مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,775
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های زندگی با رویکرد اسلامی بر بهزیستی روان شناختی یادگیرندگان

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 112

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اثربخشی آموزش مهارت های زندگی با رویکرد اسلامی بر بهزیستی روان شناختی در یادگیردگان (گروهی از دانشجویان دختر) انجام گرفت. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی به صورت پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان دختر موسسه آموزش عالی غدیر شیراز تشکیل می داد. مشارکت کنندگان شامل 62 نفر دختر دانشجو (دو گروه کلاسی) از این موسسه بود که هر کلاس به شیوه گمارش تصادفی به یکی از دو گروه آزمایش و کنترل تخصیص یافت. این افراد پرسش نامه بهزیستی روان شناختی (ریف, 1995) را به عنوان پیش آزمون و پس آزمون تکمیل کردند. به منظور تعیین روایی از همبستگی نمره هر سوال با نمره کل خرده مقیاس مربوطه استفاده شد و ضرایب همبستگی دارای دامنه ای از 0.46 تا 0.74 بود و همگی در سطح 0.01 معنادار بودند. پایایی ابزار بر اساس ضریب آلفای کرونباخ معادل 0.79 محاسبه شد. در این مطالعه مهارت های زندگی (با رویکرد اسلامی) طی 12 جلسه به گروه آزمایش, آموزش داده شد, اما گروه کنترل هیچ برنامه آموزشی را دریافت نکرد. یافته های حاصل از تحلیل کوواریانس چند متغیری نشان داد که میانگین نمره های بهزیستی روان شناختی گروه آزمایش به طور معناداری افزایش یافته است, بدین معنی که آموزش مهارت های زندگی (با رویکرد اسلامی) موجب بهبود وضعیت بهزیستی روان شناختی در دانشجویان دختر گردید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرحمتی، زهرا، و فولادچنگ، محبوبه. (1396). اثربخشی آموزش مهارت های زندگی با رویکرد اسلامی بر بهزیستی روان شناختی یادگیرندگان. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، 2(2 (پیاپی 3))، 91-112. SID. https://sid.ir/paper/261782/fa

    Vancouver: کپی

    مرحمتی زهرا، فولادچنگ محبوبه. اثربخشی آموزش مهارت های زندگی با رویکرد اسلامی بر بهزیستی روان شناختی یادگیرندگان. مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی[Internet]. 1396؛2(2 (پیاپی 3)):91-112. Available from: https://sid.ir/paper/261782/fa

    IEEE: کپی

    زهرا مرحمتی، و محبوبه فولادچنگ، “اثربخشی آموزش مهارت های زندگی با رویکرد اسلامی بر بهزیستی روان شناختی یادگیرندگان،” مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 3)، pp. 91–112، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/261782/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button