Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,855
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,662
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش تدریس ساختن گرایی بر خلاقیت در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 194

چکیده

 زمینه و هدف: معلم و آموزشگاه به عنوان یکی از عوامل مهم در تحول و پرورش خلاقیت دانش ­ آموزان هستند. با توجه به اهمیت روش تدریس در تحول خلاقیت دانش آموزان, هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر تدریس به روش ساختن گرایی بر میزان خلاقیت دانش آموزان پسر پایه ششم است. روش: روش پژوهش حاضر نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه است. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان پسر پایه ششم شهرستان دزفول بود, که با روش خوشه ای چندمرحله ­ ای 48 نفر انتخاب شده و به تصادف در دو گروه کنترل و آزمایش جایدهی شدند. از هر دو گروه, فرم الف تست خلاقیت تورنس (1988) در مراحل پیش­ آزمون و پس­ آزمون اجرا شد و سپس شیوه تدریس ساختن ­ گرایی در گروه آزمایش, و روش سنتی (معلم محور) در گروه گواه برای تمامی دروس به کار گرفته شد. داده ­ های به دست آمده با روش تحلیل کوواریانس یک­ متغیری, تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: نتایج حاصل نشان داد که استفاده ازتدریس ساختن­ گرایی باعث افزایش میزان خلاقیت دانش­ آموزان گروه آزمایش نسبت به گروه تدریس سنتی (معلم محور) شده است (0/001p<). نتیجه ­ گیری: با توجه به نتایج پژوهش حاضر, شیوه تدریس ساختن­ گرایی با فعال ساختن دانش­ آموزان در فرایند آموزش, می­ تواند به عنوان یکی از روش­ های اصلی جهت افزایش خلاقیت به کار رود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاه ولی، عباس، پاشا، رضا، بختیارپور، سعید، مکوندی، بهنام، و حیدرئی، علیرضا. (1397). تاثیر روش تدریس ساختن گرایی بر خلاقیت در دانش آموزان. سلامت روان کودک (روان کودک)، 5(2 )، 185-194. SID. https://sid.ir/paper/258420/fa

    Vancouver: کپی

    شاه ولی عباس، پاشا رضا، بختیارپور سعید، مکوندی بهنام، حیدرئی علیرضا. تاثیر روش تدریس ساختن گرایی بر خلاقیت در دانش آموزان. سلامت روان کودک (روان کودک)[Internet]. 1397؛5(2 ):185-194. Available from: https://sid.ir/paper/258420/fa

    IEEE: کپی

    عباس شاه ولی، رضا پاشا، سعید بختیارپور، بهنام مکوندی، و علیرضا حیدرئی، “تاثیر روش تدریس ساختن گرایی بر خلاقیت در دانش آموزان،” سلامت روان کودک (روان کودک)، vol. 5، no. 2 ، pp. 185–194، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258420/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا