-252. SID. https://sid.ir/paper/261728/fa

    Vancouver: کپی

    صیف محمدحسن، رستگار احمد، ظهیری اعظم. طراحی مدل عوامل موثر در شکل گیری دانش دبیران در تلفیق فناوری (مورد مطالعه: دبیران شهر شیراز). مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1398؛8(21 ):233-252. Available from: https://sid.ir/paper/261728/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسن صیف، احمد رستگار، و اعظم ظهیری، “طراحی مدل عوامل موثر در شکل گیری دانش دبیران در تلفیق فناوری (مورد مطالعه: دبیران شهر شیراز)،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 8، no. 21 ، pp. 233–252، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261728/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button