مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

873
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

801
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش مبتنی بر ساختن گرایی شناختی برای دانش آموزان پایة ششم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 84

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش مبتنی بر ساختن گرایی شناختی برای دانش آموزان ابتدایی است. برای رسیدن به هدف پژوهش, از روش تحقیق ترکیبی استفاده شده است. در بخش کیفی برای به دست آوردن الگوی طراحی آموزشی, از تحلیل محتوای استقرایی و در بخش کمّی برای اعتباریابی درونی از نظر متخصصان به روش پیمایشی پرسش نامه ای استفاده شده است. به منظور انتخاب مقالات برای تحلیل محتوای کیفی, نخست کلیدواژه هایی برای جست وجوی مقالات مشخص شد و سپس در بخش کیفی, جامعة آماری کلیة مقالاتی را شامل می شد که از بانک های اطلاعاتی مرتبط با موضوع مانند: Sage, Ebsco, Wiley و Sciencedirect, Proquest, Eric, Sprinhger فایل متن آنها در بازة زمانی 1990 تا 2016 در دسترس بود و در بخش کمّی به منظور اعتباریابی الگوی به دست آمده از بخش کیفی, 15 نفر از متخصّصان برنامه ریزی درسی بودند. در این پژوهش از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شده است؛ حجم نمونه 25 مقاله و واحد تحلیل محتوا در این پژوهش, مضمون است. بر اساس تحلیل محتوای انجام شده روی مقالات, سه طبقه به این شرح به دست آمد: نقش معلم, نقش یادگیرنده, نقش دانش. درنهایت نتیجة تمامی تحلیل محتواهای انجام شده روی مقاله ها در قالب الگو ارائه شده است. نتایج به دست آمده از اعتباریابی درونی براساس نظر متخصصان نشان می دهد الگوی آموزشی ارائه شده بر مبنای ساختن گرایی شناختی از اعتبار مناسبی برخوردار است و اثربخشی لازم را برای آموزش دانش آموزان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی، شهناز، احمدی، امینه، و احقر، قدسی. (1397). طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش مبتنی بر ساختن گرایی شناختی برای دانش آموزان پایة ششم ابتدایی. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، 7(19 )، 63-84. SID. https://sid.ir/paper/261737/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی شهناز، احمدی امینه، احقر قدسی. طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش مبتنی بر ساختن گرایی شناختی برای دانش آموزان پایة ششم ابتدایی. مطالعات آموزش و آموزشگاهی[Internet]. 1397؛7(19 ):63-84. Available from: https://sid.ir/paper/261737/fa

    IEEE: کپی

    شهناز سلیمانی، امینه احمدی، و قدسی احقر، “طراحی و اعتباریابی الگوی آموزش مبتنی بر ساختن گرایی شناختی برای دانش آموزان پایة ششم ابتدایی،” مطالعات آموزش و آموزشگاهی، vol. 7، no. 19 ، pp. 63–84، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261737/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button