مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

423
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

692
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هنجاریابی مقیاس دانش محتوایی تربیتی بازی های دیجیتال در بین دبیران مدارس متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 20

چکیده

 این پژوهش با هدف هنجاریابی مقیاس دانش محتوای تربیتی معلمان مدارس متوسطه ارومیه در استفاده از بازی های دیجیتال انجام شد. پژوهش حاضر از نظر روش, همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی معلمان مدارس متوسطه شهر ارومیه است. در این پژوهش, از بین نواحی آموزش و پرورش, به صورت تصادفی, ناحیه دو انتخاب و سپس با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبی, پرسش نامه ها بین معلمان مدارس متوسطه ناحیه 2 توزیع شد. برای سنجش دانش محتوای تربیتی در استفاده از بازی های دیجیتال از پرسش نامه سو و همکاران (2013) استفاده و در نهایت داده های جمع آوری شده از طریق آزمون آماری تحلیل عاملی تاییدی بررسی شد. در تحلیل عاملی تاییدی, مقادیر شاخص های نیکویی برازش, بیانگر برازش خوب مدل بود؛ همچنین نتایج نشان داد که همه گویه های مقیاس دانش محتوای تربیتی معلمان مدارس متوسطه ارومیه در استفاده از بازی های دیجیتال بار عاملی مورد قبول داشتند و هیچکدام از گویه ها از پرسش نامه سو و همکاران (2013) حذف نشد؛ لازم به ذکر است که در خرده مقیاس دانش بازی, گویه 1 با بار عاملی (0/779), در خرده مقیاس دانش تربیتی بازی, گویه 9 با بار عاملی (0/745) و در خرده مقیاس دانش محتوایی بازی, گویه 12 با بار عاملی (0/761), به عنوان مهم ترین گویه های مربوط به هریک از مولفه های دانش بازی, دانش تربیتی بازی و دانش محتوایی بازی به حساب می آید. مقیاس دانش محتوای تربیتی معلمان مدارس متوسطه شهرستان ارومیه در استفاده از بازی های دیجیتالی از روایی محتوایی و سازه ای مطلوب برخوردار است و می توان از آن برای ارزیابی دانش محتوایی تربیتی سایر مدارس متوسطه در استفاده از بازی های دیجیتالی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی زاده، سیما، سرمدی، محمدرضا، صیف، محمدحسن، و مظلومیان، سعید. (1399). هنجاریابی مقیاس دانش محتوایی تربیتی بازی های دیجیتال در بین دبیران مدارس متوسطه. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 7(4 (پیاپی 28) )، 9-20. SID. https://sid.ir/paper/262932/fa

    Vancouver: کپی

    علی زاده سیما، سرمدی محمدرضا، صیف محمدحسن، مظلومیان سعید. هنجاریابی مقیاس دانش محتوایی تربیتی بازی های دیجیتال در بین دبیران مدارس متوسطه. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1399؛7(4 (پیاپی 28) ):9-20. Available from: https://sid.ir/paper/262932/fa

    IEEE: کپی

    سیما علی زاده، محمدرضا سرمدی، محمدحسن صیف، و سعید مظلومیان، “هنجاریابی مقیاس دانش محتوایی تربیتی بازی های دیجیتال در بین دبیران مدارس متوسطه،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 7، no. 4 (پیاپی 28) ، pp. 9–20، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262932/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button